ad
  • 8.088.502 stemmen

Too Old to Die Young (2019)

1 seizoen

Release datum: 10 juni 2019

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Too Old to Die Young

Een rouwende politieagent komt samen met de man die zijn partner neerschoot terecht in de criminele onderwereld van Los Angeles. Daar zit het vol met huurmoordenaars, Yakuza soldaten, Russische maffia, kartelmoordenaars uit Mexico en vele andere criminelen. Zij zullen een existentiële reis maken waarbij de criminelen geleidelijk de samurais van de City of Angels worden.

Social Media

Acteurs en Actrices

Martin Jones

Alle Media

Meningen over Too Old to Die Young

avatar van CorvisChristi

CorvisChristi

zondag 20 oktober 2019
Too Old to Die Young seizoen 1 Wat een regisseur!! Wat een serie!! Alle lof voor Nicolas Winding Refn en zijn ambitieuze mega-project Too Old to Die Young.
Van de eerste t/m de laatste seconde heb ik genoten van de combinatie van sfeervolle beelden en wederom weer fantastische muziek van vaste componist Cliff Martinez.

Alle elementen die o zo herkenbaar zijn voor deze regisseur en wat zo onderhand zijn vaste handelsmerk is geworden, sinds hij absoluut zijn eigen stijl heeft gevonden vanaf zijn film Drive, zitten erin.
Het tempo ligt zo mogelijk nog lager dan ooit, maar wat een meerwaarde biedt dat zeg. De traagheid zorgt ervoor, dat iedere scene, ieder shot, kan ademen en volledig tot leven kan komen. En in al de scenes, al die waanzinnige shots, lopen de vele personages die deze serie rijk is, rond. Personages die ieder hun eigen verhaal hebben en die uiteindelijk samen komen naarmate de serie vordert.
Er wordt ontzettend veel tijd besteedt om ieder personage de volle aandacht te geven en dit is duidelijk te merken bij de eerste drie afleveringen. Vanaf aflevering 4 als iedereen de introductie heeft gehad die ze verdienen, begint het verhaal meer tot ontwikkeling te komen en wordt de serie steeds spannender en zwartgalliger.

Inktzwarte, nihilistische humor, ultra-geweldadige uitbarstingen, absurde situaties en intrigerende omstandigheden vormen een waanzinnig geheel, terwijl tegelijkertijd de schoonheid van de serie d.m.v. de fantastische sfeer, de prachtige beelden, werkelijk fenomenaal camerawerk en de briljante muziek deze productie helemaal tot zijn recht laat komen.

Too Old to Die Young zal absoluut niet iedereen bekoren, maar iedereen die hier open voor staat, raad ik met klem aan om deze serie een kans te geven. En als je na de tweede aflevering dit nog steeds goed vind en gewend bent geraakt aan de stijl, dan is de rest gesneden koek, aangezien de regisseur het de kijker niet per se erg gemakkelijk maakt in de eerste twee afleveringen. Vooral aflevering 2 The Lovers, is zo uitgesponnen en traag, maar tegelijkertijd zo machtig mooi en indringend, dat ik er alleen maar ademloos naar kon kijken.

Na dit gezien te hebben, is Nicolas Winding Refn zo'n beetje mijn favoriete regisseur geworden, gezien alle elementen wat films zo mooi maken en waar ik specifiek van houd, hier allemaal in voor komen.

Over het verhaal zeg ik niets, dat is iets wat je zelf moet ondervinden. Maar het is beklemmend, meeslepend en intrigerend, niet ingewikkeld maar wel enorm uitgesponnen. Maar dat is tevens de kracht van Too Old to Die Young.

Het enige waar je deze serie op kan bekritiseren, is dat het voor sommigen als te pretentieus gezien zal worden. Maar mij stoort het allesbehalve.

De serie is momenteel te zien op Amazon Prime, en voor iedereen die dat nog niet heeft: doe jezelf een lol, schaf voor een maandje Amazon Prime aan, en gaat dit zien!!

james_cameron_mm

maandag 30 september 2019
Too Old to Die Young seizoen 1 Unieke televisieserie van regisseur Nicolas Winding Refn, die hier de ruimte krijgt om volledig los te gaan. Qua feer hangt het een beetje tussen zijn eigen werk en dat van David Lynch in; een soort combinatie van misdaaddrama en surrealistische thriller. Het extreem lage tempo zal duidelijk niet iedereen aanspreken, maar wanneer je je onderdompelt in de waanzin is dit een haast hypnotiserende kijkervaring, prachtig in beeld gebracht en boordevol intrigerende personages. De hoofdrollen zijn eersteklas, maar ook de bijrollen (van in vergetelheid geraakte akteurs als William Baldwin en Hart Bochner) zijn geweldig ingevuld. Qua geweld en seksuele perversie is dit daarnaast zo'n beetje het meest extreme dat ooit op televisie is vertoond. Als dat geen aanbeveling is...
avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

dinsdag 18 juni 2019
Too Old to Die Young seizoen 1 Prachtig echter tergend langzaam en volkomen hol. Fans van #NWR zullen met deze 10, grotendeels speelduur-durende afleveringen volop aan hun trekken komen want Amazon heeft hem volledige controle gegeven om te doen wat ie wou met de serie. Geweldig uiteraard, ie creatieve beenruimte, maar dan moet je wel verhaal hebben om uit te werken. Dit voelde allemaal meer aan als een skelet van een idee dat volledig in dienst stond voor Refn’s (toegegeven) prachtige plaatjes. Daar kom je nog wel mee weg in een 90-minuten durende film maar niet een 13-uur durende serie. Jammer, dacht echt dat met de samenwerking van Ed Brubaker (een veteraan uit de DC én Marvel stal) we een diepgaande verhaal voorgeschoteld zouden krijgen maar dit hele seizoen kon je praktisch wel kwijt op een servetje.
avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

woensdag 14 augustus 2019
Too Old to Die Young seizoen 1 ... dat het voor de kijker op tv een uitdaging is om vol te houden.
Wat betekend dit uberhaupt? Het is een televisie-serie.