ad
  • 8.143.447 stemmen

Nachtwacht - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Nachtwacht

IMDb beoordeling: 8,0 (63)

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: zondag 4 oktober 2015

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Nachtwacht

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Het Panterwezen

Het panterwezen heeft het gemunt op enkele jonge mannen in Schemermeer. Gelukkig zijn Wilko, Vladimir en Keelin er om hen te beschermen. Maar dan moeten onze helden natuurlijk wel eerst achterhalen wie het gevaarlijke panterwezen is.

2. 2. De Wensdjinn

Opletten met wat je wenst is zeker van toepassing wanneer je oog in oog komt te staan met een Wensdjinn. Zijn wensen hebben namelijk nare gevolgen voor zijn onschuldige slachtoffers. Hopelijk kan de Nachtwacht het tij doen keren.

3. 3. De Mummie

Raadseltjes zijn niet altijd zo onschuldig. Dat ondervinden enkele dorpelingen wanneer ze het pad kruisen van de mummie. De Nachtwacht zal niet rusten voordat ze dit eeuwenoude kwaad hebben teruggestuurd naar de onderwereld.

4. 4. De Minotaurus

Een groepje jongeren van de jeugdbeweging betreden stiekem een magisch doolhof nabij het dorp, maar hebben al snel spijt van hun keuze. Wilko, Keelin en Vladimir proberen hen te redden, maar Ranger Cooper loopt wat te veel in de weg.

5. 5. De Sirene

Eindelijk rust voor Vladimir wanneer zijn vrienden naar een concert gaan. Al snel blijkt er iets ergs aan de hand te zijn en komt Vladimir alleen te staan in een gevaarlijke strijd tegen een ogenschijnlijk vriendelijk wezen.

6. 6. De Cycloop

Een onverklaarbare slaaptoestand van heel wat inwoners van Schemermeer zet de Nachtwacht er toe aan om op onderzoek te gaan. Welk wezen doet dit? En heeft de droom van Keelin er iets mee te maken? Onze helden moeten de dader snel vinden.

7. 7. De Trol

Wilco en Keelin ontdekken dat er een trol in de verlaten schuur woont. De rest van het dorp merkt niets, omdat de trol kan transformeren in een gewone jongen. Sacha is al snel gek op hem, maar Wilco vertrouwt hem natuurlijk voor geen meter.

8. 8. De Weerwolf

Deel uitmaken van de Nachtwacht is niet altijd even makkelijk. Zeker wanneer een vijand uit het verleden plots opduikt om een oude rekening te vereffenen. De vriendschapsband van onze helden wordt dan ook hard op de proef gesteld.

9. 9. De Goblin

Er heerst een ware inbraakgolf in het anders zo rustige Schemermeer. Cooper vindt geen spoor van de daders maar onze helden kunnen gelukkig wel achterhalen wie er achter de diefstallen zit. Dit sluwe wezen laat zich echter niet snel vangen.

10. 10. De Gorgo

Nietsvermoedende monsters komen keer op keer ongewild oog in oog te staan met de Nachtwacht, beschermers van Schemermeer. Maar wat als het monster niet kan wachten om onze helden te ontmoeten. Is dit het einde van Wilko, Vladimir en Keelin?

11. 11. De Spelduivel

Een spel spelen is leuk maar wat als het er eentje is op leven en dood? De Nachtwacht moet het opnemen tegen een slim wezen dat maar één doel heeft en dat is winnen. Gelukkig geven Vladimir, Keelin en Wilko zich niet snel gewonnen.

12. 12. De Lamia

Enkele vrienden van Sacha komen in de problemen wanneer ze het verlaten spookkasteel van Schemermeer betreden. Wanneer de Nachtwacht hen gaan zoeken stuiten ze op een wezen dat ze voor zonsondergang terug naar de onderwereld moet sturen.

13. 13. De Ruiter van de Apocalyps

De ruiter van de apocalyps is een door en door slecht wezen. Wanneer hij het puurste wezen, de eenhoorn, kan verschalken, zal dat een eeuwigdurende zonsverduistering veroorzaken, waardoor al het leven op aarde zal verdwijnen. De Nachtwacht heeft de zware opdracht om de ruiter te vinden en terug te sturen naar de onderwereld, voor deze in zijn opzet slaagt.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.