• 11.501 nieuwsartikelen
  • 163.746 films
  • 10.476 series
  • 30.464 seizoenen
  • 618.899 acteurs
  • 194.203 gebruikers
  • 9.042.048 stemmen
Avatar
 
banner banner

Kiss of Death (1947)

Misdaad / Film noir | 98 minuten
3,60 80 stemmen

Genre: Misdaad / Film noir

Speelduur: 98 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Henry Hathaway

Met onder meer: Victor Mature, Brian Donlevy en Coleen Gray

IMDb beoordeling: 7,4 (9.617)

Gesproken taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Kiss of Death

"From her lips there is no escape!"

Nick Bianco wordt tijdens een juwelenkraak opgepakt. Hij weigert zijn maatjes te verlinken en belandt in de gevangenis, omdat zijn partners hebben beloofd zijn vrouw en kinderen te onderhouden. Als blijkt dat zijn vrouw zelfmoord heeft gepleegd verraadt hij alsnog de andere criminelen en wordt een vrij man. Zijn verraad blijft niet zonder gevolgen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Nick Bianco

Assistant D.A. Louis D'Angelo

Nettie Cavallo

Earl Howser

Sgt. William Cullen

'Big Ed' Williams (onvermeld)

Detective (onvermeld)

Sing Sing Guard (onvermeld)

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

  • 13381 berichten
  • 788 stemmen

Goede recencies en DVD-transfer; een bestelling van THE KILLING (back-order) maar gewijzigd in KISS OF DEATH.

Prijs viel erg mee (€ 7,11). Recensie zsm.


avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

  • 13381 berichten
  • 788 stemmen

Prima story. Eén van Victor Matures beste rollen. Coleen Gray (RED RIVER, THE KILLING) is aan 't begin ook sterk, maar zakt later in de film terug. Misschien komt dat ook, doordat haal rol verandert. (Eerst indipendent woman en later zorgzame huisvrouw).

Ook de debuterende Richard Widmark heeft als de sadistische psycho-killer Tommy Udo in deze film een prima start gemaakt, indrukwekkend. Neem alleen al die scene, waarbij hij die bejaarde vrouw met rolstoel en al van de trap duwt. Een soortgelijke rol heeft hij ook weer (psycho-racist-killer) in NO WAY OUT.
Zeker een 4*


avatar van matthijs_013

matthijs_013

  • 3626 berichten
  • 5239 stemmen

Een vlotte en zeer vermakelijke film met geweldige settings. Een topcast met een inderdaad indrukwekkende debuut van Widmark.


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

word genoemd in the green mile boek


avatar van simonvinkie

simonvinkie

  • 2271 berichten
  • 827 stemmen

Vreselijk mooi poster zeg!


avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

  • 13381 berichten
  • 788 stemmen

Ja, en heeft Tommy Udo onsterfelijk gemaakt!


avatar van trebremmit

trebremmit

  • 2977 berichten
  • 1387 stemmen

Buiten Widmark is het wel een matige noir, ik mis de scherpe dialogen, de mooie shots en de femme fatales. Alleen de laatste tien minuten waren bijzonder.

Dit is mij een wat te droge misdaadfilm.


avatar van kos

kos

  • 46169 berichten
  • 8509 stemmen

Haha Richard Widmark is echt weer een vreselijke rat in deze film.


avatar van Biosguru

Biosguru

  • 1557 berichten
  • 5096 stemmen

Mooie noir die wordt verpest door het wat al te makkelijke einde.

Er zit 1 shot in dat uitzonderlijke origineel en fraai is. Als Tommy Udo zijn entree maakt in het seafood restaurant, wordt hij gefilmd door de spleet van een zwart gordijn zon 5 cm breed, door deze spleet zie je hem "pendelend" naderen. Hij komt voordat hij het gordijn openslaat vlak met zijn gezicht achter het gordijn. Op 1 moment zie je alleen de schittering in zijn linkeroog, dit is gefilmd alsof het oog reflectief is. Het lijkt op een kattenoog.

Woei wat een prachtig idee en beeld! Geen idee wat de gedachte erachter is, maar als het idee was om Udo als roofdier neer te zetten, is dat zeer, zeer geslaagd. En met minimale middelen natuurlijk, zoals het een Noir betaamd. En wat ontzettend jammer dat je in moderne films eigenlijk nooit meer zulke experimenten of gekke ideen ziet.


avatar van Biosguru

Biosguru

  • 1557 berichten
  • 5096 stemmen

Ah, was gelukkig nog iemand opgevallen, de plaatjes: Tommy Udo Curtain


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Er waren sentimentele momenten, maar deze solide, spannende, grimmige psychologische misdaadfilm noir (met mooie actiescènes), over een door en door sympathiek neergezette juwelendief die gedwongen werd om terug te keren in het criminele circuit, werd nuchter verteld. De personages werden vakkundig gekarakteriseerd. Richard Wildmark bijvoorbeeld was sterk in de rol van de onvoorspelbaar handelende, sadistische moordenaar.


avatar van Movsin

Movsin

  • 7881 berichten
  • 8203 stemmen

Goede maar niet denderende film noir, met enkele stevige en gevatte scènes en behoorlijke acts.

Toch merkwaardig in dergelijke misdaadfilms uit die tijd dat een boosdoener eerder als een slachtoffer van de maatschappij wordt voorgesteld. Eénmaal, hoe onschuldig ook, in het circuit beland en met een strafregister opgezadeld, is het nagenoeg onmogelijk opnieuw in de normale samenleving (aanzien, werk...) te worden opgenomen en blijft er maar één uitweg...


avatar van Flavio

Flavio

  • 4548 berichten
  • 4827 stemmen

Aardige noir maar Mature is geen geweldige acteur en Gray had een zwakke rol. Ik vond de D.A. assistent, d'Angelo wel goed en Widmark is geweldig als over the top psychopaat. Het verhaal is vrij eenvoudig maar het wordt goed en met de nodige vaart verteld. Helaas gaat het op het einde dan toch mis want dat was natuurlijk een miserabel plan. Of was Mature alvast bezig met zijn Samson rol en waande hij zich onschendbaar? Hij had de confrontatie met Tommy natuurlijk beter moeten doordenken en op zijn minst een kogelvrij vest moeten dragen- zeker omdat Udo kennelijk bekend stond als iemand die squealers graag in de buik schiet. Overigens lijkt hij me nog steeds niet helemaal veilig nu Udo achter de tralies belandt want er zullen meer maffiosi op zoek zijn naar hem: Rizzo die dankzij Nick zijn moeder verloor, de advocaat-gangster en die maten van Udo om er een paar te noemen.


avatar van scorsese

scorsese

  • 11914 berichten
  • 10271 stemmen

Goeie film waarin een crimineel na een juwelenroof voor de zoveelste keer de bak in draait. Alhoewel weinig nieuws onder de zon, een prima plot voor een film-noir als deze. Victor Mature doet het goed in de hoofdrol, maar het is vooral Richard Widmark die opvalt in zijn maniakele debuutrol. Een kleine 3.5 sterren.


avatar van clubsport

clubsport

  • 3211 berichten
  • 6585 stemmen

Wel opvallend dat Mature's karakter als crimineel in het begin word neergezet als een slachtoffer van de harde maatschappij , zo'n benadering zag zag je zelden in die tijd .

Verder een degelijke misdaad thriller met een sterke sadistische rol van Widmark .


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 21420 berichten
  • 4504 stemmen

Een New York-noir ditmaal. En het begint in het Chryslergebouw, dus meteen een herkenbaar gebouw. Zelfs de gevangenisscenes zijn gewoon gefilmd in Sing Sing nota bene. Eentje met een stevige dramatische onderlaag, vergelijkbaar met Clash By Night deze maand. Niet al te subtiel misschien met de zelfopoffering op het einde en Christelijke symboliek in de namen van de karakters. En met een vrouwelijke voice over, dat hoor je ook zelden.

Ik vond Mature erg goed en gemakkelijk in staat de fiilm te dragen. Dat Widmark nare mensen kan spelen wist ik al, maar hier begon dat. Vorig jaar zag ik ook een Hathaway die me licht tegenviel. Deze was toch wel erg fijn. Met fraaie, enigszins lange goed opgebouwde scenes.