• 8.985.204 stemmen

Captain N: The Game Master (1989-1991)

Genre: Animatie / Fantasy

Ontwikkeld door: Michael Maliani

Met onder meer: Garry Chalk, Ian James Corlett en Michael Donovan

Release datum: zaterdag 9 september 1989

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Captain N: The Game Master

Kevin Keene, een tiener uit Northridge California en zijn hond Duke belanden op mysterieuze wijze in het universum Videoland, waar Nintendo games tot leven komen. Ze moeten de schurk Mother Brain tegenhouden die Videoland wil verwoesten. Samen met Princess Lana, Simon Belmont, Mega Man en Kid Icarus vormt hij het N-Team en schiet met zijn Zapper een weg door het game-landschap.

logo tmdbimage

Meningen over Captain N: The Game Master

HALVE TAMME.

woensdag 25 november 2015
Captain N: The Game Master seizoen 1 Mother Brain: It won't be long before I, beautiful goddess that I am, become Queen of Videoland! Ah-ha ha ha ha! Fantastische animatieserie. Pure jeugdsentiment. Vier solide sterren van mijn kant voor 'Captain N: The Game Master (1989)'.

neo

zondag 13 januari 2019
Captain N: The Game Master seizoen 1 Werden ook vaak vertoond samen met de, mindere, Mario serie vertoond. De recensies en tips bij iedere aflevering waren volgens mij geen integraal onderdeel, maar waren losstaande stukken. Al kan ik mij daar in vergissen. Toentertijd overigens de echte reden om geen aflevering te willen missen. Aardig om allerlei Nintendo karakters in de animatie serie te zien, helemaal in vergelijking met andere matige Nintendo animatie reeksen. De sterkste troef was niet zozeer de herkenning van de vele karakters, hun manieren en typerende zinspelingen, maar de wijze waarop deze humoristisch werden ingezet bij de interactie onderling.