• 8.985.812 stemmen

The Rain - Seizoen 1 (2018)

Show titel: The Rain

Ontwikkeld door: Jannik Tai Mosholt, Esben Toft Jacobsen en Christian Potalivo

Met: Iben Hjejle, Alba August en Mikkel Boe Følsgaard

Oorsprong: Denemarken / Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 4 mei 2018

Plot The Rain

De wereld zoals we die kennen bestaat niet meer. Zes jaar geleden roeide een virus, dat zich verspreidde via de regen, bijna de volledige Scandinavische bevolking uit. Een Deense broer en zus verlaten de veiligheid van hun bunker en stellen vast dat de beschaafde wereld verwoest is. Ze sluiten zich aan bij een groep jonge overlevers en ondernemen een tocht door het verlaten Scandinavië op zoek naar enig teken van leven. Los van alle maatschappelijke regels en hun verleden hebben ze nu de vrijheid om te zijn wie ze willen zijn. Tijdens hun strijd om te overleven, worden ze geconfronteerd met liefde, jaloezie en de uitdagingen van volwassen worden.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Stay Inside

4 mei 2018 (47 minuten)

Een dodelijk virus dat zich verspreidt door regenval dwingt broer en zus Rasmus en Simone te schuilen in een ondergrondse bunker, zonder hun vader, die wetenschapper is.

2. 2. Stay Together

4 mei 2018 (37 minuten)

Na zes jaar isolatie komen Simone en Rasmus andere overlevenden tegen. Om in leven te blijven moet Simone bewijzen aan de groep wat ze waard is.

3. 3. Avoid the City

4 mei 2018 (37 minuten)

Simone en de anderen begeven zich op weg naar het hoofdkwartier van Apollon in Zweden, maar hun tocht door Kopenhagen is vol gevaren.

4. 4. Trust No One

4 mei 2018 (38 minuten)

Martin en Beatrice worden jaloers. Simone en Rasmus ontmoeten een dokter die een connectie heeft met hun vader. Jean wordt gekweld door een herinnering.

5. 5. Have Faith

4 mei 2018 (49 minuten)

De groep verdwaalt in het bos en stuit op een landhuis. De bewoners nodigen hen uit om er de nacht door te brengen en Lea raakt gehecht aan een van de vrouwen.

6. 6. Keep Your Friends Close

4 mei 2018 (41 minuten)

Rasmus en Beatrice brengen tijd met zijn tweeën door en krijgen een steeds hechtere band. De anderen ontdekken een nieuwe bunker met daarin een schokkend geheim.

7. 7. Don't Talk to Strangers

4 mei 2018 (36 minuten)

Een groep bewapende onbekenden probeert informatie los te krijgen van Patrick. Na een akelige ontdekking krijgt Rasmus een serieuze inzinking.

8. 8. Trust Your Instincts

4 mei 2018 (40 minuten)

De groep arriveert bij het hoofdkwartier van Apollon, waar Simone schokkende feiten ontdekt over het virus, haar vader en Rasmus.

Vanaf NU op Netflix. I'm in.

Dit lijkt mij ook wel wat

Na twee episodes kan ik reeds besluiten dat het qua sfeer en dergelijke best wel snor zit. Het voelt gelukkig ook (nog) niet aan als een tienerreeks, ondanks de jonge cast. En voorlopig is het ook een pak boeiender dan de Amerikaanse tegenhangers in serieland. Niet slecht dus, alles behalve. Alleen al een hele reeks onlogische zaken gespot die eigenlijk weinig steek houden. Altijd jammer. Hopelijk niet teveel van dat.

avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

Ik heb er eveneens twee afleveringen op zitten, en vind het tot nu toe wel vrij puberaal. Daarnaast matig acteerwerk en een post apocalytische wereld die nog niet overtuigt. Ik zal het vast nog wel een tweetal afleveringen de kans geven, maar vrees dat ik dit niet ga uitkijken.

In welke zin is het puberaal, Pecore? Geen kritiek hoor, ik vraag het mij oprecht af. Want dat is nu net hetgeen mij verrast, dat het niet puberaal is, ondanks de leeftijd van de personages.

avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

Wordt niet als kritiek opgevat hoor.

Ik heb nu vier afleveringen gezien en ben er toch wel vrij zeker van dat tieners de voornaamste doelgroep is. Moeilijk er precies de vinger op te leggen. Het zit hem in de manier waarop het verhaal verteld wordt, in de dialogen, in hoe de verschillende karakters worden uitgediept. Dat blijft allemaal erg oppervlakkig. Er wordt voor mijn gevoel enkel ingezet op de emoties van tieners.

Dat gevoel deel ik niet helemaal, maar ik kan wel begrijpen vanwaar het komt. Puberaal zou ik het echter niet noemen, want dat is toch wel iets anders. Vandaag uitgekeken en hoewel ik steeds geboeid was en The Rain op verscheidene vlakken opvallend kwalitatiever is dan enkele Engelstalige varianten, heb ik er alsnog een licht gemengd gevoel bij.

Dat ligt vooral een het feit dat de logica binnen de serie toch een paar keer fout loopt, zowel structureel als wat betreft het gedrag van de personages. Iedereen vreest het water en doet alles om er niet in aanraking mee te komen, maar tegelijkertijd lopen ze wel allemaal met blote handen door het bos en duwen ze naar lieve lust constant takken met bladeren opzij. Ook vlak nadat het geregend heeft. De serie heeft ook wat het nadeel dat we veel van de aspecten al in andere films en series met apocalyptische scenario's gezien hebben.

En ook wel het knagende gevoel dat, hoewel ik mij geen seconde verveelde, er eigenlijk toch niet echt veel gebeurde tussen aflevering 1 en 8. Dit omdat we als kijker de zogenaamde 'verrassingen' reeds kenden. Beter is om dit voor het publiek mysterieus te houden en het ons te laten ontdekken door de ogen van de personages. Niet om het al te weten en dan te zien hoe de personages het te weten komen.

Enfin, desalniettemin toch nog een beetje benieuwd naar het vervolg. Al komt het tweede seizoen niet op de 'dringend' lijst.

avatar van renzoroy_mm

Sommige scenes zoals die douche scene in ep5 zijn wel een soort van puberaal te noemen. Vind het verder een erg goede serie. Spannend verhaal

avatar van FAC73

FAC73

Spacejet schreef:

Wat bedoel je met verrassingen die we al zouden kunnen kennen?

Er gebeurde toch best een hoop dacht ik. Meeste niet vooraangekondigd.

Vind het in ieder geval wel een vermakelijke serie. Soms wat wendingen die ik wat vergezocht of onduidelijk vind.

Ook wel opvallend dat ze in aflevering 2 die vrouw die door een beekje springt doodschieten terwijl ze geen ziektereactie heeft... je ziet in alle flashbacks dat iedereen bijna meteen doodziek wordt zodra ze in aanraking komen met water

Verder vond ik die kannibalen ook wel apart. Waarom zou je een kannibalistische sekte beginnen? Niemand zit daar toch op te wachten? Kan me moeilijk voorstellen dat een paar ziekelingen zo'n grote groep hun ideeen opleggen; zo charismatisch was die leider ook niet, Ook hier had het kwartje kunnen vallen dat het water niet meer giftig was.

Daarmee bedoel ik dat je als kijker al weet welke 'verrassing' er staat aan te komen, maar de personages nog niet. Het is interessanter wanneer we dat via hen en samen met hen ontdekken.

avatar van renzoroy_mm

is verlengd voor een 2e seizoen

avatar van quikfit_mm

quikfit_mm

Jeugdserie met slecht acteerwerk.

De serie zit vol met momenten dat iemand iets niet moet doen na advies van de groep...en diegene doet het dan toch met het gevolg dat de rest constant achter iemand aanrent om hem/haar weer te redden.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Normaal ben ik niet zo van die 'gekke talen' series maar aangezien ik voor mn gevoel de meeste goede engelstalige series op netflix en videoland al gezien heb moest ik wat. Het verhaal sprak me op voorhand wel aan dus toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en dus ook maar dapper aan deze serie begonnen.

Ik heb nu twee afleveringen gekeken en ik vind het zeker geen verkeerde serie tot nu toe. Ik blijf in ieder geval nog wel even door kijken wat dat betreft.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Inmiddels het seizoen afgerond. Ik vond zelf het begin van de serie wat sterker dan de rest van het seizoen. Kleine 3 sterren wat mij betreft.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

In feite is dit ook weer zo'n Walking Dead achtige serie. Er komen dan wel geen zombies in voor maar het is ook een groep die moet zien te overleven en zo nu en dan weer de slechterik tegen komen. Ach als je echt niks anders te doen hebt is het wel aardig om ff te kijken en ik denk dat dit bij de tieners helemaal goed zal vallen. Ook nog een 2de seizoen? Toe maar!!

Een feest der herkenning in deze serie qua acteurs. Verhaal is ook prima maar uitwerking is soms te simpel gedacht. Toch is de verslavingsfactor What's gonna happen next groot.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Ouders tegen de kinderen; doe je gordel om.. jongetje weigert en daardoor komt er een ongeluk op de rijweg. Ze vluchten in een bunker waar de dochter op de hoogte wordt gebracht over de ziekmakende regen.....er wordt hard op de deur gebonkt. "Niet opendoen!" zegt de moeder, waarna de kinders wéér niet luisteren en de dood van hun moeder op hun geweten krijgen.

........zit me meteen te ergeren aan dit satansgebroed. Voor mij mag de serie uit één aflevering bestaan.

Ze sterven een nare dood. The End. Dan geef ik vijf sterren.