• 8.978.952 stemmen

The Good Doctor (2017-2024)

Genre: Drama

Ontwikkeld door: David Shore en Daniel Dae Kim

Met onder meer: Freddie Highmore, Antonia Thomas en Richard Schiff

Release datum: maandag 25 september 2017

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot The Good Doctor

Een jonge chirurg met autisme en het Savantsyndroom, Shaun Murphy, verhuist van een klein plaatsje in de Verenigde Staten om te gaan werken in het prestigieuze San Jose St. Bonaventure Hospital. Binnen het ziekenhuis ontstaat de vraag: kan een persoon, die niet de eigenschappen heeft om zich in te leven in andere mensen, wel levens redden? Aaron Glassman, de directeur van het ziekenhuis, probeert zijn collega's ervan te overtuigen dat ze Shaun aan moeten nemen. Shaun gebruikt zijn indrukwekkende medische vaardigheden om levens te redden en zijn sceptische collega's uit te dagen.

Claire Browne

Aaron Glassman

Jessica Preston

Meningen over The Good Doctor

woensdag 18 april 2018
The Good Doctor seizoen 1 Leuke ziekenhuis-serie van de makers van House M.D., vlot gemaakt en bevolkt door sympathieke personages. Eén en ander is aan de oppervlakkige en soms onwaarschijnlijke kant, maar de verhaallijnen zijn over het algemeen boeiend genoeg en de personages zo innemend dat de serie erg lekker wegkijkt. Kortom, precies de juiste mengeling van soap, humor en drama. De formule van House M.D. is duidelijk te herkennen, maar wat maakt het uit. Beter goed van jezelf gejat dan slecht door jezelf bedacht!

MikeyV_mm

maandag 11 maart 2019
The Good Doctor seizoen 1 Ziekenhuis serie met de twist van een autistische arts in opleiding. Zou mij normaliter niet zo aanspreken maar Freddy Highmore draagt de serie echt. Andere karakters zijn ook interessant en je leert ze door de afleveringen heen beter kennen. Ondanks soms wat zware onderwerpen kijkt het makkelijk weg.
avatar van wimaroca_tv

wimaroca_tv

zaterdag 24 april 2021
The Good Doctor seizoen 1 Ik vind het minder,heeft iets weg van "The Love Boat" van vroeger de dokters gaan veel te diep in privegesprekken van de patiënten ,wat niet geloofwaardig is En inderdaad Freddie Highmore speelt erg goed,maar heeft ondertussen zich al enkele keren goed bewezen,maar krijgt nog steeds niet de vertrouwen van zijn collega's ,vind ik ongeloofwaardig