• 8.985.838 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Australië / Verenigd Koninkrijk

Ontwikkeld door: Harry Williams en Jack Williams

Met onder meer: Jamie Dornan, Damon Herriman en Danielle Macdonald

Release datum: zaterdag 1 januari 2022

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot The Tourist

Een man wordt achtervolgd door een grote vrachtwagen die hem van de weg probeert te rijden. Hij komt bij in een ziekenhuis, gewond maar levend. Wie heeft hem dit aangedaan en waarom? Welke gebeurtenissen uit zijn verleden hebben hiertoe geleid? Hij moet de antwoorden op deze vragen vinden voordat zijn verleden hem inhaalt. Zijn zoektocht voert hem door de onmetelijke Australische outback.

Niamh Cassidy

Meningen over The Tourist

avatar van stefan dias

stefan dias

woensdag 21 juni 2023
The Tourist seizoen 1 Zeer goed. De beelden, in cinematografisch formaat werken heel goed. Het scenario is (uiteraard) mega-ingewikkeld, maar de schrijvers weten er gelukkig nog enigszins de logica bij te houden (ook al is alles volstrekt onlogisch). De dialogen zijn best wel goed en bij de denkbeeldige Dimitri dacht ik even ohoh, maar al bij al toch goede cliffhangers. Vrij coherent en niet te lang. En Dornan is wel een bink!

cantforgetyou_tv

dinsdag 2 augustus 2022
The Tourist seizoen 1 Ik ben al niet zo van de series, maar wat was dit voor gedrogt? Wat een vreselijk dom en nep verhaal? Hoe halen ze het in hun hoofd om zoiets stoms te verzinnen. En niemand in de serie is ook sympathiek of leuk of grappig of interessant. Mijn partner wilde de serie afkijken, ik heb 6 uur van mijn leven weggegooid.

zondag 18 september 2022
The Tourist seizoen 1 Ik kon er nog wel wat leuks in ontdekken; sfeertje, locaties, sommige scènes (grappig, weird, gewelddadig of combi's daarvan), acteerwerk. Het verhaal an sich, hoezeer ze het ook interessant hebben proberen te brengen, stelde weinig voor en vloog op het einde ook nog eens extra uit de bocht. Gemiste kans noemen ze dat, toch? 2,0*.