Mijn Series +

Lilyhammer - Seizoen 2 (2013)

Noorwegen / Verenigde Staten
Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Anne Bjørnstad en Eilif Skodvin
met Steven Van Zandt, Trond Fausa Aurvåg en Marian Saastad Ottesen

Wanneer de gangster Frank Tagliano vrijwillig getuigt tegen de fameuze gangster Aldo Deluci, eist hij overgeplaatst te worden naar Lillehammer, een stad in Noorwegen. In Noorwegen hoopt hij als Giovanni Henriksen een nieuw leven te kunnen beginnen. Op de trein leert hij de lerares Sigrid Haugli kennen. Het klikt wonderwel net als met haar zoon Jonas. Frank probeert te handelen volgens het boekje en gaat op zoek naar werk. Maar wanneer het zoeken naar werk hem mateloos begint te irriteren begint zijn gangsterafkomst opnieuw te kietelen.

1. Millwall Brick
  8. Ghosts
avatar van 606
Soms me rot gelachen.

avatar van DionneDarko
Blijft erg leuk, ook dit 2e seizoen.

Toontje
Nu op de helft en wat mij betreft nog een tikkeltje leuker zelfs dan het toch al niet misselijke eerste seizoen.

Little Steven speelt zijn rol als vanouds met verve en het idee van een louche maffioso in dergelijke setting blijft een gouwe blijken.

Meen zelf te constateren dat het er hier allemaal nog net wat absurder aan toe gaat waarbij de Noorse bijfiguren veelal voor een erg leuke, vaak nogal droge invulling garant mogen staan.

Zo'n Jan bijvoorbeeld ziet zijn karakter dit seizoen wel groeien naar menig een situatie waar de ongedwongen hilariteit met enige regelmaat hoogtij viert.

Een van de leukste series die ik in lange tijd heb gezien.