• 8.978.849 stemmen

Ontwikkeld door: Rebecca Sonnenshine en Rebecca Sonnenshine

Met onder meer: Mamoudou Athie, Dina Shihabi en Martin Donovan

Release datum: vrijdag 14 januari 2022

Plot Archive 81

Als archivaris Dan Turner op mysterieuze wijze een verzameling beschadigde videobanden uit 1994 restaureert, moet hij het werk van documentairemaker Melody Pendras en haar onderzoek naar een gevaarlijke sekte reconstrueren. Terwijl Dan in Melody's verhaal wordt gezogen, raakt hij ervan overtuigd dat hij haar kan redden van het angstaanjagende einde dat ze 25 jaar geleden ontmoette.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Archive 81

avatar van james_cameron

james_cameron

vrijdag 21 januari 2022
Archive 81 seizoen 1 De spanningsboog wordt helaas niet continu in stand gehouden, zo zakt de boel halverwege flink in, maar al met al is dit best intrigerend. Gebaseerd op een podcast (!) en geproduceerd door James Wan, met een intrigerend uitgangspunt en veel creepy elementen. Echt eng wordt het nergens, de toon is wat dat betreft hoofdzakelijk onheilspellend, maar het sfeertje is knap getroffen. Goed gemaakt en gespeeld verder, maar wellicht had dit beter gewerkt als film. Acht afleveringen is gewoonweg teveel van het goede.
avatar van DiDa

DiDa

woensdag 26 januari 2022
Archive 81 seizoen 1 Sterke serie! Ik wilde serieus stoppen na 3 afleveringen, maar ik ben blij dat ik verder ben gegaan. Het was eerst allemaal te traag en er werden naar mijn gevoel te veel balletjes opgegooid, waardoor het rommelig en vervelend werd. Maar hoe verder ik kwam hoe meer de serie onder mijn huid begon te kruipen. Het gaf me een creepy gevoel. Natuurlijk had het verhaal sneller en korter verteld kunnen worden, maar dat had toch afbraak gedaan aan de sfeer en de hele mythologie rondom het verhaal. Voor degenen die jumpscares, moorden en een hoog tempo verwachten zal dit niets zijn. Kun je films als Hereditary en Midsommar waarderen is dit een serie voor jou. 4 sterren!

c.dragon_tv

donderdag 3 februari 2022
Archive 81 seizoen 1 Geen idee waarom dit een hype is. Er zit weinig logica of samenhang in en de personages zijn slecht uitgewerkt, vooral de bijrollen, waardoor bijna iedereen raar en/of onsympathiek is.

mikey

maandag 17 januari 2022
Archive 81 seizoen 1 Het is een verhaal dat je in 90 minuten kan vertellen maar is uitgesmeerd over 8 uur, met bijzaken, herhaling van zetten, en vooral heel veel dialoog. Over een studente die, bewapend met camera, op zoek is naar haar moeder in een appartementencomplex, Manhattan 1994, waar een sekte actief is. Dan heb je nog een gozer die die beelden bekijkt (2021) in een eng brutalistisch complex in een eng bos, vol geheime gangen en kamertjes. Dat is verhaal 2. En die 2 verhalen moeten uiteindelijk samenkomen. Sounddesign is verschrikkelijk. De stem van de actrice met handycam nog erger. Dat 8 uur lang, en dan ook nog onbevredigend. Al zijn alle losse eindjes zorgvuldig aan elkaar geknoopt, die talloze randzaken was ik allang weer vergeten. Totaal niet mijn ding. Maar voor de complotmensen misschien leuk.