Nadie Quiere la Noche (2015)

Alternatieve titels: Endless Night | Nobody Wants the Night

1 stem

Spanje / Frankrijk / Bulgarije

geregisseerd door Isabel Coixet
met Rinko Kikuchi, Juliette Binoche en Gabriel Byrne

Groenland, 1909. Josephine Peary is een volwassen, trotse, vastberaden doch ietwat naïeve vrouw, verliefd op de beroemde Arctische avonturier Robert Peary, die faam en ijs verkiest boven het comfort van een aristocratische woning. Voor hem zou ze alles doen, zelfs haar eigen leven wagen. Allaka, een jonge maar wijze Inuit-vrouw, is verliefd op dezelfde man, en is in verwachting van zijn kind. Het meedogenloze ijslandschap verdeelt beide vrouwen, maar tegelijkertijd brengt het ze samen in het lange en gespannen wachten op de man waar ze allebei op verschillende wijze van houden.