ad
  • 8.076.073 stemmen

Babylon Berlin - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Babylon Berlin

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 13 oktober 2017

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Babylon Berlin

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. Aflevering 1

April 1929, Berlijn. Commissaris Gereon Rath trekt samen met zijn collega naar Berlijn om een illegale pornobende op te pakken. Tijdens een razzia krijgen ze een foto in handen die de zaak in een andere richting stuurt.

2. Aflevering 2

De ondervraging van pornoproducent King loopt volledig uit de hand. Charlotte Ritter redt Rath van een delicate situatie en wordt ingewijd in één van zijn geheimen.

3. Aflevering 3

Rath krijgt nieuwe info van een prostituee in verband met het porno-onderzoek. Wolter en zijn collega's bereiden zich voor op de verwachte demonstraties.

4. Aflevering 4

De opstand van de meidag tussen communistische demonstranten en de politie barst uit in bloedig geweld. Rath en Wolter raken betrokken. Charlotte wordt het slachtoffer van chantage.

5. Aflevering 5

Naarmate Berlijn steeds meer politiek getint wordt, lijken de verantwoordelijken het verhaal over de dag van het geweld te veranderen.

6. Aflevering 6

Kardakow zoekt hulp bij het zoeken naar het goud van de Sorokin. Rath staat voor een zwaar moreel dilemma en Bruno speelt een machtsspel.

7. Aflevering 7

Lotte's privéonderzoek leidt haar naar het depot waar de gekaapte trein wordt staande gehouden. Rath herleeft pijnlijke herinneringen aan het front.

8. Aflevering 8

Rath en Bruno krijgen uiteindelijk een concrete aanwijzing naar de locatie van de ontbrekende filmrol, maar na de waarheid komen ook de gevolgen.

avatar van Arnie

Arnie

Veelbelovende eerst aflevering gezien. Door velen getipt als the next big thing!

avatar van MikeyV_mm

MikeyV_mm

Zeer verzorgde serie met interessante karakters en verhaallijnen.

Absolute aanrader, ik kijk uit naar seizoen 3.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Schitterende shots en art-direction, intrigerende figuren en Duits. De begin- en eindgeneriek zijn om van te smullen en tussenin is het ook genieten. Verzorgde details, prachtig in beeld gebracht en heerlijke muziek. Het stukje in aflevering drie waar de jonge polite-agent naar de radio luistert en tolkt aan zijn doofstomme ouders, wat overgaat in een hemels mooi lied van Mahler is PURE POËZIE… o, zo prachtig en tilt het geheel plots boven 'het verhaaltje'. Deze scène op zich rechtvaardigt een vette 5.

Met series heb je altijd wel mindere momenten, maar die zijn er nu al 3 afleveringen nog niet geweest…

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Tja, de écht magie ontbreekt toch wel (mijn hart werd net niet geraakt, maar dat kan nog komen), maar los daarvan toch héél goed gemaakt, de artdirection is top, met gelukkig ook interessante figuren die meer dan één dimensie hebben. Zo is Gereon niet zo netjes met zijn hospita, Bruno redelijk weerzinwekkend… maar toch… en Charlotte is ook behoorlijk opportunistisch. Niet heel zwart-wit dus. Het betere werk…

Na het onnavolgbare Heimat (en Heimat II), alweer topwerk uit Duitsland… maar die onwaarschijnlijk hoge lat indachtig, toch een halfje eraf.

avatar van Casus Belli

Casus Belli

Ben aan de eerste aflevering bezig en dit doet me denken aan een boek dat ik jaren geleden gelezen heb. Kan dat?