Mijn Series +

Misdaad / Drama
Miniserie, 180 minuten

ontwikkeld door Mikael Bergkvist, Jan Blomgren, Nathalie Drago en Elin Kvist
met Helena Bergström, Johan H:son Kjellgren en Mattias Nordkvist

Hoofdcommissaris Maja Silver keert terug naar haar geboorteplaats in de Zweedse bijbelgordel om haar dochter te bezoeken. Niet lang daarna schokt een verschrikkelijke ontdekking de gemeenschap. Een jonge vrouw wordt dood op een snelweg gevonden. Is het een ongeluk, zelfmoord of een moord? Er wordt zoveel gemoord in kleine gemeenschappen. Zo sereen is het leven in een kleine gemeenschap dus toch niet.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Niet het niveau wat we gewend zijn uit Scandinavië maar kan er net mee door.

avatar van 3 2 1 cut
Valt mij op dat ‘het’ niveau van de Scandinavische series echt slecht aan het worden is ! Het is een soort ‘13-in-één-dozijn’ aan het worden.

avatar van DjFrankie
Eerste aflevering belooft toch wel wat. dus meteen afgekeken.
Prima serie, ik heb genoten en werd meerdere malen op het verkeerde been gezet. 3 uur zijn om gevolgen. De setting speelt zich af in Bogelund, een klein stadje in Zweden waar weinig gebeurt. Je ziet wel in deze film / mini-serie dat er daardoor soms wat kneuterig gehandeld wordt.

avatar van Toontje G
De eerste aflevering was even doorbijten. Daarna werd het na elke aflevering wel beter.

avatar van hoffhaan
Geen Johan Falk maar kijkt lekker weg. 3.0