ad

Met onder meer: Logan Marshall-Green, Jodi Balfour en Peter Mullan

Release datum: 9 september 2016

• Ziggo Bekijk via Ziggo

Over Quarry

Quarry vertelt het verhaal van Mac Conway (Logan Marshall-Green), een marinier die in 1972 naar Memphis terugkeert uit Vietnam waarna hij gemeden wordt door zijn geliefden en gedemoniseerd door het publiek. Terwijl hij worstelt met zijn ervaringen van de oorlog wordt hij in een netwerk getrokken van moord en corruptie dat de lengte van de rivier Mississippi overtreft.

Alle Media

Meningen over Quarry

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

donderdag 2 augustus 2018
Quarry seizoen 1 Broeierige neo-noir in de geest van misdaadschrijvers als Elmore Leonard en George Pelecanos. Qua sfeer en stijl zit het wel goed - met fraai gestileerde actiescènes, muzikale intermezzo's om je vingers bij af te likken en een gedetailleerde seventies vibe - maar om de één of andere reden wist de serie me niet te grijpen. Voor een misdaaddrama blijft het een tikkeltje braaf en zoekt het niet de grenzen op zoals Breaking Bad en Fargo ooit deden. Voor een sociaal realistisch drama over rassenspanningen in de nasleep van de Vietnam-oorlog, blijft die broeierige context meer iets wat op de achtergrond speelt dan dat het veel invloed heeft op de gebeurtenissen in de serie. Het is ook allemaal net iets te ongeloofwaardig en te vergezocht om die historische laag recht te doen. Ook wordt de serie dan wel verkocht als een afgeronde miniserie, maar ik heb toch het idee dat er verschillende verhaallijntjes en bijpersonages onuitgewerkt blijven. (Al eindigt de serie gelukkig niet met een onbevredigende cliffhanger!) De grootste vondst van deze serie is trouwens Buddy (Damon Herriman) als de queer excentriekeling. Eigenlijk stal hij al mijn hart vanaf dat hij geïntroduceerd wordt als hij in zijn onderbroek een Spaans kitsch-nummer staat te playbacken.
avatar van Epitaph

Epitaph

donderdag 15 augustus 2019
Quarry seizoen 1 Prima serie uitstekende setting en een goede cast maken dit een must om te kijken. Het gemiddelde van deze serie wordt naar beneden gehaald door bladerunner63 die wel vaak een 0.5 geeft.....

... de 8,1 op IMDb zegt genoeg! Gekocht voor €7,00 , jammer dat er niet meerdere seizoenen van zijn.