• 8.985.793 stemmen

Het Geslacht De Pauw (2004-2005)

Genre: Komedie

Oorsprong: België

Ontwikkeld door: Liesbeth Wyns, Peter Ceustermans en Bruno Gillioen

Met onder meer: Bart De Pauw, Maaike Cafmeyer en Benny Claessens

Release datum: vrijdag 30 januari 2004

Eerst uitgezonden op: VRT (België)

Plot Het Geslacht De Pauw

Het Geslacht De Pauw volgt Bart De Pauw en zijn familie in hun dagelijkse bezigheden. Om de illusie te wekken dat het om een echte realitysoap gaat hebben de personages dezelfde voornaam als de acteurs die ze spelen. Ook wordt er regelmatig verwezen naar de echte leefwereld van de acteurs. Bart De Pauw verwijst bijvoorbeeld naar programma's die hij vroeger maakte en er wordt verwezen naar Aspe, de politieserie waarin de actrice die Maaike, in de serie de vrouw van Bart De Pauw, vertolkt ook meespeelt. Naarmate de reeks vordert worden de situaties waarin de familie De Pauw belandt echter steeds waanzinniger en ongeloofwaardiger.

Meningen over Het Geslacht De Pauw

Pinguin#13

maandag 13 april 2020
Het Geslacht De Pauw seizoen 1 Niet te geloven, maar dit is me destijds dus wel ontgaan. Triest en geweldig tegelijk. Laat ik eerst maar even over de 'elephant in the room' spreken: het is jammer wat ie gedaan heeft en ik ga hem niet proberen goed te praten, soms wordt het ook echt pijnlijk als hij het stiekeme vetzakske speelt, wat hij dan toch ook wel écht bleek te zijn… MAARRRR, ondnaks dat blijft hij ook wel een genie, zondermeer het meest komische talent van Vlaanderen (mat alleen Hugo Matthijsens in diens buurt) Ik heb gehuild van het lachen… hoe hij en de heerlijke Maaike Cafmeijer die hem uitstekend assisteert, zichzelf een beetje belachelijk durven te maken om toch maar die perfecte beelden te krijgen op De Gouden Schoen en in winkels waar hij naar B.V.-korting hengelt… héérlijk. Je ziet gewoon dat die mensen niks doorhebben. Die kop van Van Himst als Maaike hem aan zijn mouw trekt 'ik ben de vrouw van Bart De Pauw'. Of als hij de hand scudt in de wandelgang van Jena-Luc Dehaene… dan zie je héél even de echt BDP glunderen van 'man, nu hebben we echt topmateriaal.' En dan moest het beste nog komen… BDP aan Jean-Marie De Decker: " ik zoek nog iemand om mijn lijkkist mee te dragen… En dan Maaike die tips gaat vragen aan Kelly Pfaff, hoe grappig is dat! Ook het debuut van Tom Waes als perfect gecast sympathiek klootzakske. Het is niet allemaal óngelofelijk grappig, er zit al eens een flauwer stukje in, maar al bij al valt er altijd wel ergens heel hard te lachen. BDP, de Ricky Gervais van Vlaanderen. Zonde.
avatar van Pepino

Pepino

woensdag 31 oktober 2018
Het Geslacht De Pauw seizoen 1 Dit blijft toch uitstekend. Zéker seizoen 1 is echt schitterend.