ad
  • 8.104.580 stemmen

Shadow and Bone - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Shadow and Bone

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 23 april 2021

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Shadow and Bone

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. A Searing Burst of Light

Alina wil Mal niet alleen laten en smeedt een plan om met hem mee te gaan op een gevaarlijke expeditie door de Vlakte. Kaz vindt een aanwijzing voor een lucratieve klus.

2. 2. We're All Someone's Monster

Alina trekt door haar acties tegen de volcra de aandacht van generaal Kirigan. Kaz komt in de problemen terwijl hij een veilige doorgang zoekt over de Vlakte.

3. 3. The Making at the Heart of the World

Alina nestelt zich in de weelde tussen de Grisha en begint aan haar opleiding. De Kraaien (Kaz, Inej en Jesper) bereiden zich voor op hun riskante reis.

4. 4. Otkazat'sya

Terwijl Kirigan Alina in vertrouwen neemt, wordt Mal vrijwilliger bij een gevaarlijke opsporingsmissie. De Kraaien plannen een overval om het Kleine Paleis binnen te komen.

5. 5. Show Me Who You Are

Alina's band met Kirigan groeit als koninklijke gasten samenkomen voor haar voorstelling. Mal heeft nieuws over het hert. Een verborgen deur is bepalend voor Kaz' plan.

6. 6. The Heart Is an Arrow

Kirigan jaagt woedend naar informatie over de Lichtheerser. Alina krijgt een steuntje in de rug op het juiste moment. Nina raakt bevriend met een jager van de Grisha.

7. 7. The Unsea

Het lot van het hert brengt Alina in een lastig parket met Kirigan. Diens band met de Vlakte - en ook de kracht die erachter schuilgaat - wordt ineens duidelijk.

8. 8. No Mourners

In het hart van de Vlakte laat Kirigan zien welke krachten Alina heeft, terwijl de Kraaien een verstekeling tegenkomen tijdens een alles-of-niets-actie.

avatar van brawljeff

brawljeff

Die trailer ziet er erg goed uit zeg. Fantasy films en series zijn altijd een hit or miss, dus eens zien waar dit naartoe gaat.

avatar van nightbreed

nightbreed

Denk dat dit weer een tegenvaller zal zijn.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

De trailer beloofd in ieder geval veel goeds! Ik heb 'm toegevoegd aan de "to watch" lijst.

avatar van 606

Staat dat het niet beschikbaar is op Netflix, maar dat is het wel. Kijk het nu zelf !!!!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Poging gedaan, 1ste aflevering gezien. Tiener fantasie serie, ik kan er niks mee. Groene uniformen, blauwe uniformen, rode uniformen, sigaretten, sterke drank en boze blikken. Toedeloe, klaar mee.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Hmm.

Shadow and Bone begint eigenlijk wel lekker. Beetje mysterieus, slicke vormgeving, prima tempo, en een lekker sfeertje. Echter gaat het vanaf aflevering 2 eigenlijk al bergafwaarts. Het grootste probleem is dat het echt extreem soap-achtig is. Heel veel uitgesponnen side-drama wat helemaal niets met het verhaal te maken heeft.

Erg jammer want het verhaaltje intrigeerde me wel in het begin. Denk Pirates of the Caribbean meats Harry Potter met de mystiek van Harry Potter en de vormgeving van Pirates of the Caribbean.

Geen slechte combi, maar het wordt continue onderbroken door uitgerekte scenes met karakters die geen flauw idee hebben wat ze nu eigenlijk willen. Hierdoor is de pacing vaak volledig zoek en dan zijn die 55 minuten opeens wel erg lang.

De eerste 800 reviews gister deden vermoeden dat we hier een nieuwe Netflix-hit als Stranger Things te pakken hadden, maar na de eerste episode was het al wel duidelijk dat dit maximaal door kon gaan voor bovengemiddeld vermaak. Een missie waar het zeker in slaagt, maar daar houdt het ook wel op.

Wel aan te raden voor fans van mystery-soaps met een makkelijk wegkijk gehalte (Once Upon A Time). Echter zal de gemiddelde serieliefhebber hier niet echt op zitten te wachten.