• 8.986.007 stemmen

Lilyhammer - Seizoen 3 (2014)

Show titel: Lilyhammer

Ontwikkeld door: Anne Bjørnstad en Eilif Skodvin

Met: Steven Van Zandt, Trond Fausa Aurvåg en Marian Saastad Ottesen

Oorsprong: Noorwegen / Verenigde Staten

Datum van release: woensdag 29 oktober 2014

Eerst uitgezonden op: NRK1 (Noorwegen)

Plot Lilyhammer

Wanneer de gangster Frank Tagliano vrijwillig getuigt tegen de fameuze gangster Aldo Deluci, eist hij overgeplaatst te worden naar Lillehammer, een stad in Noorwegen. In Noorwegen hoopt hij als Giovanni Henriksen een nieuw leven te kunnen beginnen. Op de trein leert hij de lerares Sigrid Haugli kennen. Het klikt wonderwel net als met haar zoon Jonas. Frank probeert te handelen volgens het boekje en gaat op zoek naar werk. Maar wanneer het zoeken naar werk hem mateloos begint te irriteren begint zijn gangsterafkomst opnieuw te kietelen.

Afleveringen Seizoen 3 (2014)

1. 1. Tiger Boy

29 oktober 2014 (45 minuten)

Het is geen goed nieuw jaar voor Frank en daar komt Jan Johanssen nog bij. Roar is in Rio om in het huwelijksbootje te stappen.

2. 2. Foreign Affairs

5 november 2014 (45 minuten)

Frank en Torgeir gaan naar Brazilië om Roar bij te staan en Jan denkt anders over zijn moordbekentenis.

3. 3. The Homecoming

12 november 2014 (45 minuten)

Frank en Torgeir keren terug uit Brazilië en de gang uit Litouwen maakt het moeilijk. 'Rio Roar' is een nationale beroemdheid.

4. 4. The Mind is Like a Monkey

19 november 2014 (45 minuten)

Nu het 20 jarig lustrum van de Olympische Winterspelen in Lillehammer nadert, hoopt Tolgeir zijn dromen te vervullen. Roar kan terug naar Rio.

5. 5. Tommy

26 november 2014 (45 minuten)

Als Frank de wijn ingaat, krijgt hij bonje met een plaatselijke activist. Een maffiamoord loopt verkeerd af en Roar is alweer in gevaar.

6. 6. The Minstrel Boy

3 december 2014 (45 minuten)

Het nieuwe ex-maffialid is Tommy, maar Frank is niet onder de indruk van hem. Roars problemen in Brazilië volgen hem naar Noorwegen.

7. 7. The Funeral

10 december 2014 (45 minuten)

Het ziet er goed uit voor Jan, totdat zijn vriendin met een verzoek komt. Roar laat Torgeir helemaal vallen en Tommy verergert zijn verraad.

8. 8. Loose Ends

17 december 2014 (45 minuten)

Tommy's team laat Frank en Torgeir schrikken. Chris zet alles op alles om Sigrid terug te winnen en Frank opent de jacht op Jan.

avatar van Wallie1985_mm

Wallie1985_mm

Loose Ends naar het nummer van zijn maat Bruce Springsteen. Die zelfs nog een klein rolletje heeft in deze laatste aflevering

Geweldige serie is ten einde. Geen 5 vanwege de laatste aflevering die me tegenviel I(lag niet aan bruce). Alspf er ineens veel afgewerkt moest worden. Jsmmer dat deel 4 er niet meer komt

Geweldige serie idd. Ik kwam soms echt niet meer bij . Had nog wel wat seizoenen door mogen gaan.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Deze serie was weer eens iets anders voor mij dan de gebruikelijke Scandinavische misdaadseries, die ik graag kijk. In Lilyhammer wordt het serieuze gebeuren verdrongen door simpele, soms domme humor, een beetje actie en af en toe wat spanning. Als ik de biografie van de hoofdrolspeler (Steven Van Zandt - Wiki) bekijk dan had ik toch een heel ander personage verwacht. Die Van Zandt is best een apart persoon, maar ik vond hem wel goed in deze serie passen. En hij had nogal wat taken op zijn bordje bij het maken van deze serie, tot en met de regie toe.

Seizoen 1: boeiend omdat het nieuw is. Hele goede grappen tot redelijk grof. Erg leuk.

Seizoen 2: dit kwam net niet aan het niveau van seizoen 1, maar was nog redelijk te genieten.

Seizoen 3: in dit seizoen gaat de lol er een beetje af en begint het hele gebeuren redelijk saai te worden. De verschijningen die Torgier Lien kreeg gingen me net iets te ver. Dit paste niet echt in deze serie.

avatar van cor1946

cor1946

Word tijd dat deze serie aan zijn einde komt. Niet leuk meer steeds het zelfde.