ad
  • 8.079.982 stemmen

The Terror - Seizoen 1 (2018)

Show titel: The Terror

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: maandag 26 maart 2018

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Terror

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Go for Broke

Twee schepen, hun moedige kapiteins diens bemanning vechten tegen de elementen en het onbekende avontuur, terwijl zij denken aan thuis en het ontstaan van de missie.

2. 2. Gore

Na een lange winter vast te zitten in het ijs, worden teams op verkenning gestuurd, op zoek naar open water. Één van de teams doet een angstaanjagende ontdekking.

3. 3. The Ladder

Met iets dat nu de schepen besluipt, debatteren de kapiteins over hun opties, testen ze hun loyaliteit aan elkaar en aan hun bemanningsleden.

4. 4. Punished, as a Boy

Een reeks sluwe aanvallen op de schepen bewijst de mannen dat ze niet vechten tegen een gewone beer. De zeelieden beginnen te vermoeden dat het van bovennatuurlijke oorsprong is. Hickey leidt een missie om Lady Silence te ontvoeren, in de overtuiging dat ze een soort van connectie heeft met het wezen.

5. 5. First Shot a Winner, Lads

Goodsir spreekt met Lady Silence in een poging om haar taal te leren, maar heeft weinig succes. Crozier wordt temperamentvol als hij geen drank meer heeft en stuurt mannen op gevaarlijke missies tussen de twee schepen met als enige doel het stelen van meer flessen van de Erebus. De Tuunbaq vallen de Terror aan en achtervolgen Blankly.

6. 6. A Mercy

Fitzjames is nu de baas over zowel de Terror als de Erebus en is van plan om de schepen te verlaten en de mannen terug naar de bewoonde wereld te leiden. Om de klap van dit nieuws te verzachten, organiseert hij een carnaval op het ijs.

7. 7. Horrible from Supper

De mannen verlaten de schepen en gaan te voet op pad. Crozier ontdekt dat de groep die hij vooruit heeft gestuurd, volledig is afgeslacht en besluit om dit geheim te houden. Hickey wordt zich bewust van de loodvergiftiging en begint een muiterij uit te stippelen, met de intentie om de schaarste aan voedsel in zijn voordeel te gebruiken.

8. 8. Terror Camp Clear

Een opkomende mist veroorzaakt paniek bij de mannen zodat ze de wapenkamer openen zonder goedkeuring van de kapitein. Crozier onderzoekt de lijken, en merkt snel op dat Hickey verantwoordelijk is en plannen maakt voor een muiterij. Hij veroordeelt Hickey en zijn medeplichtigen.

9. 9. The C, the C, the Open C

Hickey en zijn mannen stellen hun kamp op en nemen openlijk deel aan kannibalisme. Dokter Goodsir die tegen zijn wil in het kamp van Hickey is, wordt gedwongen deel te nemen. De kapitein en zijn mannen zijn ondervoed.

10. 10. We Are Gone

De kapitein wordt ontvoerd door Hickey. Dokter Goodsir vergiftigt zichzelf en waarschuwt de kapitein. Hij weet dat de mannen van Hickey hem zullen opeten, waardoor ze zonder het beseffen zichzelf vergiftigen.

avatar van peterjames777

peterjames777

Wauw, wat een serie. Eén en al narigheid. Je moet er van houden. Maar ik vind het top. Dat komt vooral ook door de sfeer, de personages en het acteerwerk. Vooral de 2e helft van het seizoen is indrukwekkend. Schokkend, grimmig, spannend en de juiste dosis drama. Opvallend is dat het de serie het beste is als het focust op 'terrors' zoals honger, ziekte, paranoia en wantrouwen. Het monster lijkt dan bijzaak, hoeveel dat zeker ook wat toevoegd natuurlijk.

Het acteerwerk is puik. Met name Jared Harris steelt de show. Deed me hier veel denken aan Brendan Gleeson. Maar ook de rollen van bijvoorbeeld Paul Ready als Goodsir en Tobias Menzies als Fitzjames zijn genieten.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Ik heb nog maar 1 aflevering gezien, maar ik kan nu al zeggen dat ik de rest ook top ga vinden. En met zo'n cast kan dat alleen maar goed zijn, ik ga deze met plezier verder zien.

avatar van Noud

Noud

]Vraag over S1ep10

Op het laatst als Lady Silence Francis Crozier bevrijdt en zij naar verschillende kampen teruggaan. Dan zijn zij dat het kamp is overvallen. Door wie? Niet door de eskimo's.

Een ander gedeelte wat ik niet snap. Is wanneer een bemanningslid tegen Francis zegt, dat zij hem mogen opeten, omdat hij niet meer lang te leven heeft. Uiteindelijk gaat Francis hierin mee. Maar tegen het einde van de laatste aflevering. als Francis overal lichaamsonderdelen ziet, lijkt wel of hij dit afkeurt.

Waarom ziet Hickey Francis als gelijken?

Waarom worden er tongen doorgesneden?

Waarom weigert Tuunbaq het offer van Hickey?

En waarom geeft Lady Silence de Tuunbaq water

Man, heb ik zitten slapen bij deze serie?

avatar van libra666

libra666

Mooie serie, maar met momenten toch saai door de lange dialogen. De acteerprestaties vond ik puik, de geschoten landschappen waren ook ruim overtuigend wat me niet evident leek door de verlaten vlaktes. Alleen vanaf het ogenblik dat het monster duidelijk in beeld verschijnt, verliest de serie bij mij aan geloofwaardigheid. Niet alleen de CGI was bar slecht , het deed alleen maar afbreuk aan het verhaal. Men had het beter oppervlakkig gehouden op dit gebied zoals bij het eerste gedeelte van de afleveringen, toen het niet duidelijk in beeld kwam en het een meerwaarde aan suspensie toevoegde. Het label horror vond ik ook niet echt passend, de enkele gruwelijke beelden komen hier toch niet echt voor in aanmerking.

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Best aardige serie, goed gespeeld en sfeervol en gruwelijk genoeg, maar het kan niet in de schaduw staan van het gelijknamige boek van Dan Simmons. Daar zijn de personages te vlak voor en is het budget te laag. Niettemin bij vlagen best spannend en lekker grimmig, vooral naar het einde toe. Visueel laat de serie hier en daar wel wat steken vallen, maar het kan er mee door. Waarschijnlijk is dit beter te genieten wanneer je het boek niet kent.

avatar van DreamTech

DreamTech

Goeie serie nu al 1 van mijn favorieten !