Mijn Series +

Absentia - Seizoen 1 (2017)

Israƫl / Verenigde Staten
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Matthew Cirulnick en Gaia Violo
met Stana Katic, Patrick Heusinger en Cara Theobold

De serie vertelt het verhaal van FBI-agente Emily Byrne die tijdens het jagen op een van Boston's beruchtste seriemoordenaars spoorloos verdwijnt en dood wordt verklaard. Zes jaar later wordt ze gevonden in een hut in het bos, nauwelijks levend en zonder herinnering aan de jaren dat ze werd vermist. Thuisgekomen krijgt ze te horen dat haar man hertrouwd is en haar zoon wordt opgevoed door een andere vrouw.

1. Comeback
  8. Brave Boy
  9. Child's Play
  10. Original Sin
avatar van DionneDarko
Hier eigenlijk wel benieuwd naar...

avatar van JorisTVmeter
Ik zet deze ook op mijn 'te zien' lijstje.
Coole poster ook (beter dan die ik eerst had )

Sterk begin en veel spanning na de eerste afleveringen om langzaam maar zeker hoe verder het komt steeds minder te worden met pijn en moeite 2.5*

avatar van Robbie.T.
Bijzonder zwakke serie die werkelijk alle clichés uit de kast trekt om uiteindelijk uit te monden in een warrige bende met onlogische gebeurtenissen, onnodige side-plots, saaie karakters en een voorspelbaar verhaal. Na aflevering drie merkte ik dat het me eigenlijk niet meer veel kon schelen hoe dit zou eindigen en het was een lange zit om deze serie af te kijken. Het acteerwerk is zeer matig, met name van de mannelijke hoofdrollen, en alles wat we zien is al zo vaak, zoveel, beter gedaan.

Ik moet het de serie nageven; het eerste kwartier van aflevering 1 zat ik er helemaal in. Ik dacht echt dat dit wel eens geweldig zou kunnen worden. Helaas; het werd een standaard Amerikaanse politie-thriller, maar dan zonder het standaard niveau.

avatar van theo79
Op zich een aardige serie. Ik vind het alleen wel leuk geweest na 1 seizoen. Geen idee of seizoen 2 een geheel nieuw verhaal is of dat het eigelijk toch een vervolg is op seizoen 1? Voor het eerste seizoen in ieder geval 3 sterren. Een zes dus!

avatar van filmobsessie
Ik begrijp bovenstaande recensies niet. Echt een ijzersterke serie die vanaf aflevering 1 tot 10 geen minuut verveelt. En verhaal zit goed in mekaar en zorgt ervoor dat je de ene na de andere aflevering kijkt. Ik vind dit n vette aanrader! Goed acteerwerk goed verhaal en spannend. Kijken!