• 8.985.940 stemmen

Nachtwacht - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Nachtwacht

Ontwikkeld door: Anja van Mensel

Met: Giovanni Kemper, Louis Thyssen en Céline Verbeeck

Oorsprong: België

Datum van release: zondag 4 oktober 2015

Eerst uitgezonden op: Ketnet (België)

Plot Nachtwacht

Maak kennis met Keelin, Vladimir en Wilko, ofwel Nachtwacht. Een geheim verbond met maar één doel: het Kwaad uit de onderwereld bestrijden. De drie vrienden maken daarbij gebruik van de speciale gaven die ze hebben en hun eigen amulet. Vladimir is een eeuwenoude vampier in het lichaam van een jonge, knappe man. Wilko is een weerwolf, maar van het vreedzame type. Dan is er ook nog Keelin. De mooie blonde elf, die het niet moet hebben van brute kracht, maar van magisch elfenstof, toverbrouwsels en bezwerende spreuken.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Het Panterwezen

4 oktober 2015 (25 minuten)

Het panterwezen heeft het gemunt op enkele jonge mannen in Schemermeer. Gelukkig zijn Wilko, Vladimir en Keelin er om hen te beschermen. Maar dan moeten onze helden natuurlijk wel eerst achterhalen wie het gevaarlijke panterwezen is.

2. 2. De Wensdjinn

11 oktober 2015 (25 minuten)

Opletten met wat je wenst is zeker van toepassing wanneer je oog in oog komt te staan met een Wensdjinn. Zijn wensen hebben namelijk nare gevolgen voor zijn onschuldige slachtoffers. Hopelijk kan de Nachtwacht het tij doen keren.

3. 3. De Mummie

18 oktober 2015 (25 minuten)

Raadseltjes zijn niet altijd zo onschuldig. Dat ondervinden enkele dorpelingen wanneer ze het pad kruisen van de mummie. De Nachtwacht zal niet rusten voordat ze dit eeuwenoude kwaad hebben teruggestuurd naar de onderwereld.

4. 4. De Minotaurus

25 oktober 2015 (25 minuten)

Een groepje jongeren van de jeugdbeweging betreden stiekem een magisch doolhof nabij het dorp, maar hebben al snel spijt van hun keuze. Wilko, Keelin en Vladimir proberen hen te redden, maar Ranger Cooper loopt wat te veel in de weg.

5. 5. De Sirene

6 november 2015 (25 minuten)

Eindelijk rust voor Vladimir wanneer zijn vrienden naar een concert gaan. Al snel blijkt er iets ergs aan de hand te zijn en komt Vladimir alleen te staan in een gevaarlijke strijd tegen een ogenschijnlijk vriendelijk wezen.

6. 6. De Cycloop

15 november 2015 (25 minuten)

Een onverklaarbare slaaptoestand van heel wat inwoners van Schemermeer zet de Nachtwacht er toe aan om op onderzoek te gaan. Welk wezen doet dit? En heeft de droom van Keelin er iets mee te maken? Onze helden moeten de dader snel vinden.

7. 7. De Trol

22 november 2015 (25 minuten)

Wilco en Keelin ontdekken dat er een trol in de verlaten schuur woont. De rest van het dorp merkt niets, omdat de trol kan transformeren in een gewone jongen. Sacha is al snel gek op hem, maar Wilco vertrouwt hem natuurlijk voor geen meter.

8. 8. De Weerwolf

29 november 2015 (25 minuten)

Deel uitmaken van de Nachtwacht is niet altijd even makkelijk. Zeker wanneer een vijand uit het verleden plots opduikt om een oude rekening te vereffenen. De vriendschapsband van onze helden wordt dan ook hard op de proef gesteld.

9. 9. De Goblin

6 december 2015 (25 minuten)

Er heerst een ware inbraakgolf in het anders zo rustige Schemermeer. Cooper vindt geen spoor van de daders maar onze helden kunnen gelukkig wel achterhalen wie er achter de diefstallen zit. Dit sluwe wezen laat zich echter niet snel vangen.

10. 10. De Gorgo

13 december 2015 (25 minuten)

Nietsvermoedende monsters komen keer op keer ongewild oog in oog te staan met de Nachtwacht, beschermers van Schemermeer. Maar wat als het monster niet kan wachten om onze helden te ontmoeten. Is dit het einde van Wilko, Vladimir en Keelin?

11. 11. De Spelduivel

19 december 2015 (25 minuten)

Een spel spelen is leuk maar wat als het er eentje is op leven en dood? De Nachtwacht moet het opnemen tegen een slim wezen dat maar één doel heeft en dat is winnen. Gelukkig geven Vladimir, Keelin en Wilko zich niet snel gewonnen.

12. 12. De Lamia

20 december 2015 (25 minuten)

Enkele vrienden van Sacha komen in de problemen wanneer ze het verlaten spookkasteel van Schemermeer betreden. Wanneer de Nachtwacht hen gaan zoeken stuiten ze op een wezen dat ze voor zonsondergang terug naar de onderwereld moet sturen.

13. 13. De Ruiter van de Apocalyps

26 december 2015 (25 minuten)

De ruiter van de apocalyps is een door en door slecht wezen. Wanneer hij het puurste wezen, de eenhoorn, kan verschalken, zal dat een eeuwigdurende zonsverduistering veroorzaken, waardoor al het leven op aarde zal verdwijnen. De Nachtwacht heeft de zware opdracht om de ruiter te vinden en terug te sturen naar de onderwereld, voor deze in zijn opzet slaagt.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.