• 8.985.515 stemmen

Ontwikkeld door: Shinichirô Watanabe

Met onder meer: Megumi Hayashibara, Koichi Yamadera en Unsho Ishizuka

Oorspronkelijke taal: Japans

Release datum: vrijdag 3 april 1998

Eerst uitgezonden op: TV Tokyo (Japan)

Plot Kaubōi Bibappu

In het jaar 2071 heeft de mensheid het hele zonnestelsel gekoloniseerd door het gebruik van "Phase Difference Space Gates". Een katastrofisch ongeval tijdens de ontwikkeling van de Gates heeft zowel de Aarde als de Maan beschadigd. De meerderheid van de mensheid moet evacueren naar ander planeten, maar waar men ook gaat, gaan criminelen mee. De nieuwe politie-eenheid besluit om een systeem met premiejagers in te stellen om alle criminelen uit te schakelen. Vier bewoners van het ruimteschip Bebop gaan op jacht en kunnen maar net rondkomen van hun leven als premiejagers.

Spike Spiegel / Ein (stemrol)

Jet Black (stemrol)

Faye Valentine (stemrol)

Edward Wong (stemrol)

Vicious (stemrol)

Julia (stemrol)

Faye Velentine

Doohan (stemrol)

Spike Spiegel

Asimov Solensan (stemrol) (as Tarô Nishi)

Meningen over Kaubōi Bibappu

avatar van wilofski

wilofski

zondag 21 mei 2023
Kaubōi Bibappu seizoen 1 Ik herinnerde mij de serie als toch meer een verhaalboog te volgen door alle afleveringen heen, maar dat bleek na lang nog eens weer te zien toch minder zo te zijn. Niettemin begrijpelijk dat dit voor velen hun favo anime is. Qua (teken)stijl, muziek, sfeerzetting,... is hier moeilijk aan te tippen. De karakters en scenario's zitten ook goed in elkaar. Ook fijn dat ondanks enkele rondborstige dames het overbesekste Japanse kantje verder achterwege blijft.
avatar van Montorsi

Montorsi

woensdag 24 november 2021
Kaubōi Bibappu seizoen 1 Vroeger, toen dit nog op MTV (of TMF?) kwam, de nodige losse afleveringen gezien. Toen vond ik, zonder kennis van anime het nogal overdadig en typisch, maar stiekem ook best leuk. Nu eens aan het proberen om helemaal te kijken op Netflix om een goed oordeel te kunnen vellen, en het is eigenlijk vooral heel goed gedaan, bepaalde sferische scenes, muziek en karakters zijn heel goed uitgewerkt. Later komt een cijfer!