• 8.224.705 stemmen

Transformers: War for Cybertron (2020-2021)

3 seizoenen

Release datum: 30 juli 2020

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Transformers: War for Cybertron

De oorlog op Cybertron gaat verder. Megatron wil dat Optimus instemt met een verdrag. Optimus gaat niet akkoord met het verdrag waardoor beide partijen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. De Autobots zijn in de minderheid, en het lijkt een verloren zaak. Het enige wat de Autobots en het voortbestaan van Cybertron kan redden is de 'AllSpark'.

Acteurs en Actrices

Megatron (voice)

Optimus Prime (voice)

Elita-1 (voice)

Starscream / Refraktor / Ravage (voice)

Bumblebee (voice)

Ratchet / Soundblaster (voice)

Wheeljack (voice)

Wheeljack (voice)

Jetfire / Omega Supreme (voice)

Ultra Magnus / Soundwave (voice)

Red Alert / Shockwave (voice)

Sideswipe / Skywarp (voice)

Impactor (voice)

Mirage (voice)

Ironhide (voice)

Alle Media

Meningen over Transformers: War for Cybertron

avatar van FlorisV

FlorisV

maandag 10 augustus 2020
Transformers: War for Cybertron seizoen 1 Gemiste kans!

Na vele matige vervolgen op de eerste (en nog best leuke) Transformer film leek het niet zo'n slecht idee: een computeranimatieserie met de reuzenrobots. Maar juist datgene wat deze keuze slim had gemaakt ontbreekt: overtuigende transformaties. En als we die al zien, gaan ze veel te snel (de Bay films kenden helaas hetzelfde euvel), met het bekende bloep-blap-bliep geluidje. De achtergronden zijn ook vrij saai. Ik kreeg toch het idee dat Netflix er weinig geld ingestopt heeft. De robots zijn wel goed getekend en de licht-effecten zijn verder prachtig.

De stemmen zijn redelijk maar je mist het charisma van de stem die Optimus Prime vertolkte in de films (ook de tekenfilm). Ook zijn aartsvijand Megatron wil maar niet tot leven komen. Bumblebee (die in de eerste film en daarnaast zijn eigen spin-off film veel meer tot leven kwam) is ook veel te vlak.

De fembots (of hoe moet ik ze noemen?) lijken een nieuw idee maar die zijn iig in de oudere (en veel kleurrijkere) tekenfilm Transformers The Movie ook al te zien. Het verhaal is verdienstelijk maar kan nooit echt boeien, het ontgint geen nieuw terrein. Het gaat weer eens om oude, opnieuw ontdekte technologie waarmee de macht verworven kan worden. Heel veel actie is er ook niet, er wordt meer gepraat.

Al met al best aardig als tussendoortje, met een krappe voldoende, maar zeer vergeetbaar.
avatar van legian

legian

woensdag 6 januari 2021
Transformers: War for Cybertron seizoen 1 Erg simpele serie die prima vermaakt. De stijl vind ik wel wat hebben, hoewel het detail niveau wel erg wisselend is. Het detailniveau van de transformers is vrij groot, maar de omgevingen zijn vaak erg vlak. Ook de gezichten en bewegingen van de transformers komen niet overeen met het uiterlijk. Verhaaltechnisch gaan ze gelukkig wel iets verder dan alleen goed tegen kwaad, beide kanten bieden interessante personages en inzichten in de oorlog. Grootste irritatiepunt is echter de voice-acting. Het is absurd hoeveel pauzes er tussen de woorden zitten. Alsof ze tijdens het inspreken de tekst pas te zien kregen. Iets wat ook blijkt uit het gebrek aan pakkende stemmen, als je even niet oplet lijkt het allemaal dezelfde persoon te zijn die aan het woord is.

IK ben afgezien van de Bay films en een enkele aflevering van de oude serie niet bekend met de lore. Het is dan ook best prima te volgen hoewel ik wel het idee heb dat wat meer achtergrond kennis gewent is.

Ach ik heb me er prima mee vermaakt.
avatar van legian

legian

vrijdag 30 juli 2021
Transformers: War for Cybertron seizoen 3 En dat was het derde deel in deze trilogie. Hoewel de deur voor een vervolg natuurlijk wagenwijd open is gelaten.

het niveau van de vorige twee delen worden niet gehaald. En de trage, matige en soms ronduit slechte acteerprestaties beginnen steeds meer te storen. Alsof ze nog meer pauzes tussen de woorden wilden hebben. En dat ook allemaal zonder enig gevoel. Visueel spreekt de stijl me wel aan. Maar dat blijkt vooral te werken bij de autobots. De dinobots zien eruit als goedkoop namaakplastic zonder enig detail. En steekt daarbij in sterk contrast af met de rest. Dat het zich ook allemaal in een donkere, grauwe inspiratieloze omgeving afspeelt werkt ook niet mee.

Verhaal technisch is het cliché op cliché en begint het hier echt vermoeiend te worden. Elke keer wordt er iets tevoorschijn getoverd om wat proberen toe te voegen. Waarbij ze per aflevering nog snel wat personage's en acties erin willen verwerken want ze hebben er maar zes. Verrassend genoeg voelt de serie wel enorm traag aan.