• 8.985.415 stemmen

American Vandal - Seizoen 1 (2017)

Show titel: American Vandal

Ontwikkeld door: Tony Yacenda, Dan Perrault, Dan Lagana, Joe Farrell, Ari Lubet, Josh Lieberman en Michael Rotenberg

Met: Jimmy Tatro, Tyler Alvarez en Eduardo Franco

Datum van release: vrijdag 15 september 2017

Plot American Vandal

Een middelbare school wordt opgeschrikt door vandalisme. De hoofdverdachte, Dylan Maxwell die in zijn examenjaar zit, zegt onschuldig te zijn en vindt een bondgenoot in filmmaker Peter Maldonado. Peter besluit een onderzoek te starten naar het vandalisme om te zien of Dylan de waarheid spreekt.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Hard Facts: Vandalism and Vulgarity

15 september 2017 (35 minuten)

Als grappenmaker Dylan Maxwell in zijn examenjaar van school wordt gestuurd voor vandalisme, onderzoekt tweedejaars scholier Peter Maldonado of Dylan echt schuldig is.

2. 2. A Limp Alibi

15 september 2017 (34 minuten)

De verklaring van hoofdgetuige Alex Trimboli komt onder vuur te liggen wanneer andere scholieren twijfelen aan zijn verhalen over alcoholgebruik en seksuele escapades.

3. 3. Nailed

15 september 2017 (36 minuten)

Peter onderzoekt de motieven van mevrouw Shapiro, de docente Spaans die tegen Dylan heeft getuigd. Een andere docent komt met een verrassende beschuldiging.

4. 4. Growing Suspicion

15 september 2017 (32 minuten)

Peter onderzoekt de 'Negen van de Ochtendshow', een groep scholieren, onder wie Peter en Sam, die toegang hadden tot de gewiste camerabeelden.

5. 5. Premature Theories

15 september 2017 (32 minuten)

Als de documentaire viraal gaat, handelt Peter de publiciteit af en neemt verschillende theorieën van fans door. Videobewijs van een feest leveren nieuwe aanwijzingen op.

6. 6. Gag Order

15 september 2017 (30 minuten)

Terwijl Peter en Sam informatie verzamelen, krijgen ze problemen met het schoolbestuur, wat hun onderzoek in gevaar brengt. Dylan bereidt zich voor op de rechtszaak.

7. 7. Climax

15 september 2017 (26 minuten)

Peter en Sam volgen een aanwijzing die het belangrijkste doelwit van de vandaal zou kunnen onthullen, en met een nieuwe theorie hopen ze de zaak eindelijk op te lossen.

8. 8. Clean Up

15 september 2017 (42 minuten)

Peter moet in de nasleep van de documentaire de gevolgen van zijn acties onder ogen zien. Maar is het onderzoek wel helemaal afgerond?

Leuke serie die uitstekend in elkaar steekt. Het is een goed gemaakte serie die middels een flauw en kinderachtig onderwerp een veel groter probleem aan de kaak stelt, onder andere: peer pressure, machtsvertoon, media-invloed en de impact van het schoolleven spelen allemaal een centrale rol. Tatro doet het uitstekend als sufkop eerste klas en ook de rest van de cast komt goed uit de verf. Door een zeer matige openingsaflevering en de zwakke finaleaflevering kan ik echter niet meer dan 3,5* geven. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2, eens kijken of dit concept leuk blijft.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Ontzettend leuk 1e seizoen van deze serie die ik binnen no time heb verslonden. Het zit allemaal vernuftig in elkaar. Er wordt prima geacteerd. Het verhaal, met een toch wel flauw en lacherig onderwerp, laat goed de serieuze en ook satirische kant zien.

Op naar seizoen 2, die volgens de recensies hetzelfde niveau weet vast te houden. Ben benieuwd!