• 10.922 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Riccardo Paoletti

Met onder meer: Daisy Keeping, David Brandon en Joy Tanner

Gesproken taal: Engels

Plot Neverlake

"Horror is Nothing More Than Truth"

Wanneer de Amerikaanse Jenny haar vader in Italië bezoekt, verwacht zij dat dit dé tijd is om een mooie band met hem te creëren. Ze ontdekt al snel dat dit ver van de werkelijkheid staat. Jenny bezoekt Neverlake: een meer dat The Lake of Idols genoemd wordt en ze ontmoet een merkwaardige groep kinderen. Als ze graaft in het mysterie omtrent deze kinderen ontdekt Jenny een wereld van geheimen en leugens.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van tattoobob

tattoobob

Heb hem al een tijdje op de digitale plank liggen.

Toch maar eens opzetten...al verwacht ik er niet te veel van.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

avatar van tattoobob

tattoobob

Wat een heerlijke film..............

om lekker over te slaan.

Belabberd acteerwerk en een CGI om het van in je broek te doen.

Alleen de hoofdrolspeelster laat zien dat ze er enigsins zin in heeft en dat lukt haar een klein beetje.

Ik vind de film ook niet echt een horror/mysterie trouwens..er zijn zeker slechtere films in dit genre maar ik kan hier helaas niet veel voor geven.

avatar van acsaczy

acsaczy

Ik vond het een mooie film. Inderdaad geen spooky horror. Maar wel mysterieus!

avatar van mikey

mikey

Zeer goedkoop-ogende mystery horror is dodelijk saai. en laat de clou te makkelijk raden.

avatar van umbra

umbra

Matig mysterie-'horrorfilmpje', met momenten echt saai, het einde valt al bij al nog beetje mee. 4/10

avatar van frans123

frans123

Ergerde me dood aan deze slechte film. Wat een mumbo jumbo allemaal. Wist wel wat beters te doen en heb hem na een uur uitgezet....Wat heeft Netflix een hoop rotzooi. (vuistregel uit Hollywood "liefst geen film met kinderen, die floppen bij voorbaat"..

Onderhond

• 11991 stemmen

Matig.

Italië lijkt de monsterd in Spanje te halen, die proberen ook al een tijdje hun films aan de man te brengen door te kiezen voor Engels als voertaal. Maar die Spaanse films kunnen doorgaans wel nog teren op hun kwaliteiten, de Italiaanse doen vooral wat goedkoop aan.

Neverlake is een film die een reeks aan cliché elementen toch nog op een relatief originele manier weet samen te brengen. Het resultaat is geen pure horror, maar eentje die aangevuld wordt met lichte mysterie en fantasy. Alleen laat de uitwerking het wat afweten.

Het visuele en de soundtrack zijn afzonderlijk wel oké, maar worden op een povere manier samengebracht. De film voelt dat ook goedkoper aan dan het op het eerste gezicht oogt en klinkt. De editing is echt ondermaats, maar ook het acteerwerk is verre van ideaal. Een klassiek probleem wanneer de regisseur de voertaal niet perfect beheerst (en daar ga ik gemakshalve ook maar van uit), de dialogen voelen erg hoekig en onnatuurlijk aan.

Eens het zo'n beetje duidelijk is hoe de vork in de steel zit (en da's jammer genoeg weer iets te snel) verbindt de film nog rustig alle puntjes, zonder er achteraf maar zeer weinig van het mysterie overblijft. Qua horror schiet het ook wat tekort en de sfeer wordt verpest door de matige regie van de acteurs en de povere editing.

Echt slecht is het allemaal niet, de ietwat originele invalshoek is altijd leuk, zeker wanneer je al honderden horrorfilms achter de kiezen hebt, maar het had makkelijk véél beter kunnen zijn. Alleen al door alles gewoon in het Italiaans te doen en laten.

avatar van AstridE

AstridE

Zeer goede film. Poëtisch, knappe acteerprestaties, originele verhaallijn... De Italianen hebben weer kwaliteit geleverd.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Na 1 uur heerlijk in slaap gevallen........echt Jongens,kappen met dit soort pulp te produceren!!!!! 1 star voor het mooie zwarte water.....

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Op z'n Engels gezien en gehoord Daardoor eerst afgezet. Later nog eens aan gezet en ondanks het Engels boeide de film mij toch wel. Wilde nu weten hoe dit verhaal afliep.

Ik vond het een origineel verhaal en ondanks dat je misschien al denkt hoe het gaat verlopen, is er toch een leuke wending. Heb me toch vermaakt