ad
  • 8.145.673 stemmen

House II: The Second Story (1987)

Horror / Komedie | 88 minuten

Genre: Horror / Komedie

Alternatieve titel: House 2

Geregisseerd door: Ethan Wiley

Met onder meer: Arye Gross, Jonathan Stark en John Ratzenberger

Over House II: The Second Story

"It's an all new house with brand new owners"

De jonge Jesse wordt de nieuwe eigenaar van het vervloekte huis. Als hij dan in de kelder dingen leest over zijn over- overgrootvader en het geheim van een krachtige en bovennatuurlijke Aztekenschedel, gaat hij samen met zijn goede vriend Charlie op onderzoek uit. Als ze Jesse's overgrootvader dan opgraven, blijkt de beste man nog steeds te leven. Deze 'Gramps' is in leven gebleven door het magische schedel en voelt zicht, zelfs zeventig jaar na zijn dood, nog kiplekker. Maar dan ontdekken Jesse, Charlie en Gramps dat er in het oude huis nog iemand is die het schedel wil hebben.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tonypulp

Sowieso *zoekt dvd*

avatar van metterijks

metterijks

Het tweede deel heeft idd geen binding met het eerste deel, maar is op zich wel amusant. Idiote personages, en niet eng genoeg om horror genoemt te mogen worden. Het derde deel was weer iets enger maar dusdanig in geknipt dat er van de gore niets overbleef en de vierde is echt bar en boos. 2,5

avatar van eavymetal

eavymetal

De film is meer een komedie dan een Horror/Comedy.

avatar van Friac

Friac

Tegen alle verwachtingen in vond ik deze film een pak aangenamer dan de originele House. Beiden kocht ik als combo-pack voor amper 2 euro, gewoon dus voor de film House. Na mijn negatieve ervaring met House had ik bijna House 2 compleet links laten liggen, maar op een lege avond heb ik hem dan toch maar even in de dvd-speler gedaan. De juiste keuze!

Misschien had ik bij House te hoge verwachtingen - en verwachtte ik vooral dat het hoofdzakelijk een horrorfilm zou zijn, maar dat viel lelijk tegen -, en zijn net die kijkervaringen en de daaruit vloeiende lage verwachting de basis geworden van het feit dat ik House 2 best nog een amusant filmpje vond. Ik wist dat het de klemtoon nog meer dan het origineel op het onnozele zou komen te liggen, en dat hielp blijkbaar.

Verbeteringen ivm het origineel zijn de kwaliteit van de onnozelheid en de special effects. In House waren de poppen echt vreselijk slecht (behalve de zombiesoldaat), terwijl de poppen in deze film op "aanvaardbaar eightiesniveau" stonden. Ook de settings waren gevarieerder en spectaculairder (weliswaar nooit zo sfeervol als de duistere wereld achter de spiegel in de eerste Housefilm), en de make-up (Gramps!) was zelfs van een hoog niveau voor dit type low-budget genrefilms.

De humor is natuurlijk idioot, maar hierdoor weet de film zeker te entertainen. Toppersonage is natuurlijk Bill the Electrician (hoe vreemd ook dat in deze House II wéér iemand van de Cheers-cast kwam opdraven ), een briljant personage die voor de droogkomische noot zorgt ("Look, there it is. Looks like you got some parallel universe in here.").

Ik vind het vreemd dat House II zo'n lage ratings krijgt, want hij is zeker en vast vermakelijk. Het tempo en het acteerwerk zitten goed, de absurde situaties doen hun rest. Wat mij betreft beter dan House (die ik 1,5* ster gaf)!

avatar van Phantasm

Phantasm

Heeft helemaal niets te maken met zijn voorganger, deze heeft weer een ander verhaal en het is nog om aan te zien al was het allemaal niet echt geweldig.

avatar van Boeikens

Boeikens

Ook als ze qua verhaal niets met elkaar te maken hebben vond ik deel 1 in zijn geheel toch net iets beter.

Voor de onderhoudende komedie is dit deel dan weer beter en zijn de slechte FX net daarom zo passend.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Op-het-puntje-van-je-stoel-horror. Het ene spannende moment volgt het andere op. Een van de allerengste horrors allertijden. Echt van die onderhuidse spanning en het kippenvelgevoel wat deze wat deze film oplevert valt met geen pen te beschrijven. Af en toe moest ik zelfs wegkijken omdat ik de spanning niet meer aankon.

avatar van Edie

Edie

De eerste film vond ik best goed, maar dit deel kon ik moeilijk doorheen komen.. Twee sterren

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Ik heb hier stiekem nog meer van genoten dan van de eerste House. Leuke en foute humor, vermakelijke personages en toffe effecten. De ene gekke scene volgt de andere op. Prima voor een avondje plat vermaak!

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Dit deel is inderdaad meer comedy dan het eerste deel, de spanning die het eerste deel nog wel had was hier ver te zoeken.

Belachelijk verhaaltje eigenlijk, nog belachelijker dan het eerste deel..

Ach voor een keertje is het best aardig, maar deel 1 blijft voor mij persoonlijk toch leuker..

avatar van PEN15

PEN15

Deze House II heeft zijn lage score eerder te wijten aan teleurstelling dan kwaliteit. Het is inderdaad meer fantasy/familiefilm, maar dat heeft zo zijn redenen. Het oorspronkelijke idee was om drie of vier korte verhaaltjes te maken in de stijl van Twilight Zone the Movie dat door productieproblemen is verworden tot een geheel aparte film.

Ik vind de make-up en stopmotioneffecten behoorlijk goed en kan de dosis fantasie zeer waarderen. Het wordt nooit eng door de vriendelijke toon van de beesten en jofele personages zoals electricien Bill Towner die met zijn visitekaartje laat zien dat hij ook avonturier is, letterlijk! Enne, het is meteen te horen dat de grote Frank Welker de stem van die zombieoutlaw verzorgt. Spijtig genoeg kwam er nooit meer een officeel derde deel. Er werd desondanks nog een andere horrorfilm tot house 3 omgedoopt om de anthologie te voltooien.

avatar van RuudC

RuudC

Huh? Wat is dit dan? Na een matig eerste deel, zag ik al op tegen de drie vervolgen die ook al een tijdje in de kast staan. 'Om er maar van af te zijn', ben ik de sequel gaan bekijken en zowaar een lach binnen enkele minuten (wanneer je weet dat er iets spannends gebeurd en vervolgens de hoofdpersoon een heel sullige klap op zijn hoofd krijgt). House II doet zichzelf al een flink onrecht aan door een vervolg te zijn. Het is geen vervolg. Dit heeft niks te maken met de eerste House en als er al een link is, dan is deze in elk geval veel leuker.

Dit is moeilijk horror te noemen inderdaad. Er zijn wel een paar dingetjes, maar wat je hier ziet is gewoon comedy/adventure. Dit is met zoveel plezier gemaakt, dat de film dat ook vooral uitstraalt. Om de haverklap verschijnen leuke, bizarre personages in beeld en menig kamer blijkt een poort naar een andere dimensie of tijd te zijn, met alle gevolgen van dien. Deze film valt niet serieus te nemen en dat moet je ook gewoon niet doen. Het heeft een hoog pulpgehalte, maar gelukkig net met een budget om het ook gaaf te houden. Sla voor mijn part het eerste deel over en begin met deze.

avatar van Rickyman

Rickyman

De eerste House vond ik wel spannender.

Maar dit deel is ook gewoon vermakelijke onzin, weer leuk gebracht en een prima cast, hier oa een leuke rol van Cliff uit Cheers.

Blijft een geinig filmpje voor die tijd.

avatar van Basto

Basto

Erg leuk vervolg. Vond m zelf beter dan het eerste deel. Chaotisch, fantasievol typisch jaren 80 product.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19239 berichten

Ik had toch niets beters te doen op de trein dus dan toch maar dit 2de deel bekeken. Dit is eigenlijk een compleet ander verhaal en buiten een behekst huis zijn er geen raakvlakken tussen de 2 films. Net als in het origineel krijgen we hier een slap en niet bijster interessant verhaaltje voorgeschoteld met bordkartonnen figuren. Bij momenten dacht ik dat het om een voorloper ging van Jumanji en Jurassic Park. Het is mij allemaal veel te flauwtjes om lang te blijven heugen.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Chaotisch, humor die echt is van de jaren '80 vorige eeuw. Toch hebben wij ons hiermee wel vermaakt en niet het idee gehad dat de film onderbroken of gestopt moest worden. Nee, heerlijk simpel vermaak en dat is op zijn tijd wel leuk. Het verhaal is vrij dunnetjes, overoverover oftewel betovergrootvader staat op uit zijn slaapdoos als hij gestoord wordt na 70 jaar ingesloten te zijn en blijkt geen honger of dorst te hebben (nou ja, zin aan bier heeft hij wel) en gaat op zoek met zijn achterachterachter neefje naar een glanzende glazen oplichtende doodskop, als deze weer verdwijnt van de schoorsteenmantel. Ze komen een blaffende rups tegen, een jonge vogel (pterodactyl Quetzalcoatlus northropi), die als hij echt volwassen is en een goed gezonde vlieger wordt, niet in onze huiskamer zijn vleugels kan strekken. Het heeft te grote spanwijdte , namelijk 10 meter. Huiskamer is maar 9 meter .

En daar omheen gebeurt allerlei onzinnige heerlijke onzin. Gewoon gaan kijken zonder hersens te gebruiken, heb je een geweldig anderhalf uurtje en kom je ontspannen weer morgen op het werk.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Wat slecht man. Niet griezelig, niet grappig maar ergens tussen belachelijk en kinderachtig.Met de al even vreselijke acteurs Arye Gross en Jonathan Stark.

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Classic zondagochtend vermaak. Erg misleidende marketing wel. Dit is een kinderfilm in het genre comedy/avontuur. Geen horror. Het is wat goedkoper, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds kundig gemaakt is. Ik vond het erg entertaining. Alsof je weer even kind bent

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Voor 1 euro gekocht. Wat een aanfluiting. Zeer slechte humor en absurde situaties, die gewoon vreemd en niet leuk zijn. Zoals een blaffend groen wormachtig beest? En een vogel die zo uit de muppet show is ontsnapt. Toch hebben we hem afgekeken, waarschijnlijk door het hoge 80's gevoel, wat dan wel weer prettig is. Geen mobiele telefoons, geen internet, geen social media. Dat is dan weer een verademing.

avatar van jipt

jipt