ad

Met onder meer: Michael Kitchen, Honeysuckle Weeks en Anthony Howell

Release datum: 27 oktober 2002

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Foyle's War

Voorjaar en zomer 1940 in het idyllische landschap van zuidelijk Engeland: de Tweede Wereldoorlog is net begonnen en de Duitsers staan op het punt om Engeland binnen te vallen. De nachtelijke bomaanvallen zorgen voor angst en hysterie onder de bevolking, maar toch moet iemand ook het alledaagse kwaad in eigen land bestrijden. Wie zou dat beter kunnen dan Christopher Foyle? Hij wordt geholpen door zijn chauffeuse Samantha 'Sam' Stuart en zijn assistent Paul Milner.

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Foyle's War

avatar van nlkink

nlkink

zaterdag 24 augustus 2019
Foyle's War seizoen 1 Fraaie serie die in Nederland als onderdeel van de KRO Detetectives is uitgezonden. Op de een of andere manier heb ik de serie tijdens de uitzending ervan nooit gevolgd. Ik viel er een keer middenin tijdens een van de laatste seizoenen. En dat smaakte naar meer.
Een jaar of wat geleden kon ik de boxjes met de eerste vijf seizoenen tegen sterk gereduceerde prijzen aanschaffen bij n.b. een muziekzaak in Hoogezand, Evelyn Novacek.
Seizoen 1 gaat uiteraard over het eerste Britse oorlogsjaar van WO2. Foyle staat er aanvankelijk alleen voor, maar krijgt een chauffeur toegewezen. Een vrouw, want alle gezonde mannen zijn uiteraard onder de wapenen geroepen. Ook krijgt hij een assistent, een militair die aan het front zwaar gewond is geraakt en wiens verwonding hem nog ongeschikt maakt om aan het front te vechten. Samen met Samantha de chauffeur en zijn assistent zal Foyle diverse ingewikkelde zaken moeten oplossen en tegelijk het hoofd moeten bieden aan de praktische problemen die een land in oorlog nou eenmaal krijgt te verwerken.
avatar van nlkink

nlkink

zaterdag 24 augustus 2019
Foyle's War seizoen 2 Zeer goed seizoen, misschien nog wel een streepje beter dan het eerste. Beste aflevering wat mij betreft is The Funk Hole. Mensen met geld trokken zich terug op het platteland van Engeland om tegen betaling in relatieve rust en luxe de oorlog door te komen. Ik wist het bestaan er niet van.