Mijn Series +

Lilyhammer - Seizoen 1 (2012)

Noorwegen / Verenigde Staten
Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Anne Bjørnstad en Eilif Skodvin
met Steven Van Zandt, Trond Fausa Aurvåg en Marian Saastad Ottesen

Wanneer de gangster Frank Tagliano vrijwillig getuigt tegen de fameuze gangster Aldo Deluci, eist hij overgeplaatst te worden naar Lillehammer, een stad in Noorwegen. In Noorwegen hoopt hij als Giovanni Henriksen een nieuw leven te kunnen beginnen. Op de trein leert hij de lerares Sigrid Haugli kennen. Het klikt wonderwel net als met haar zoon Jonas. Frank probeert te handelen volgens het boekje en gaat op zoek naar werk. Maar wanneer het zoeken naar werk hem mateloos begint te irriteren begint zijn gangsterafkomst opnieuw te kietelen.

1. Reality Check
  6. Pack Your Lederhosen
  7. The Babysitter
  8. Trolls
avatar van 606
Erg leuke serie, goede humor en soms lekker grof.

avatar van DjFrankie
Idd leuk met goeie humor

avatar van walnuts
Steven ken ik via zijn voortreffelijke rol van Silvio Dante in de Soprano's. Hij schijnt ook een aardig stukje muziek te kunnen maken.
Hij overtuigt wederom als gangster. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en de humor is goed, wat de serie erg aangenaam maakt om naar te kijken.
Prachtig dat hij ook werkelijk bijna alles voor elkaar krijgt en zich in no-time op werkt binnen het criminele circuit (in zover je hiervan kunt spreken) van het bescheiden Lillehammer.

avatar van ZAP!
Eerste aflevering ooit es geprobeerd, maar vond het vies tegenvallen en daarna ook bewust gemeden. Inderdaad compleet misdaadkomedie en veel te makkelijk geschreven (toevalligheden en hij krijgt zomaar alles voor elkaar), wat na The Sopranos eigenlijk een bittere pil is. Ik had ook liever gezien dat Paulie een doorstart had gekregen, maar dan nog beter in het genre misdaad / drama met hooguit een randje komedie... dit was me er teveel over. Too funny, too soon, I guess.

Geen stem uiteraard, maar misschien ooit nog eens weer proberen met zeer aangepaste verwachtingen.