• 8.978.860 stemmen

Genre: Drama

Ontwikkeld door: Sam Levinson, The Weeknd en Reza Fahim

Met onder meer: Lily-Rose Depp, The Weeknd en Suzanna Son

Release datum: zondag 4 juni 2023

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot The Idol

Jocelyn is een rijzende ster in de popwereld. Een zenuwinzinking noopte haar ertoe, haar recentste tour af te gelasten. Nu heeft ze haar zinnen gezet op het heroveren van haar titel als Amerika's grootste seksicoon. Daarnaast vangt ze een gecompliceerde relatie aan met een zelfverklaarde zelfhulpgoeroe, die tevens aan het hoofd staat van een cultsekte.

Meningen over The Idol

avatar van Threeohthree

Threeohthree

dinsdag 25 juli 2023
The Idol seizoen 1 Niet best, Niet omdat het vermeend pornografisch zou zijn, niet omdat het mishandeling zou goedkeuren, maar gewoon omdat het totaalplaatje echt niet best is. Mikey verwoordt het hierboven al, maar de personages + acteerwerk + script zijn volledig aan de kant geschoven voor wat blote tieten en semi-sexy scenes. Die semi-sexy scenes zijn voor een serie best gedurfd ja, maar als je een aantal IMDB reviews moet geloven is dit op het randje van pornografie, tja, dan kijk je en geen porno en geen Europese films. Episode 1 begint eigenlijk nog wel aardig met die intimiteitscoördinator en dat schaandaaltje, mja toen was eigenlijk alles wel gezegd. Er is duidelijk voor gekozen om de personages vrij plat te houden (Sam Levinson heeft met Malcom & Marie/Euphoria laten zien prima personages neer te kunnen zetten), mja als je dan verder qua stijl ook niet veel te bieden hebt (visueel is dit toch een pak minder dan Euphoria) krijg je nogal een lelijk zielloos werkje. Dat goedkeuren van mishandeling, tja, ik maak me er niet druk om, blij dat het erop zit. 2 Sterren voor Depp haar boobies, de sexy scenes, en de soundtrack. Met name That's My Family van Chloe is erg mooi. 2*

Zoutzak

maandag 5 juni 2023
The Idol seizoen 1 Sam Levinson kroont zich tot king of sleaze? The Weeknd komt niet echt uit de verf (nog)