ad

Release datum: 18 augustus 2017

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Defenders, The

Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage en Iron Fist. Een kwartet van singuliere helden met één gemeenschappelijk doel, het redden en veilig maken van New York City. Dit is het verhaal van vier alleen levende figuren, ieder opgezadeld met hun eigen persoonlijke problemen. Het viertal gaat een samenwerking aan, zodat er veel meer bereikt kan worden in de strijd tegen de toenemende criminaliteit.

Social Media

Meningen over The Defenders

avatar van legian

legian

zondag 20 augustus 2017
The Defenders seizoen 1 Ondertussen gezien en het is een prima tevoeging aan het Marvel roster. Fijn om te zien dat ze na Iron Fist en Luke Cage (Tweede deel) toch nog kwaliteit kunnen bieden. Hoewel ik er zeker van ben dat het aantal afleveringen hier ene belangrijk aandeel aan is.

Er wordt voldoende tijd genomen om het team bij elkaar te brengen en bouwen het zo langzaam op. Ook de badguy wordt weer eens uitgewerkt. Ik blijf echter geen groot fan van The Hand en helemaal niet van Elektra. Dat we daarnaast ook de trainer van Colleen weer terug krijgen is jammer. Nu voelde dat eindgevecht van hun als een herhaling van Iron Fist.
Van iedereen blijft Daredevil de favoriet. Dankzij zijn twee seizoenen is hij ook veruit het meest uitgewerkt/ontwikkeld, wat hier zijn vruchten mooi afwerpt. Helaas is Iron Fist nog steeds een verwaand naïef kind, Hoewel er wel vooruitgang is geboekt na zijn debut.

De serie moet het niet hebben van de geweldige actie scenes. Er is voldoende actie maar het is niet de leidraad voor de serie. Over die actie trouwens. Er zitten een aantal mooie scenes in maar ook een aantal waarbij het geheel onoverzichtelijk is wat er gebeurt. Om nog maar niet te spreken over het fragmentarische beeld wat wij krijgen voorgeschoteld.
De kracht van The Defenders zit hem in de personages en de ontwikkelingen die zij doormaken. En dat is iets wat ik in de laatste paar series miste, eigenlijk sinds het tweede seizoen van Daredevil al. Een groot verschil met zijn grote broer (The Avengers) is dat de personage's hier niet allemaal de held willen zijn. Sommige willen alleen mensen helpen, de ander wilt gewoon met rust gelaten worden terwijl de laatste op een persoonlijke revanche/reis is.

Helaas zijn er ook de verplichte personage's die langskomen waarvan het merendeel vrij weinig toevoegt. In sommige gevallen tot irritatie aan toe.

Ik heb mij hier prima mee vermaakt. 3.5*

En nu is het wachten op The Punisher 8)

Inartie_mm

woensdag 23 augustus 2017
The Defenders seizoen 1 Vond het wel een aardig eerste seizoen. Trage opbouw, maar dat lijkt het idee te zijn van de Marvel Netflix series. Waar ik me wel een beetje aan stoorde was de domheid, als je het zo wilt noemen, van de NYPD. Aangezien de Netflix series in hetzelfde universum afspelen als de Marvelfilms, hebben ze al aardig wat gezien in NY. Een man die in een groene reus veranderd, goden van een andere planeet, aliens, een man die na 70 jaar ontdooit is uit het ijs en geen dag ouder wordt, ATTENTION: SPOILER ALARM!
maar dat er een eeuwenoude organisatie zou bestaan die New York wil vernietigen gaat er bij hun dan niet in.
avatar van Richiedoom

Richiedoom

dinsdag 10 oktober 2017
The Defenders seizoen 1 Het borduurt qua verhaal voornamelijk voort op de serie Iron Fist. Ook veel personages uit die serie keren terug in the Defenders.

Jammer aangezien Iron Fist zeer zwak was en the Defenders zelfs de zwakste van alle Marvel Series is...