ad

Datum van release: donderdag 10 mei 2018

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Safe

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. Aflevering 1

Wanneer Tom Delaneys tienerdochter niet thuiskomt na een feest, kamt hij bezorgd de buurt uit en hoort dat haar vriendje ook wordt vermist.

2. Aflevering 2

Tom is bang dat een bekende betrokken is bij Jenny's verdwijning en roept de hulp van Sophie in. Emma onderzoekt verontrustende aantijgingen over een lerares.

3. Aflevering 3

Een anonieme tip leidt tot een achtervolging en nog een aanwijzing. Zoe maakt een lijst van mensen die mogelijk boos zijn. Tom ziet een kant van Rachel die hij niet kent.

4. Aflevering 4

Terwijl Tom een nieuwe aanwijzing over Jenny volgt, komen Sophie en Emma met vreselijk nieuws. De Marshalls proberen kalm te blijven.

5. Aflevering 5

Na een gevaarlijke confrontatie waarschuwt Sophie Tom dat hij zich buiten het onderzoek moet houden. Tom ontdekt dat Jenny een geheim heeft.

6. Aflevering 6

Terwijl er een brand woedt, probeert Tom Jenny's telefoon te volgen. Er komen meer details aan het licht over de dood van Chris. Een bekentenis verscheurt de familie.

7. Aflevering 7

Sophie belemmert Toms pogingen om Henry te spreken. Wanneer Tom en Pete op zoek gaan naar Bobby in Heaven, zien ze een bekend gezicht.

8. Aflevering 8

Tom smeekt Sophie om hulp om Bobby te vinden. Voor de avond van het feest leidt een cryptisch bericht in Rachels dagboek ertoe dat Jenny op zoek gaat naar de waarheid.

avatar van brawljeff

brawljeff

Een nieuwe dramaserie met Michael C. Hall in de hoofdrol. Vanaf vandaag te zien op Netflix!

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Eerste twee afleveringen gezien. Zeker niet verkeerd!

Esteban

Ook mee gestart gisteren. Echter nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen. Ik heb wel al door dat het eerder een entertainende who-did-it thriller is dan de eerder intelligente en lichtjes maatschappij-kritische (afgesloten luxe-wijken) thriller die ik verwacht (op gehoopt) had. Knop eventjes omdraaien dus.

avatar van Nosferu_mm

Nosferu_mm

Vandaag laatste aflevering gekeken. De serie is echt geweldig sterk. Elke aflevering kom je dichter bij de waarheid. Deze is echter totaal anders dan je verwacht. Zeer spannende meeslepende serie. Krijgt van mij de hoogste score!

avatar van Kasparovski

Kasparovski

Verslavende serie zeg. Ik heb er maar een paar dagen voor nodig gehad.

Ik denk dat liefhebbers van Broadchurch (waar ik mijzelf zeker ook onder reken) deze ook zullen waarderen. Beide series hebben dat lekkere benauwende iedereen-kent-iedereen sfeertje in zo’n kleine gemeenschap. Het drama aspect krijgt bij beide series ook veel aandacht en niet alleen maar de simpelere who-did-it vraag. Karakters vond ik stuk voor stuk erg goed uitgewerkt en gebracht.

Het daadwerkelijke plot vond ik alleen wat minder sterk. Ik vond het niet zo geloofwaardig dat uiteindelijk bleek dat die dochter dus gewoon was weggelopen, ze werd pas na vijf dagen echt daadwerkelijk gevangen genomen. Dat doe je je familie toch niet aan? Zeker niet nadat je vriendje dood is aangetroffen. Oké ze was boos op haar vader, maar na zo’n heftige gebeurtenis heb je hem toch ook juist nodig. En dat ze boos op haar vader was verklaart nog niet waarom ze bijvoorbeeld haar zusje niks zou vertellen en ook zo in onzekerheid liet zitten. Die laatste plotwending, dat uiteindelijk Sophie achter de moord bleek te zitten, vond ik ook wel erg goedkoop aanvoelen. Weer zo’n typisch plot puur om te verrassen/choqueren, maar eigenlijk niet echt logisch in het verhaal past.

Jammer, met een wat sterker uitgewerkt plot was de score voor mij veel hoger uitgevallen.

avatar van Harvey Specter_mm

Harvey Specter_mm

Well... this looks promising!

avatar van dr.strangelove_mm

dr.strangelove_mm

Ronduit goedkoop en slecht. Je ziet gewoon hoe ze scenes aan elkaar koppelen. Het doet denken aan vader en moedertje spelen voor volwassen. Het acteren is op bepaalde momenten bedroevend slecht.

Esteban

Waar ik het tot nu toe een beetje moeilijk mee heb, is de onevenwichtige toon en de interne logica binnen de reeks. Het gezin dat voortdurend met het lijk moet sleuren, komt enorm kolderiek over, wat de geloofwaardigheid enorm naar beneden haalt. Het lijken twee verschillende werelden. Het staat ook nogal in contrast met de scenes bij de andere personages. Alsof de ene uit Fargo komen en de andere uit Homeland. Dat wringt.

En dan is er de buurvrouw/agent die voortdurend bij Michael C. Hall binnen stapt, maar eigenlijk nooit met hem over de zaak praat. En dan heb ik het niet over beroepsgeheim of dergelijke. Het lijkt alsof die twee een leven naast elkaar hebben, er niets aan de hand is en alsof ze het nooit over de grote vraag hebben, wat gewoon heel vreemd is. Daar zou toch dag en nacht over gepraat worden, door iedereen? Ze delen ook helemaal geen informatie of dergelijke.

Enfin, we zien wel hoe dat nog evolueert ...

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

@ Spacejet: komt allemaal goed. Ik zou dieper op je bericht kunnen ingaan maar dat wordt echt een superspoiler. Ik had nl precies hetzelfde als jou in de eerste twee afleveringen. Maar de serie groeit verder, dieper, anders.

Ik heb echt de laatste aflevering(en) met open mond zitten kijken vanwege de volledig onverwachte wendingen. Top plot.

Ik moet ook nog echt even kwijt dat ik plots, en dat doordat ik plotseling de acteerstijl van Martin Freeman in haar herkende, Amanda Abbington uit Sherlock ontwaarde. En ook dat was een zeer prettige ontdekking !

avatar van rebelkush_mm

rebelkush_mm

Afgelopen zondag zag ik opeens Dexter Morgan op Netflix staan en zonder twijfel de serie aangezet.

Michael hall zal voor mij altijd Dexter Morgen blijven maar dit keer is hij geen serie moordenaar die het liefst lichaamsdelen in stukken snijdt maar een ongeruste vader die op zoek is naar zijn vermiste dochter.

Afgesloten gemeenschap, vermiste meisje, dode, verschillende affaires en veel plotwendingen maken van Safe een verslavende serie.

Afgelopen zondag 5 afleveringen gezien en vandaag afgekeken, dit serie deed mij soms denken aan Forbrydelsen al haalt ie dat niveau niet.

Goede acteurs, leuk verhaal, eigenlijk zoals iemand hierboven al aangaf een who did it thriller.

Als je Forbrydelsen of the remake daarvan the Killing leuk vond is dit denk ik wel een aanrader.

Esteban

Goed, zonder meer. Uiteindelijk dan toch een vrij simpele who-did-it, waarbij ik de verschillende plotwendingen steeds ruim van tevoren doorhad, zo ook de finale en het antwoord op de grote vraag. Dit opzet evenals de vertelstructuur hebben we gewoon al iets te vaak gezien, voornamelijk in niet Engelstalige series. Als ze in het begin van de serie iets bovenhalen uit het verleden, weet je al dat het een rol zal spelen. Anders zou dat niet aan bod komen. Als je dan bedenkt dat de ouders toen jong waren, is het niet moeilijk om de som te maken. Een oudere generatie de een geheim wil verbergen, zij die te ver gaan om dat zo te houden, ... En dan natuurlijk de persoon die geen gezinslid is van de hoofdrolspelen maar er wel het dichtst tegenaan staat, het is een cliché op zich geworden binnen dit genre. Heel spannend en meeslepend vond ik het niet, wel boeiend genoeg om als tussendoortje te bekijken. Het drama-aspect beprekt zich ook slechts tot wat nodig is voor het plot, zonder meer. Dat is op zich geen probleem hier. En Michael C. Hall is ook altijd een pluspunt.

@3 2 1 cut, je hebt gelijk. Het euvel was zo goed als verdwenen na de derde aflevering.

avatar van Crook

Crook

Man dit was slecht geschreven zeg, wat een inspiratieloze bagger.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Lekkere serie om te kijken, maar het einde is absoluut voorspelbaar. Er wordt aardig in geacteerd, maar hier en daar had het beter gekund. Hall speelt zijn rol met verve, zoals altijd. De man zit altijd wel in goede series. Ik bedoel : "Six Feet Under", beter word het niet. Dat Coben hier achter zit verbaasd me niet. De serie volgt dezelfde structuur als zijn thrillers. Ook zitten er een paar slordige foutjes in de continuïteit, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb er toch van genoten. 4 *

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2027 stemmen

In een dag uitgekeken. Geen open einde is een +. Genoten van deze serie. Geen super serie, maar het vermaakt. 3.5

avatar van Thomas83

Thomas83

Erg teleurstellend. Aanvankelijk kon ik de serie nog wel hebben. Ok, er wordt wel veel te zwaar ingezet op het uitgangspunt van "niet iedereen in deze keurige buurt is zo smetteloos als je denkt", op een manier dat het soms wel is alsof je naar een compilatie kijkt van wat voor duistere geheimpjes de buren allemaal wel niet kunnen hebben, maar het is aanvankelijk wel echt een spannende serie met amusante twists. Maar die twists worden steeds bespottelijker, de buurt en de personages komen niet tot leven en het is erg rommelig allemaal.

Zo'n Jojo Marshall brengt bijvoorbeeld een komische noot die verder totaal niet in de serie zit. Integendeel zelfs. Alles wordt vaak met een enorme ernst behandeld, hoe soap- of b-film-achtig alles ook wordt. Het is allemaal veel te bewust als een whodunit geschreven, maar dan wel zonder een knipoog of op zijn minst echte logica. In de laatste afleveringen krijg je echt een paar hersenscheten van de schrijvers voorgeschoteld. Het slaat helemaal nergens meer op.

De serie verloor mij vooral vanaf het hilarisch slechte moment waarin met veel dramatiek het halfverbrande gezicht de in een psychiatrische inrichting opgesloten zoon van Helen wordt getoond. Haha, wat een pulp. En vooral in de laatste aflevering is er geen touw meer aan vast te knopen:

De manier waarop de brand ontstond in de flashback, of Sophie die heel opzichtig Bobby belt maar bij Bobby geen enkele argwaan wekt. Nee, die vertelt direct aan de telefoon dat Jenny bij hem is. Waarom heeft hij haar niet gelijk gedood als hij Helen al zonder aarzelen vermoordde? Waarom was Chris zo gepassioneerd over deze zaak? Waarom bleef Jenny al die tijd bij Helen, en welke volwassene zou hieraan meewerken?

Het is ook een goedkope conclusie dat Sophie uiteindelijk Chris blijkt te hebben gedood. Chris zou ook ladderzat moeten zijn geweest om fysiek Sophie niet aan te kunnen, en dat blijkt tijdens hun gesprek nergens uit. Gewoon een heel dom laatste deel van een serie die nog onderhoudend begon. Michael C. Hall vond ik ook al niet zo leuk. Het was wennen aan zijn op zich nog niet zo slechte accent, maar dat is een van de redenen waarom ik hem voor het eerst niet sympathiek vind in zijn rol. 2.5* dan maar.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Prima serie. Wel op een gegeven moment voorspelbaar maar verhaallijnen zijn prima.

avatar van CocoNutz_IV

CocoNutz_IV

Een serie met niet al teveel afleveringen en, voor zover ik de recensies las, met een gesloten eind. Dat had mijn aandacht. En zeker van genoten. Al is het geen hoogstandje geweest.

De serie gaat in zijn geheel over de vermissing van de dochter van Tom (Dexter) en het oplossen van de moord van haar vriend. Naarmate de serie vordert, komen er steeds meer personen in beeld en worden puzzelstukjes op hun plaats gezet. Toch lukt het de serie om de kijker steeds weer op het verkeerde been te zetten. Wat volgt is een race tegen de klok wat maakt dat je geïnteresseerd blijft wie er allemaal wel of niet betrokken zijn. Alle vragen worden beantwoord en er zit inderdaad een gesloten eind in.

Wat ik nog wel miste was meer diepgang in de verschillende personages en het wat verder uitwerken van verschillende situaties. Maar daar was het aantal afleveringen ook naar. Op zich prima om eens gezien te hebben.