• 8.978.860 stemmen

The Last of Us (2023-2025)

Genre: Drama / Actie

Ontwikkeld door: Craig Mazin en Neil Druckmann

Met onder meer: Pedro Pascal, Bella Ramsey en Gabriel Luna

Release datum: zondag 15 januari 2023

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot The Last of Us

Twintig jaar nadat de moderne beschaving is verwoest wordt Joel ingehuurd om de veertienjarige Ellie uit een quarantainegebied weg te smokkelen. Deze ogenschijnlijk gemakkelijke taak verwordt vlug tot een ongelooflijk zware reis, aangezien ze beiden de gehele post-pandemische Verenigde Staten door moeten trekken, en op elkaar aangewezen zijn teneinde dit te kunnen overleven.

Meningen over The Last of Us

avatar van movie freak84

movie freak84

dinsdag 31 januari 2023
The Last of Us seizoen 1 Wat een geweldig begin van de serie. Het pakt je vanaf het begin. Zal niks verklappen maar dit smaakt naar meer. Voor nu een 4.5
avatar van james_cameron

james_cameron

woensdag 22 maart 2023
The Last of Us seizoen 1 Ik ken de gelijknamige game niet en kan dus niet oordelen over alle doorgevoerde wijzigingen qua plot en personages. Dat gezegd hebbende was ik niet bepaald ondersteboven van dit eerste seizoen. Het begin is erg sterk en de eerste handjevol afleveringen zijn uitstekend, resulterend in een ijzingwekkende finale aan het einde van aflevering vijf, maar daarna komt de klad er behoorlijk in. De laatste twee afleveringen zijn dan wel weer van niveau, maar tegen die tijd is het kwaad reeds geschied. Goed gecast, met veel aandacht voor de kleinste bijrolletjes, en bijzonder fraai in beeld gebracht, maar de serie is uiteindelijk te weinig onderscheidend om echt op te vallen binnen het inmiddels overvolle genre.

Triller_tv

woensdag 8 februari 2023
The Last of Us seizoen 1 Is het niet een beetje overdreven om een vrouw de leiding te geven over letterlijk elke groep. Ik weet dat we in een tijd zitten waar overal een vrouw, homo, transgender bij moet zitten en en nog iemand die donker is, oké. Maar letterlijk elke groep, tes de baas bij Jo, marleen van de fyerflyes, de groep in de stad wordt ook geleid door een vrouw en de groep van z'n broer tommy ook door een vrouw. Erg erg overdreven, mag wel 1 man tussen zitten als leider, dan zal de serie huis geen boycot krijgen.
avatar van John Barry

John Barry

donderdag 20 april 2023
The Last of Us seizoen 1 Tja. Persoonlijk had ik het leuker gevonden als ze hier een meer avontuurlijke serie van hadden gemaakt in plaats van een poging tot een groots en meeslepend drama. Het concept van een apocalyptische wereld waarin mensen proberen te overleven spreekt mij wel aan. Maar wat ze er in deze serie meedoen bevalt mij niet. Rode draad is de band tussen Ellie en Joel. Het is erg mooi om te zien hoe deze karakters naar elkaar toe groeien. Maar dan de laatste aflevering. Ik ben niet bekend met de games, maar dit lijkt mij een bom wat een volgend seizoen kan gaan ontploffen. Sommige zullen dit goed schrijverswerk vinden. Ik vind het frustrerend, soapachtig en het maakt in potentie (ik weet de afloop niet) iets onnodig stuk wat juist mooi is opgebouwd. De flashbacks halen af en toe teveel vaart uit het verhaal. Vooral aflevering 3 en 7 waren behoorlijk langdradig. In beide afleveringen wordt ontzettend veel tijd genomen voor iets wat in een veel kortere tijdsperiode verteld kon worden. Dan de vrouwenrollen. Ik ben voor sterke vrouwenrollen. Maar een sterke vrouwenrol staat niet altijd synoniem voor stoer en badass. En het zo stoer en badass mogelijk neerzetten van vrouwen lijkt in deze serie een doel op zich te zijn. Maar op de hoofdrolspeelster na wordt het bij de meeste vrouwen nagelaten de rol goed uit te werken. Om positief te eindigen. Het acteerwerk is redelijk. Vooral Pedro Pascal en Bella Ramsey zetten hun rollen goed neer. Ook is de verwoeste wereld mooi en realistisch vormgegeven. 2*