• 8.985.424 stemmen

American Vandal - Seizoen 2 (2018)

Show titel: American Vandal

Ontwikkeld door: Tony Yacenda, Dan Perrault, Dan Lagana, Joe Farrell, Ari Lubet, Josh Lieberman en Michael Rotenberg

Met: Griffin Gluck, Tyler Alvarez en Travis Tope

Datum van release: vrijdag 14 september 2018

Plot American Vandal

Een middelbare school wordt opgeschrikt door vandalisme. De hoofdverdachte, Dylan Maxwell die in zijn examenjaar zit, zegt onschuldig te zijn en vindt een bondgenoot in filmmaker Peter Maldonado. Peter besluit een onderzoek te starten naar het vandalisme om te zien of Dylan de waarheid spreekt.

Afleveringen Seizoen 2 (2018)

1. 1. The Brownout

14 september 2018 (34 minuten)

Peter en Sam reizen naar een prestigieuze privéschool in Bellevue, Washington. Ze zullen er het verhaal documenteren van een smerige vandaag genaamd 'The Turd Burglar'.

2. 2. #2

14 september 2018 (36 minuten)

Peter en Sam nemen Kevin McClain en diens vriendschappen onder de loep en onderzoeken de versies van de gebeurtenissen die volgens de school en de politie plaatsvonden.

3. 3. Leaving a Mark

14 september 2018 (33 minuten)

Terwijl Peter meer te weten komt over basketbal-ster DeMarcus Tillman, ontdekt hij bewijs van het feit dat sporters een voorkeursbehandeling genieten op St. Bernardine.

4. 4. Sh*t Talk

14 september 2018 (33 minuten)

Terwijl Peter en Sam digitale aanwijzingen bekijken, hopen ze dat een technologische bug nieuw bewijs kan opleveren. Maar een simpele ontdekking zorgt voor een schok.

5. 5. Wiped Clean

14 september 2018 (27 minuten)

Een voormalige conciërge zou een belangrijke getuige kunnen zijn, maar Peter en Sam kunnen hem niet vinden. Ondertussen onderzoeken ze de gebeurtenissen tijdens een schoolreis naar Costa Rica.

6. 6. All Backed up

14 september 2018 (27 minuten)

Na een gesprek met een voormalige leerling van St. Bernardine, weten de jongens haast zeker dat ze op het goede spoor zitten met hun meest recente theorie.

7. 7. Sh*t Storm

14 september 2018 (30 minuten)

Wanneer een leerling plots niet wenst mee te werken, loopt het onderzoek vertraging op. Een incident op de parking van St. Bernardine werpt echter een nieuw licht op de zaak.

8. 8. The Dump

14 september 2018 (41 minuten)

Wie is 'The Turd Burglar' en wat was het motief? Zitten Sam en Peter nog steeds op juiste spoor, of lag de oplossing al die tijd vlak onder hun neus?

NU beschikbaar.

"Who is the Turd Burglar?"

Wat is het opzet weer lekker absurd. En die episode-titels!

Min of meer van hetzelfde niveau als het eerste seizoen, om exact dezelfde redenen. Die moeilijke tweede heeft de test doorstaan. Al weet ik niet of een derde seizoen nog zou werken. Hier had ik namelijk wel het gevoel dat ik enkele scenario-truukjes reeds kende en een bepaalde verassing op het einde was exact wat ik verwacht had. Desalniettemin weet de reeks de kijker opnieuw 8 afleveringen lang succesvol te misleiden. Boeiend, scherp, verrassend betekenisvol en bovenal grappig voor wie de onderliggende satire kan smaken. Leuk ook om de tientallen puns te spotten. Soms subtiel, soms alles behalve. Maar altijd plezant.

Ik sluit me aan bij Esteban. Dit tweede seizoen is van vergelijkbaar niveau als seizoen 1. Het steekt opnieuw ingenieus in elkaar en ook de por naar de stortvloed aan documentaires die we tegenwoordig over ons heen krijgen is bijzonder lollig. Zelf denk ik dat de koek wel langzaam op is; het moet geen trucje worden om nog meer seizoenen op deze manier te vullen. Ach, van de andere kant; de makers van seizoen 1 en 2 hebben dit uitstekend gedaan, dus wie weet lukt het ze een derde keer. We wachten af.

Geweldig seizoen wederom. Vind het eigenlijk van ongeveer hetzelfde niveau als het eerste. Dat had misschien net wat meer leuke personages en voelde wat persoonlijker, maar seizoen twee stelt daar een hoop tegenover. Waar seizoen 1 nog voornamelijk een parodie op series als Making a Murderer was is het tweede seizoen veel meer een van de sociale kritiek. Verschillende dubbele standaarden komen aan bod, pesten is een belangrijk onderwerp, en het seizoen draait vooral ook om hoe social media jongeren eenzamer maken. De duistere kantjes van de internetgeneratie.

Maar verder is dit natuurlijk ook weer een absoluut hilarisch seizoen, en de schrijvers tonen weer aan jongerencultuur echt te snappen. Kevin en DeMarcus zijn echt twee fantastische centrale figuren. Melvin Gregg is zeer indrukwekkend. DeMarcus is zowel hilarisch als tragisch. Sam is nu nog meer een komische sidekick van Peter. Ik dacht echt dat Tatro onvervangbaar zou zijn en een nieuwe zaak teveel als een herhaling van zetten zou voelen, maar ze hebben het allemaal heel knap net dat beetje op weten te frissen. Van mij mag er nog wel meer komen. Ultiem binge-materiaal deze serie. 3.5*.

avatar van renzoroy_mm

zojuist door Netflix gecancelled

Dit terwijl Netflix eerst nog had gehint dat er een derde seizoen zou kunnen komen. Er was inderdaad niet zoveel 'buzz' rond het tweede seizoen, dus het komt niet geheel als een verrassing. Jammer. Al kunnen we alleen maar blij zijn om de twee seizoenen die we wél kregen natuurlijk.

Erg jammer dit. Had er na dit tweede seizoen wel vertrouwen in dat men weer een leuk nieuw seizoen hadden kunnen maken.