• 8.985.557 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Ontwikkeld door: Stephanie Savage en Josh Schwartz

Met onder meer: Blake Lively, Leighton Meester en Penn Badgley

Release datum: woensdag 19 september 2007

Eerst uitgezonden op: The CW (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Gossip Girl

Gossip Girl vertelt het verhaal van een aantal rijke tieners die leven in de Upper East Side in New York City. Terwijl ze op het punt staan naar de meest belangrijke universiteiten te gaan, gebeuren er allerlei dingen onderling. De grote vragen zijn niet 'Wie studeert af met het beste cijfer?', maar eerder: 'Wie heeft het meeste geld, wie doet het met wie, wie is de Queen Bee van het Constance Billard en wie gaat met wie naar het Prom?' Wie kan je beter inlichten over iedereen die er toe doet dan Gossip Girl?

Komt er een Gossip Girl seizoen 7?

Serena van der Woodsen

Meningen over Gossip Girl

avatar van Boenga

Boenga

zondag 11 oktober 2020
Gossip Girl seizoen 1 - (Potentieel) probleem 1: ik ben hier 40 jaar te oud voor. - (Potentieel) probleem 2: verkeerde geslacht. - Probleem 3: een paar miscasts op vlak van leeftijd: onder andere Penn Badgley en vooral Blake Lively waren echt wel al te oud (21 en 20) om de rollen van16-jarige onschuldige maagden-wiens-eerste-keer-nabij-is te krijgen. - Probleem 4: die leeftijd zorgt er ook voor dat die pubers dan al net iets te oud ogen om de kinderen van hun ouders in de serie te zijn. - Probleem 5: behalve een paar degelijke acteurs is er hier en daar ook belabberd acteerwerk. Ed Westwick is bijzonder eenzijdig, en (alweer) Blake Lively is niet capabel om haar puberlachje en tienerspeelsheid echt te doen lijken. - Probleem 6: de Gossip Girl-website waar alles te lezen en zien valt - is wel een heel goedkoop concept om asap 'alles aan iedereen' bekend te maken. - Probleem 7: een overdosis aan clichés en voorspelbaarheid. Maar, maar: Gossip Girl is een bijzonder ontspannende zit voor wie een druk leven heeft, en die na een jachtige dag even in de zetel wil zitten en het verstand op nul zetten. En na elke aflevering kijk ik weer uit wat er daarna weer zal gebeuren. Niet zo lang geleden zag ik Deadwood; een serie met veel kwaliteiten, en met vooral een sterke acteurs. Maar die me geen moment kon boeien. Gossip Girl, met al z'n tekortkomingen, kan dat wel. Deadwood 2*. Gossip Girl 3,5*.