Mijn Series +

American Vandal - Seizoen 1 (2017)

Komedie / Mystery

ontwikkeld door Tony Yacenda, Dan Perrault, Dan Lagana, Joe Farrell, Ari Lubet, Josh Lieberman en Michael Rotenberg
met Jimmy Tatro, Tyler Alvarez en Eduardo Franco

Een middelbare school wordt opgeschrikt door vandalisme. De hoofdverdachte, Dylan Maxwell die in zijn examenjaar zit, zegt onschuldig te zijn en vindt een bondgenoot in filmmaker Peter Maldonado. Peter besluit een onderzoek te starten naar het vandalisme om te zien of Dylan de waarheid spreekt.

1. Hard Facts: Vandalism and Vulgarity
  6. Gag Order
  7. Climax
  8. Clean Up
avatar van Robbie.T.
Leuke serie die uitstekend in elkaar steekt. Het is een goed gemaakte serie die middels een flauw en kinderachtig onderwerp een veel groter probleem aan de kaak stelt, onder andere: peer pressure, machtsvertoon, media-invloed en de impact van het schoolleven spelen allemaal een centrale rol. Tatro doet het uitstekend als sufkop eerste klas en ook de rest van de cast komt goed uit de verf. Door een zeer matige openingsaflevering en de zwakke finaleaflevering kan ik echter niet meer dan 3,5* geven. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2, eens kijken of dit concept leuk blijft.

avatar van ZZ TOP
Ontzettend leuk 1e seizoen van deze serie die ik binnen no time heb verslonden. Het zit allemaal vernuftig in elkaar. Er wordt prima geacteerd. Het verhaal, met een toch wel flauw en lacherig onderwerp, laat goed de serieuze en ook satirische kant zien.

Op naar seizoen 2, die volgens de recensies hetzelfde niveau weet vast te houden. Ben benieuwd!