Foreign Intrigue (1956)

Thriller

geregisseerd door Sheldon Reynolds
met Robert Mitchum, Geneviève Page en Ingrid Thulin

Als miljonair Victor Danemore plotseling overlijdt, ziet zijn secretaris Dave Bishop zich genoodzaakt een onderzoek in te stellen naar het geheimzinnige verleden van zijn overleden werkgever. In Wenen en Stockholm ontdekt hij dat Danemore's rijkdom te danken was aan wijdverbreide chantage.

sydney
Een beetje vergezocht verhaal, alhoewel het wellicht hot topic was anno 1956. Er zit een passage in waarin grappige beelden zitten van het Stockholm in 1956. Dat was voor mij wel het meest interessant in deze film. Het grappigste vond ik dat "mitchum" in een Zweeds telefoonboek direkt de Olof Lindqvist vond die hij zocht. Volgens mij (kan toen iets minder zijn) wonen er wel honderden olof Lindqvist's in deze stad.

Verder erbarmelijke decors, dat dan Wenen moet voorstellen. Volgens mij zijn ze alleen in Stockholm geweest om op lokatie te filmen.

3,0* (net voldoende vanwege de aanwezigheid van Ingrid Thulin)