• 8.978.862 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Doug Moench en Jeremy Slater

Met onder meer: Oscar Isaac, May Calamawy en Ethan Hawke

Release datum: woensdag 30 maart 2022

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Moon Knight

Marc Spector is een voormalige huurmoordenaar voor de Amerikaanse marine, die nu avonturier geworden is. Hij lijdt aan een dissociatieve identiteitsstoornis, wat inhoudt dat hij een meervoudige persoonlijkheid heeft. Marc krijgt op archeologische wijze met de Egyptische maangod Khonshu te maken, en krijgt dientengevolge diens bovenmenselijke krachten toegewezen. Hier hoort echter wel een taak bij: hij moet elke vijand die hij tegenkomt zien te verslaan met deze krachten. Hij komt er zo al vlug achter, dat deze krachten zowel een vloek als een zegen kunnen zijn in zijn toch al moeilijke leven. Zo wordt hij een dodelijk mysterie in gedreven, waar de Egyptische goden, al dan niet vereenzelvigd met Marcs persoonlijkheden, bij betrokken zijn.

Meningen over Moon Knight

avatar van james_cameron

james_cameron

maandag 6 juni 2022
Moon Knight seizoen 1 Matige Marvel-miniserie die na een sterke eerste aflevering langzaam maar zeker afzakt naar een bedenkelijk niveau. Vanaf het moment dat de hoofdpersonen in Egypte aankomen gaat het mis en wordt het een rommeltje. Jammer, want Oscar Isaac is aanvankelijk erg leuk in de hoofdrol en dit had zeker enige potentie. De focus ligt helaas teveel op de achtergronden/ trauma's van zijn personage(s) en de plot is op gegeven moment amper meer te volgen. Of het boeide me niet meer, kan ook.
avatar van wwelover

wwelover

maandag 9 mei 2022
Moon Knight seizoen 1 Tegenvaller. Vond het zelden echt interessant. Het is dat Hawke en Isaac zo goed zijn.

Daejji_tv

zondag 22 mei 2022
Moon Knight seizoen 1 Mijn god wat een tegenvaller. Ieder zijn meug laten we maar zeggen. Acteerwerk was ook slecht, het lijkt wel een kinderserie. Egyptische kant vindt ik altijd wel leuk, maar dit was nauwelijks uit te kijken.