Mijn Series +

Preacher - Seizoen 2 (2017)

Avontuur / Fantasy

ontwikkeld door Garth Ennis
met Dominic Cooper, Ruth Negga en Joseph Gilgun

Preacher vertelt het verhaal van Jesse Custer, een conflicterende predikant in een klein stadje in Texas. Het stadje wordt bewoond door een mysterieuze entiteit die hem in staat stelt om zeer onconventionele krachten te ontwikkelen. Jesse, zijn ex-vriendin Tulip en een Ierse vampier genaamd Cassidy beginnen aan reis reis om God te vinden...letterlijk. Ze worden echter achterna gezeten door de Saint of Killers, een onsterfelijke moordmachine gewapend met een stel bovennatuurlijke Colt revolvers en de kracht om een heel leger te vernietigen.

1. On the Road
  12. On Your Knees
  13. The End of the Road
avatar van Kos
Kos
Dit seizoen heeft misschien nog wel meer originele vondsten dan het eerste (die Jezus-aflevering ).

Maar er ontbreekt gewoon een echt rode draad waardoor het vaak wat rommelig is.

Kos schreef:

Maar er ontbreekt gewoon een echt rode draad waardoor het vaak wat rommelig is.
Eens. Bij vlagen nog bizarder dan het eerste seizoen, maar kakte vooral in de tweede helft van het seizoen wat in. Wel veel leuke vondsten (Jezus en zijn afstammeling Humperdoo!, God in het hondenpak, de nieuwe baan van Fiore) en Herr Starr die verkrachtingsscene vond ik een geweldige toevoeging. Het niveau is alleen nog niet constant genoeg, waar ik me overigens in het eerste seizoen minder aan stoorde. Als het werkt is het echter wel zo sterk, dat ik de serie zeker blijf volgen.

Nooit gedacht dat iets als dit in een christelijk land als de VS gewoon op tv kan komen!

avatar van Kos
Kos
Ward schreef:

Preacher causes outrage amongst Christians for graphic Jesus sex scene | The Independent - independent.co.uk

avatar van daan258
daan258 schreef:

Na even twijfelen of ik door zou gaan met Preacher of even wat anders tussendoor, ben ik toch maar begonnen aan het 2e seizoen. Achteraf blij dat ik toch even doorgezet heb. Nu 2 episodes gezien te hebben ben ik tot nu toe wel positief over het 2e seizoen. Het tempo en niveau is flink omhoog gegaan, veel meer actie, bloed en het zag er allemaal net wat meer gelikt uit.
Laat ik niet te snel gaan juichen, aangezien het bij het 1e seizoen ook na episode 1 wat achteruit ging maar ik hoop echt dat ze dit niveau weten vast te houden.

Gelukkig was dit hele seizoen een stuk beter dan zijn voorganger.
Wat ik al aangaf: het tempo ligt een stuk hoger, het verhaal is wat beter uitgewerkt en het budget was zo te zien ook wat meer.

Ik heb me zeker beter weten te vermaken met dit 2e seizoen. Fantastisch is het nog niet maar het gaat zeker de goede kant op en zal ik seizoen 3 ( zodra het uitkomt ) ook zeker gaan kijken.
Er zaten absoluut weer een paar episodes tussen die er flink bovenuit staken met lekker wat over de top actie.

Al met al, een verbetering ten opzichte van seizoen 1.