Mijn Series +

Preacher - Seizoen 1 (2016)

Avontuur / Fantasy

ontwikkeld door Garth Ennis
met Dominic Cooper, Joseph Gilgun en Ruth Negga

Preacher vertelt het verhaal van Jesse Custer, een conflicterende predikant in een klein stadje in Texas. Het stadje wordt bewoond door een mysterieuze entiteit die hem in staat stelt om zeer onconventionele krachten te ontwikkelen. Jesse, zijn ex-vriendin Tulip en een Ierse vampier genaamd Cassidy beginnen aan reis reis om God te vinden...letterlijk. Ze worden echter achterna gezeten door de Saint of Killers, een onsterfelijke moordmachine gewapend met een stel bovennatuurlijke Colt revolvers en de kracht om een heel leger te vernietigen.

1. Pilot
  9. Finish the Song
  10. Call and Response
avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Erg benieuwd naar! Fijne trailer ook

avatar van judgepaddy
Hell ja! Geweldige comic ook!

avatar van tattoobob
Verwachtingen zijn hooggespannen......ik ben benieuwd en grote kans dat dit wat gaat worden.

avatar van DonOswaldo
Ben ook benieuwd! Tulip

Ik ga de eerste aflevering vanavond zien. Ga er volledig blanco in, dus geen idee wat ik kan verwachten..

EveroN
Hier kijk ik naar uit ! De recensies zijn iig geval lovend . ff wachte tot ik ze alle 10 binnen heb en dan gaan we er eens goed voor zitten

Beetje moeilijk in te komen, maar het is dan ook de eerste aflevering. Aan het einde wordt het een stuk duidelijker en nu kijk ik alweer uit naar de volgende aflevering die helaas pas over 2 weken uitgezonden wordt.

avatar van joolstein
Pracht serie met veel potentie! De serie begint met een "knaller" Daarna krijgen we de belangrijke personage te zien. Manko van zo'n beginnende serie is, dat het lastig is om in zo' n korte tijd al een goede band met ze te hebben. Terwijl er toch veel gebeurde! Samen met
Outcast - Seizoen 1 (2016) toch wel de interssantste series die zijn begonnen. Deze heeft toch lichtelijk mijn voorkeur!

Tweede aflevering vind ik persoonlijk al een stuk beter dan de pilot. Nu kijk ik uit naar de 3e aflevering.

Leuke bloederige scene ook in de kerk. Heb nog veel vraagtekens bij zowel Jesse als Cassidy, of die 2 gasten die op hun uit zijn, vermoord worden en aan het einde van de aflevering weer leven.

Ik kwam niet door de eerste aflevering heen. Met veel pijn en moeite uit proberen te kijken maar niet gelukt. Wellicht geef ik het later nog eens de kans.

Kos
Best geinig en cool sfeertje, maar heel erg coherent is het vooralsnog niet.

avatar van renzoroy
Na 2 eps weet ik nog steeds niet wat ik hier nou van moet vinden... Niet slecht mar ook niet echt goed... Nog maar een ep kijken dan...

avatar van renzoroy
Ok.. ik ben nu bij ep5, maar nee, vind er eigenlijk geen f*ck aan... En dat terwijl die gecreëerd is door o.a. Seth Rogen... Dat was eigenlijk de enige reden dat ik ging kijken want ik ken verder de comic niet. Ik had dus ook wel wat (zwarte)humor verwacht, maar valt tegen.. En die Arseface... ja hoor, je bent gewoon dood hoor als je een shotgun in je gezicht afvuurt van dichtbij... Dies echt helemaal lomp. Nee niet aan mij besteed.

Ik ben nu ook bij aflevering 5 en ik moet zeggen dat ik er weinig aan vind.

Kos
LOL @ de laatste episode. Wat een waanzin.

Haha ja ik heb hem net gekeken en dit was echt te zot voor woorden. Wat een originele serie is dit, één van de leukere van het moment als je het mij vraagt.

Wat ik er van begrepen heb is dat ze nu aangekomen zijn bij het begin van de comics en dat het echte werkt nu nog maar pas begint.

Kos
Inmiddels halverweg seizoen 2. Blijft een rare maar steiekem wel lollige serie.

avatar van daan258
Dit eerste seizoen is mij heel ligt tegen gevallen.
Vermakelijk en leuk is het zeker te noemen, maar goed??

Wat me als eerst al opviel bij de 1e episode is de geweldige soundtrack en de fantastische sfeer. Dit is ook echt een heel groot pluspunt van de serie. De cast is ook prima en weten eigenlijk allemaal wel een leuke rol neer te zetten.

De eerste episode was heerlijk. Vlot, lekker over te top en een gave en passende soundtrack.
Helaas wordt het daarna een stukje minder en kan ik wel een beetje begrijpen wat renzoroy bedoeld. Het tempo zakt behoorlijk en niet elke episode was even goed, maar vermakelijk is het zeker wel.
Het krabbelt allemaal maar langzaam voort en kreeg ik een beetje het gevoel ( vooral ook na dit eerste seizoen helemaal gezien te hebben ) dat ze niet echt wisten waar ze met het verhaal heen wilden.

Maar slecht is het zeker niet. de 40 min episodes zorgen ervoor dat het niet te langdradig word.

Voor dit eerste seizoen een 3,0*

Na even twijfelen of ik door zou gaan met Preacher of even wat anders tussendoor, ben ik toch maar begonnen aan het 2e seizoen. Achteraf blij dat ik toch even doorgezet heb. Nu 2 episodes gezien te hebben ben ik tot nu toe wel positief over het 2e seizoen. Het tempo en niveau is flink omhoog gegaan, veel meer actie, bloed en het zag er allemaal net wat meer gelikt uit.
Laat ik niet te snel gaan juichen, aangezien het bij het 1e seizoen ook na episode 1 wat achteruit ging maar ik hoop echt dat ze dit niveau weten vast te houden.