• 8.978.881 stemmen

Shadow and Bone (2021-2023)

Actie / Fantasy | 2 seizoenen

Status: Geannuleerd

Genre: Actie / Fantasy

Ontwikkeld door: Eric Heisserer

Met onder meer: Jessie Mei Li, Ben Barnes en Freddy Carter

Release datum: vrijdag 23 april 2021

Plot Shadow and Bone

In een wereld die in tweeën is gespleten door een enorme barrière van eeuwige duisternis, waar onnatuurlijke wezens zich tegoed doen aan menselijk vlees, ontdekt een jonge soldaat een macht die haar land eindelijk zou kunnen verenigen. Maar terwijl ze worstelt om haar macht aan te scherpen, verzetten gevaarlijke krachten zich tegen haar. Boeven, dieven, huurmoordenaars en heiligen zijn nu in oorlog en er is meer nodig dan magie om te overleven.

General Kirigan / The Darkling

Meningen over Shadow and Bone

avatar van Threeohthree

Threeohthree

zaterdag 24 april 2021
Shadow and Bone seizoen 1 Hmm. Shadow and Bone begint eigenlijk wel lekker. Beetje mysterieus, slicke vormgeving, prima tempo, en een lekker sfeertje. Echter gaat het vanaf aflevering 2 eigenlijk al bergafwaarts. Het grootste probleem is dat het echt extreem soap-achtig is. Heel veel uitgesponnen side-drama wat helemaal niets met het verhaal te maken heeft. Erg jammer want het verhaaltje intrigeerde me wel in het begin. Denk Pirates of the Caribbean meats Harry Potter met de mystiek van Harry Potter en de vormgeving van Pirates of the Caribbean. Geen slechte combi, maar het wordt continue onderbroken door uitgerekte scenes met karakters die geen flauw idee hebben wat ze nu eigenlijk willen. Hierdoor is de pacing vaak volledig zoek en dan zijn die 55 minuten opeens wel erg lang. De eerste 800 reviews gister deden vermoeden dat we hier een nieuwe Netflix-hit als Stranger Things te pakken hadden, maar na de eerste episode was het al wel duidelijk dat dit maximaal door kon gaan voor bovengemiddeld vermaak. Een missie waar het zeker in slaagt, maar daar houdt het ook wel op. Wel aan te raden voor fans van mystery-soaps met een makkelijk wegkijk gehalte (Once Upon A Time). Echter zal de gemiddelde serieliefhebber hier niet echt op zitten te wachten. 3*

zaterdag 27 februari 2021
Shadow and Bone seizoen 1 Die trailer ziet er erg goed uit zeg. Fantasy films en series zijn altijd een hit or miss, dus eens zien waar dit naartoe gaat.