• 8.303.224 stemmen

Gossip Girl - Seizoen 1 (2007-2008)

Show titel: Gossip Girl

Afleveringen: 18

Speelduur: 12 uur en 36 minuten

Ontwikkeld door: Stephanie Savage en Josh Schwartz

Met: Blake Lively, Leighton Meester en Penn Badgley

Datum van release: woensdag 19 september 2007

Eerst uitgezonden op: The CW (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Gossip Girl

Gossip Girl vertelt het verhaal van een aantal rijke tieners die leven in de Upper East Side in New York City. Terwijl ze op het punt staan naar de meest belangrijke universiteiten te gaan, gebeuren er allerlei dingen onderling. De grote vragen zijn niet Wwie studeert af met het beste cijfer?, maar eerder: 'Wie heeft het meeste geld, wie doet het met wie, wie is de Queen Bee van het Constance Billard en wie gaat met wie naar het Prom?' Wie kan je beter inlichten over iedereen die er toe doet dan Gossip Girl?

Afleveringen Seizoen 1 (2007-2008)

1. 1. Pilot

19 september 2007 (42 minuten)

De bevoorrechte tieners in Manhattan Upper East Side ontdekken dat Serena van der Woodsen is teruggekeerd.

2. 2. The Wild Brunch

26 september 2007 (42 minuten)

Na het schandalige Kiss on the Lips-feest krijgt Serena een ijskoud onthaal van haar beste vriendin Blair.

3. 3. Poison Ivy

3 oktober 2007 (42 minuten)

Blair onthult schokkend nieuws over Serena dat niet lang meer geheim zal kunnen blijven.

4. 4. Bad News Blair

10 oktober 2007 (42 minuten)

Blair is dolenthousiast wanneer haar moeder haar kiest als het nieuwe gezicht voor haar kledinglijn.

5. 5. Dare Devil

17 oktober 2007 (42 minuten)

Dan heeft grootse plannen om indruk te maken op Serena tijdens hun eerste officiële date.

6. 6. The Handmaiden's Tale

24 oktober 2007 (42 minuten)

Dan kan niet kiezen tussen twee meisjes als zijn jeugdvriendin Vanessa huiswaarts keert en haar gevoelens voor hem opbiecht.

7. 7. Victor, Victrola

7 november 2007 (42 minuten)

Serena en Dan geven eindelijk toe dat ze dol op elkaar zijn, ondanks hun tegengestelde werelden.

8. 8. Seventeen Candles

14 november 2007 (42 minuten)

Blair zet een vrolijk gezicht op tijdens haar zeventiende verjaardag en probeert de waarheid verborgen te houden voor haar vrienden.

9. 9. Blair Waldorf Must Pie!

28 november 2007 (42 minuten)

Als Dan erachter komt dat Serena en haar familie Thanksgiving alleen vieren, nodigt hij ze uit om de feestdagen door te brengen samen met hem en z'n familie.

10. 10. Hi, Society

5 december 2007 (42 minuten)

Serena is niet van plan om het aankomende debutantenbal bij te wonen, totdat haar oma CeCe haar vertelt dat Serena er heen moet gaan.

11. 11. Roman Holiday

19 december 2007 (42 minuten)

Als Blairs vader tijdens de feestdagen thuiskomt met een onverwachte gast, zijn vriend, kan Blair met moeite haar teleurstelling verbergen.

12. 12. School Lies

2 januari 2008 (42 minuten)

De groep dringt het schoolzwembad binnen voor een spontaan nachtje plezier.

13. 13. A Thin Line Between Chuck and Nate

9 januari 2008 (42 minuten)

Gossip Girl maakt bekend dat Serena van der Woodsen gespot is terwijl ze een zwangerschapstest kocht. Het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje.

14. 14. The Blair Bitch Project

21 april 2008 (42 minuten)

Blair keert terug naar school na het verlies van haar Queen Bee-status. Serena ziet het niet zitten om met haar toekomstige stiefbroer onder één dak te leven.

15. 15. Desperately Seeking Serena

28 april 2008 (42 minuten)

De wereld van Serena staat ondersteboven wanneer haar onafscheidelijke maatje, Georgina Sparks, terugkomt naar Manhattan om problemen te zaaien.

16. 16. All About My Brother

5 mei 2008 (42 minuten)

Blair en Jenny's 'populariteitsstrijd' escaleert wanneer ze via Gossip Girl schandalige roddels over elkaar verspreiden.

17. 17. Woman on the Verge

12 mei 2008 (42 minuten)

Georgina onthult de ware reden dat Serena Manhattan ontvluchtte om naar een internaat te gaan en Serena valt al snel terug in haar oude gewoonten.

18. 18. Much 'I Do' About Nothing

19 mei 2008 (42 minuten)

Nu Serena's reputatie op het spel staat, onderneemt Blair zelf actie tegen de manipulatieve Georgina.

avatar van Boenga

Boenga

• 2072 berichten

- (Potentieel) probleem 1: ik ben hier 40 jaar te oud voor.

- (Potentieel) probleem 2: verkeerde geslacht.

- Probleem 3: een paar miscasts op vlak van leeftijd: onder andere Penn Badgley en vooral Blake Lively

waren echt wel al te oud (21 en 20) om de rollen van16-jarige onschuldige maagden-wiens-eerste-keer-nabij-is te krijgen.

- Probleem 4: die leeftijd zorgt er ook voor dat die pubers dan al net iets te oud ogen om de kinderen van hun ouders in de serie te zijn.

- Probleem 5: behalve een paar degelijke acteurs is er hier en daar ook belabberd acteerwerk. Ed Westwick is bijzonder eenzijdig, en (alweer) Blake Lively is niet capabel om haar puberlachje en tienerspeelsheid echt te doen lijken.

- Probleem 6: de Gossip Girl-website waar alles te lezen en zien valt - is wel een heel goedkoop concept om asap 'alles aan iedereen' bekend te maken.

- Probleem 7: een overdosis aan clichés en voorspelbaarheid.

Maar, maar: Gossip Girl is een bijzonder ontspannende zit voor wie een druk leven heeft, en die na een jachtige dag even in de zetel wil zitten en het verstand op nul zetten.

En na elke aflevering kijk ik weer uit wat er daarna weer zal gebeuren.

Niet zo lang geleden zag ik Deadwood; een serie met veel kwaliteiten, en met vooral een sterke acteurs.

Maar die me geen moment kon boeien.

Gossip Girl, met al z'n tekortkomingen, kan dat wel.

Deadwood 2*.

Gossip Girl 3,5*.