Mijn Series +

Het Geslacht De Pauw - Seizoen 2 (2005)

Belgiƫ

met Bart De Pauw, Maaike Cafmeyer en Benny Claessens

Het Geslacht De Pauw volgt Bart De Pauw en zijn familie in hun dagelijkse bezigheden. Om de illusie te wekken dat het om een echte realitysoap gaat hebben de personages dezelfde voornaam als de acteurs die ze spelen. Ook wordt er regelmatig verwezen naar de echte leefwereld van de acteurs. Bart De Pauw verwijst bijvoorbeeld naar programma's die hij vroeger maakte en er wordt verwezen naar Aspe, de politieserie waarin de actrice die Maaike, in de serie de vrouw van Bart De Pauw, vertolkt ook meespeelt. Naarmate de reeks vordert worden de situaties waarin de familie De Pauw belandt echter steeds waanzinniger en ongeloofwaardiger.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van ArthurDZ
Drie woorden: Damien De Pauw

avatar van Pepino
Heel wat minder dan het eerste seizoen, mede doordat de humor absurder en onrealistischer begon te worden. Niettemin nog steeds heel vermakelijk!

avatar van AOVV
Hetgeen Pepino hierboven vertelt, maakt inderdaad dat het net wat minder geslaagd is als seizoen 1. Toch heb ik me ook hier kostelijk mee geamuseerd, de aflevering met de Bart De Pauw-fandag en de zelfhulpgroep voor familielieden van BV's (Rudy Vally ) is nog het meest hilarisch.

4 sterren

avatar van Pinguin#13
Ach ja, alles went en met BDP zijn we snel verwend. Het beste waren toch de scènes waar nietsvermoedende voorbijgangers, al dan niet BV's. Buur Willi is toch ook een vondst en héél grappig dat die mee verhuisd is.

avatar van Pepino
Pinguin#13 schreef:
Buur Willi is toch ook een vondst en héél grappig dat die mee verhuisd is.

"Voor mij is dat een dikke patrijs. Met een lange nek."