Cake (2014)

geregisseerd door Daniel Barnz
met Jennifer Aniston, Anna Kendrick en Adriana Barraza

Claire Bennett is een cynische vrouw die erin is geslaagd om zich te vervreemden van iedereen in haar leven, met uitzondering van haar trouwe huishoudster. Daarnaast raakt ze in de ban van de zelfmoord van een vrouw uit haar praatgroep, mensen met chronische pijn. En hoe meer details ze te weten komt over de zelfmoord, hoe meer ze begint te worstelen met haar eigen tragedie.

avatar van mjk87
Aardig. Aniston zet een behoorlijke rol neer zonder er te veel de nadruk op te leggen. Best knap. Daarnaast heeft vooral Worthington een fijne rol (misschien ook wel door zijn overduidelijk Australisch accent dat me altijd een goed gevoel geeft). Kendrick heeft dan weer een vrij vreemde rol. Maar de beste rol is er voor de Latino-huishoudster. Sfeertje is verder prima en er zitten enkele mooie kleurrijke scènes in die wat bevreemdend aanvoelen (vooral bij het zwembad bij nacht).

Wel duurt de film te lang. Er zit het eerste uur nauwelijks ontwikkeling in waardoor het daar al wat begint te slepen ondanks een sterk begin. En het tweede deel ging me dan weer net te snel waardoor juist de emotionele betrokkenheid bij Aniston daar weer achterwege bleef. 3,0*.

avatar van Ste*
Een prima film in zijn soort, maar wel eentje die de thematische clichés niet helemaal weet te vermijden. Een vrouw die een rouwproces doorgaat en verbitterd is geraakt, waanbeelden heeft van haar overleden support-groep kennis, medicijnen opeet als snoepjes, in contact komt met de man en zijn zoontje...

Waardoor ik soms een beetje het gevoel kreeg van 'oja, dat natuurlijk ook nog'. Het viel me nog mee dat ze na het bezoeken van het graf en na de foto van haar zoontje niet ineens miraculeus pijnvrij was, als soort van 'closure', want dat had ik wel een beetje verwacht om eerlijk te zijn.

Neemt niet weg dat het verder wel prima wegkijkt en ook niet slecht gedaan is. Om Jennifer Aniston te casten voor deze rol is op zich interessant, maar het is wel lastig om door haar heen te kijken. Je blijft toch letten op hoe ze een rol als deze neerzet (goed).

avatar van cantforgetyou
Best een goede film. Iedereen speelt overtuigend. Het cynisme komt goed over en is ook regelmatig grappig. Ik heb me geen moment verveelt.

avatar van Knisper
Ik heb Cake uiteindelijk een behoorlijke beoordeling gegeven, en dat komt vooral doordat de film het hart op de juiste plek zijn. Het is een interessant verhaal, zonder onnodig emotioneel te worden. Echt wrang wordt het inderdaad echt nooit, dus het blijft een beetje middle of the road. Aniston is aardig, maar zeker niet fantastisch; ik denk dat ze van deze 'serieuze' rol meer had verwacht. Voor een keer best aardig.

avatar van missl
Bijna niet doorheen te komen, na 3 weken is deze film eindelijk bij de aftiteling. Anniston speelt een sacherijnige vrouw die niet kanclopen en dat was het. Nee niks voor mij.

avatar van clubsport
Anniston speelt haar rol goed van een moeder die haar kind heeft verloren en het verhaal draait ook volledig om haar , toch vind ik het dubieus om de rol van de vader bijna volledig over het hoofd te zien .

avatar van Decec
Goed drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...
Geen top...