Mijn Series +

Friday Night Lights - Seizoen 2 (2007-2008)

ontwikkeld door Brian Grazer
met Kyle Chandler, Connie Britton en Adrianne Palicki

Gebaseerd op het boek van H.G. Bissinger wordt het footballteam van een high school in het fictieve Texaanse stadje Dillon gevolgd. Football brengt de gemeenschap daar samen terwijl het drama van het leven in een klein stadje die gemeenschap juist weer uit elkaar trekt.

1. Last Days of Summer
  2. Bad Ideas
  3. Are You Ready for Friday Night?
  4. Backfire
  5. Let's Get It On
  6. How Did I Get Here?
  7. Pantherama!
  8. Seeing Other People
  9. The Confession
  10. There Goes the Neighborhood
  11. Jumping the Gun
  12. Who Do You Think You Are?
  13. Humble Pie
  14. Leave No One Behind
  15. May the Best Man Win
avatar van niethie
Het heeft een behoorlijke tijd geduurd maar ik geloof dat ik er wel een beetje inzit nu, lekker sluimersfeertje wel en mooie rauwe, korrelige, soms bijna docu achtige beelden van kleine Amerikaanse stadjes, begeleid door Explosions in the Sky. Nooit mis!
Je moet een beetje door het hypocriete religieuze randje heen zien te prikken. En als ''niet'' sportfan is het wel even wennen dat, vooral in het begin, alles (maar ook werkelijk alles) om footbal draait en die partijen belangrijker zijn dan de persoonlijke belevenissen van de jongeren maar het is inmiddels al zover dat ik op het randje van mijn stoel zit als er een belangrijke wedstrijd gespeeld moet worden. En dat voor iemand die bij een E of WK weken ondergedoken zit. What are the odds?

Maar waarom ik dit nu in 8 van de 10 toplijstjes van highschool series tegen kom mag iemand me toch eens uitleggen. De personages zijn wel geloofwaardige tieners, vooral een Tim en Tyra die gewoon lekker egoistisch hun losgeslagen en onaagepaste zelf blijven, maar daar tegenover krijg je dan wel een tegen het vies politiek correct aan zittende Tammi en enkele andere volwassen om wie ik in mijn eigen leven met een grote boog heen zou lopen als ik ze zou kennen.
Waar ik echter vooral moeite mee heb en niet snap dat andere dit niet opmerken is hoe sommige verhaallijnen afgekapt worden en personages als sneeuw voor de zon verdwijnen om vervolgens nooit meer op/in beeld gebracht te worden. Ik noem het borderline vriendinnetje van Smash, die probleem Mexicaan die door Buddy in huis genomen werd, de christelijke Lyla en als dieptepunt de moordzaak waar Landry bij betrokken raakte of Mrs. Taylor die zich na de vakantie opeens van guidence counceler naar principal opgewerkt heeft. Like, what the fuck! In het echte leven komen en gaan dingen ook, maar ga die figuren dan ook geen belangrijke verhaallijn geven als je van plan bent er niet mee verder te gaan...

avatar van Apollinisch
niethie schreef:
het hypocriete religieuze randje
?

avatar van niethie
Bidden, bidden en nog eens bidden om in de volgende shot weer alles te doen wat god verboden heeft.

avatar van thomzi50
niethie schreef:

Helemaal mee eens, dit heeft mij ook altijd zo gestoord bij dit seizoen. De script-writers-staking die tijdens seizoen 2 in Hollywood plaatsvond, wordt dan vaak opgevoerd als argument, maar dat verklaart maar een gedeelte hiervan, zeker niet alles. Gelukkig heeft FNL vanaf seizoen 3 weer een stuk meer focus.