Mijn Series +

Het Geslacht De Pauw - Seizoen 1 (2004)

Belgiƫ

met Bart De Pauw, Maaike Cafmeyer en Benny Claessens

Het Geslacht De Pauw volgt Bart De Pauw en zijn familie in hun dagelijkse bezigheden. Om de illusie te wekken dat het om een echte realitysoap gaat hebben de personages dezelfde voornaam als de acteurs die ze spelen. Ook wordt er regelmatig verwezen naar de echte leefwereld van de acteurs. Bart De Pauw verwijst bijvoorbeeld naar programma's die hij vroeger maakte en er wordt verwezen naar Aspe, de politieserie waarin de actrice die Maaike, in de serie de vrouw van Bart De Pauw, vertolkt ook meespeelt. Naarmate de reeks vordert worden de situaties waarin de familie De Pauw belandt echter steeds waanzinniger en ongeloofwaardiger.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van Pepino
Dit blijft toch uitstekend. Zéker seizoen 1 is echt schitterend.

avatar van Esteban
Eens. De Pauw is altijd al z'n tijd vooruit geweest en naar mijn gevoel is zijn versie van dit specifieke gegeven nog steeds de meest geniale.

avatar van AOVV
Schitterende satire, deze parodie op reality-programma's als The Osbournes en De Pfaff's. Bart De Pauw heb ik altijd al een geniaal tv-maker gevonden, en met dit format wist hij alweer een hoofdvogel af te schieten.

De Pauw zet een ijdele, arrogante, onsympathieke versie van zichzelf neer, met een boel kleine kantjes. De hilarische, maar soms ook absurde situaties stapelen zich op; het gaat elke aflevering ook behoorlijk crescendo op het gebied van waanzin. Je zou kunnen redeneren dat het too much is, maar daarvoor zit het programma te goed in mekaar; het werkt, simpelweg.

4,5 sterren

avatar van Pinguin#13
Niet te geloven, maar dit is me destijds dus wel ontgaan. Triest en geweldig tegelijk.
Laat ik eerst maar even over de 'elephant in the room' spreken: het is jammer wat ie gedaan heeft en ik ga hem niet proberen goed te praten, soms wordt het ook echt pijnlijk als hij het stiekeme vetzakske speelt, wat hij dan toch ook wel écht bleek te zijn…

MAARRRR, ondnaks dat blijft hij ook wel een genie, zondermeer het meest komische talent van Vlaanderen (mat alleen Hugo Matthijsens in diens buurt) Ik heb gehuild van het lachen… hoe hij en de heerlijke Maaike Cafmeijer die hem uitstekend assisteert, zichzelf een beetje belachelijk durven te maken om toch maar die perfecte beelden te krijgen op De Gouden Schoen en in winkels waar hij naar B.V.-korting hengelt… héérlijk. Je ziet gewoon dat die mensen niks doorhebben. Die kop van Van Himst als Maaike hem aan zijn mouw trekt 'ik ben de vrouw van Bart De Pauw'. Of als hij de hand scudt in de wandelgang van Jena-Luc Dehaene… dan zie je héél even de echt BDP glunderen van 'man, nu hebben we echt topmateriaal.' En dan moest het beste nog komen… BDP aan Jean-Marie De Decker: " ik zoek nog iemand om mijn lijkkist mee te dragen… En dan Maaike die tips gaat vragen aan Kelly Pfaff, hoe grappig is dat!

Ook het debuut van Tom Waes als perfect gecast sympathiek klootzakske. Het is niet allemaal óngelofelijk grappig, er zit al eens een flauwer stukje in, maar al bij al valt er altijd wel ergens heel hard te lachen.

BDP, de Ricky Gervais van Vlaanderen. Zonde.