Garbo Talks (1984)

Komedie / Drama

geregisseerd door Sidney Lumet
met Anne Bancroft, Ron Silver en Carrie Fisher

Estelle Rolfe is een hartstochtelijke fan van Greta Garbo. Als ze hoort dat ze nog maar kort te leven zal hebben, verklapt ze haar zoon Gilbert haar enige grote hartenwens. Ze zou zo graag een keer haar idool in het echt ontmoeten. Gilbert die zijn moeder dolgraag gelukkig wil zien, doet alle moeite om de publiciteitsschuwe ster te vinden.

Aardige film waarin een zoon tracht de laatste wens van zijn stervende moeder in vervulling te laten gaan. Een redelijk origineel verhaal dat ondanks een aantal goeie momenten (zowel grappig als ontroerend) soms wat langdradig is. De film concentreerd zich vooral op de zoon, terwijl het personage van de moeder die zich al het onrecht in de wereld aantrekt juist veel boeiender is (mede door het leuke spel van Anne Bancroft). Toch nog 3.0 sterren door een sterke monoloogscene op het einde van de film.

Lief filmje, zonder twijfel te waarderen door de kijker die er hartstochtelijk een idool op na houdt.
Drama-komedie die de ernst van het sterven weghoudt door gemoedelijke en ontspannende scènes. Misschien was er iets meer uit te halen, maar al bij al verdienstelijk met een Anne Bancroft die er een Golden Globenominatie aan overhield en een mysterieuze maar geslaagde voorstelling van diva Greta Garbo.