Mijn Series +

Killing Eve - Seizoen 1 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Phoebe Waller-Bridge en Rob Williams
met Sandra Oh, Jodie Comer en Fiona Shaw

Killing Eve draait om Villanelle, een psychopathische huurmoordenares, en Eve de vrouw die belast wordt om haar te vervolgen. Eve is een super slimme beveiligingsagente. Haar saaie bureaubaantje verwezenlijkt niet haar dromen, om een spion te worden. Villanelle is een elegante, getalenteerde killer, die zich vastklampt aan de luxe die zij zich kan veroorloven door haar gewelddadige beroep. De twee fanatieke, intelligente vrouwen gaan nek aan nek, in dit legendarische spel van kat en muis.

1. Nice Face
  6. Take Me to the Hole!
  7. I Don’t Want To Be Free
  8. God, I’m Tired
avatar van Robbie.T.
Deze serie krijgt veel aandacht in Amerika en de geluiden zijn erg positief. Met name Jodie Comer wordt geprezen. Grappig hoe verschillende Amerikaanse bronnen haar bestempelen als 'nieuwkomer' en 'break-out star' terwijl ze natuurlijk al eerder schitterde in o.a. Doctor Foster en Thirteen.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar deze serie.

avatar van jacobine_rodijk
Snap alle lof voor Oh and Comer wel, volkomen terecht. Ook qua plot is het allemaal veelbelovend in de eerste helft met een paar heerlijke ontwikkelingen ie in andere series uitgerekt zouden worden tot een tweede, wellicht derde seizoen. Daar begint het probleem echter ook snel, de serie heeft zo’n hoog tempo dat de tweede helft (voornamelijk in de gevangenis) slordig over komt omdat het plot van A naar Z moet in een kleine acht afleveringen. Kijken blijf je wel maar wat een serie als Game of Thrones pas overkwam in seizoen 7 gebeurt hier al tegen het einde van het eerste seizoen.

avatar van peterjames777
Heerlijke serie! Sandra Oh en Jodie Comer zijn beiden fantastisco en vormen het sterke fundament van deze serie. De combinatie van spanning en humor bevalt ook erg goed. Soms erg donker en dan weer gort droog.

En de kers op de taart is de mooie soundtrack, grotendeels verzorgd door de band Unloved. Ik was al meteen overstag bij de opening scene waar dit nummer te horen was: Killing Eve Soundtrack | S01E01 | Xpectations | UNLOVED | - YouTube

2019 seizoen 2

Eerste 4 afleveringen waren geniaal de laatste vier waren ok.

avatar van Robbie.T.
Toegevoegd aan het aanbod van Videoland. Mooi, die ga ik dus binnenkort bekijken!

avatar van ZAP!
Zou al in augustus uitgezonden worden, maar vanavond begint dit op NPO3 om 20:20u, zap!

avatar van ZAP!
Hoort deze ook niet in het tv-overzicht gezet te worden (NPO3)?

avatar van DionneDarko
Zelden gehad dat een serie mij gelijk zo wist te overtuigen de 1e aflevering. Echt heerlijk. Zou willen dat ik door kon kijken maar dat gaat helaas niet.

avatar van theo79
De eerste aflevering hier van gekeken. Nog niet helemaal overtuigt maar slecht was het ook niet. Hopelijk wordt het nog wat.

avatar van theo79
Inmiddels drie afleveringen gezien. Op zich aardige serie. Goed genoeg om door te blijven kijken maar wel iets minder dan gehoopt en verwacht.

avatar van theo79
Inmiddels vier afleveringen gezien. Het is allemaal maar matig hoor. Het blijft te kijken maar de enorm positieve recensies over deze serie zijn wel wat overdreven naar mijn mening.

avatar van ZAP!
Begrijpelijk dat het goed scoort, maar ook dat anderen de hype weer afzwakken. Het is regelmatig flink overdreven, en dat pakt de ene keer beter uit dan de andere. In dit spionage-genre krijg je dan al gauw een soort James Bond-gevoel, al betreft het hier Bondgirls. Of misschien wat Charlie's Angels erbij. Ik hou veel meer van de serieuze, wat meer 'saaie' variant, zoals het onvolprezen Tinker Tailor Soldier Spy (1979) (eerlijk gezegd ken ik er verder weinig, behalve dan de opvolger daarvan nog) - tips welkom.

Sandra Oh ben ik al een beetje fan van sinds Sideways (2004) - MovieMeter.nl (al ga ik dan niet speciaal voor haar 'Grey's Anatomy' kijken), maar Jodie Comer had ik nog nooit van gehoord - en zij doet het op zich wel behoorlijk goed. Kim Bodnia's schaterlach begint wel een beetje op de zenuwen te werken, maar dat ligt ook aan die vaak overdreven scènes waar het in voorkomt. Prima acteur verder hier en ook over de rest van de cast eigenlijk geen klachten.

Het einde kwam voor mij als een aangename, dramatisch goed gekozen min-of-meer verrassing (de romantische toenadering tussen Eve en Villanelle), tot bleek dat er nog een verrassing in moest (Eve steekt Villanelle neer)... categorie 'watmoetjed'rmee'?

En daarom kom ik niet verder dan dik 2 of krap 2,5 sterren.

avatar van FlyingGustman81
Ik heb de serie helemaal uit gekeken. De eerste afleveringen waren zeer sterk vond ik. Al ben ik zelf wat meer voor serieuzere series. Maar al met al viel het zeker niet tegen. Een krappe 3* omdat ik er meer van had verwacht door Sandra Oh (Grey's Anatomy) en Kim Bodnia (The Bridge).

avatar van Groenen Limonade
Zoals hier al meermaals gezegd begint deze serie heel sterk. Knappe mengelmoes van humor, spanning en steengoede acteurs.
Helaas houden ze dit niveau niet vol en zijn de laatste afleveringen erg matig.
Ik bleef ook héél erg op mijn honger zitten na de aftiteling van de laatste aflevering...

avatar van renzoroy
DionneDarko schreef:

What she said

avatar van brawljeff
Wederom een serie waar ik blanco in ging, maar wat een aangename verrassing is gebleken. Ik heb veel mensen over deze serie horen praten en wilde het dus graag eens proberen. Het meest verrassende element in de serie is hoofdrolspeelster Jodie Comer. Ik kende haar nog niet, maar wat kan zij acteren. Ze deed mij denken aan een combinatie van The Joker (The Dark Knight) en Saga (The Bridge). Ook Sandra Oh weet een goede rol neer te zetten.

De serie weet de spanning en drama te combineren met een cynische vorm van humor, iets wat ik altijd wel kan waarderen. Ik vond de eerste helft van het seizoen stukken beter, vanwege het feit dat de hoofdpersonages elkaar nog niet hadden ontmoet. Ik vraag me daarom af in hoeverre ik het tweede seizoen goed ga vinden. We gaan het meemaken!

avatar van james_cameron
Vlotte, droogkomische engelse thrillerserie, niet al te serieus van insteek maar spannend en leuk genoeg om te blijven boeien. En de twee hoofdrolspeelsters zijn prima, met vooral Jodie Comer erg op dreef als de volledig doorgedraaide huurmoordenaar Villanelle. Hier en daar een beetje mal en overdreven, maar over het algemeen zit dit slim in elkaar, met grappige dialogen en veel leuke bijrollen. Een tweede seizoen hoeft van mij niet zo, maar is inmiddels wel beschikbaar.

avatar van panax
geweldige serie !!

avatar van Kronos
Vermakelijk.

avatar van Tiany
De eerste afleveringen vond ik zeer aangenaam en boeiend, ik keek uit naar de volgende. Maar hoe verder naar het einde toe hoe zwakker de afleveringen werden. Hopelijk wat meer spanning in seizoen 2.