• 8.978.888 stemmen

Transformers: War for Cybertron (2020-2021)

Genre: Animatie / Actie

Ontwikkeld door: Burnie Burns, F.J. DeSanto, Joerg Bachmaier, Ted Biaselli, Matt Hullum, Kohei Obara, Timothy Cubbison en Shuzo John Shiota

Met onder meer: Jake Foushee, Jason Marnocha en Linsay Rousseau

Release datum: donderdag 30 juli 2020

Plot Transformers: War for Cybertron

De oorlog op Cybertron gaat verder. Megatron wil dat Optimus instemt met een verdrag. Optimus gaat niet akkoord met het verdrag waardoor beide partijen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. De Autobots zijn in de minderheid, en het lijkt een verloren zaak. Het enige wat de Autobots en het voortbestaan van Cybertron kan redden is de 'AllSpark'.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Megatron (stemrol)

Optimus Prime (stemrol)

Elita-1 (stemrol)

Starscream / Refraktor / Ravage (stemrol)

Bumblebee (stemrol)

Ratchet / Soundblaster (stemrol)

Wheeljack (stemrol)

Wheeljack (stemrol)

Jetfire / Omega Supreme (stemrol)

Ultra Magnus / Soundwave (stemrol)

Meningen over Transformers: War for Cybertron

avatar van FlorisV

FlorisV

maandag 10 augustus 2020
Transformers: War for Cybertron seizoen 1 Gemiste kans! Na vele matige vervolgen op de eerste (en nog best leuke) Transformer film leek het niet zo'n slecht idee: een computeranimatieserie met de reuzenrobots. Maar juist datgene wat deze keuze slim had gemaakt ontbreekt: overtuigende transformaties. En als we die al zien, gaan ze veel te snel (de Bay films kenden helaas hetzelfde euvel), met het bekende bloep-blap-bliep geluidje. De achtergronden zijn ook vrij saai. Ik kreeg toch het idee dat Netflix er weinig geld ingestopt heeft. De robots zijn wel goed getekend en de licht-effecten zijn verder prachtig. De stemmen zijn redelijk maar je mist het charisma van de stem die Optimus Prime vertolkte in de films (ook de tekenfilm). Ook zijn aartsvijand Megatron wil maar niet tot leven komen. Bumblebee (die in de eerste film en daarnaast zijn eigen spin-off film veel meer tot leven kwam) is ook veel te vlak. De fembots (of hoe moet ik ze noemen?) lijken een nieuw idee maar die zijn iig in de oudere (en veel kleurrijkere) tekenfilm Transformers The Movie ook al te zien. Het verhaal is verdienstelijk maar kan nooit echt boeien, het ontgint geen nieuw terrein. Het gaat weer eens om oude, opnieuw ontdekte technologie waarmee de macht verworven kan worden. Heel veel actie is er ook niet, er wordt meer gepraat. Al met al best aardig als tussendoortje, met een krappe voldoende, maar zeer vergeetbaar.
avatar van horizons

horizons

zondag 13 december 2020
Transformers: War for Cybertron seizoen 1 Was inderdaad best oké allemaal. Seizoen twee trailer ziet er ook weer interessant uit. 30 december zullen we het zien.