• 8.985.424 stemmen

Preacher - Seizoen 2 (2017)

Show titel: Preacher

Ontwikkeld door: Garth Ennis

Met: Dominic Cooper, Ruth Negga en Joseph Gilgun

Datum van release: zondag 25 juni 2017

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Viaplay Bekijk seizoen 2 via Viaplay

Plot Preacher

Preacher vertelt het verhaal van Jesse Custer, een conflicterende predikant in een klein stadje in Texas. Het stadje wordt bewoond door een mysterieuze entiteit die hem in staat stelt om zeer onconventionele krachten te ontwikkelen. Jesse, zijn ex-vriendin Tulip en een Ierse vampier genaamd Cassidy beginnen aan reis reis om God te vinden...letterlijk. Ze worden echter achterna gezeten door de Saint of Killers, een onsterfelijke moordmachine gewapend met een stel bovennatuurlijke Colt revolvers en de kracht om een heel leger te vernietigen.

Afleveringen Seizoen 2 (2017)

1. 1. On the Road

25 juni 2017 (42 minuten)

Jesse, Tulip en Cassidy vertrekken uit het dorp en gaan op pad om God zelf te zoeken. Ze worden echter achtervolgd door een moordende cowboy uit de hel.

2. 2. Mumbai Sky Tower

26 juni 2017 (42 minuten)

Jesse, Tulip en Cassidy krijgen een tip uit de Hemel waarmee ze kunnen uitvinden wie de geheimzinnige cowboy is die hen achtervolgd en waarom hij hen wil vermoorden.

3. 3. Damsels

3 juli 2017 (42 minuten)

Jesse krijgt te horen dat God zich bevindt in New Orleans en hij, Tulip en Cassidy vertrekken naar het Zuiden. Daar ontdekt hij onder meer dat Tulip een geheim voor hem heeft achtergehouden.

4. 4. Viktor

10 juli 2017 (42 minuten)

Jesse en Cassidy duiken dieper in het nachtleven van New Orleans om God te zoeken, zonder veel succes. Ze moeten een omweg maken om Tulip te redden, terwijl er meer over haar geheime verleden bekend wordt.

5. 5. Dallas

17 juli 2017 (42 minuten)

Jesse krijgt Tulips geheime relatie uit het verleden te horen. Hierdoor wordt er meer bekend over Jesse en Tulips eigen liefdesrelatie in het verleden en wat er toen is misgegaan.

6. 6. Sokosha

24 juli 2017 (42 minuten)

Onze drie helden worden in het nauw gedreven door de geheimzinnige cowboymoordenaar. Hierop moet Jesse wel een deal met hem maken waarna een race tegen de klok begint.

7. 7. Pig

31 juli 2017 (42 minuten)

Tulip probeert haar bijna-dood ervaring te verwerken en Jesse vraagt zich af wat het waard is om Cassidy en Tulip te redden.

8. 8. Holes

7 augustus 2017 (42 minuten)

Jesse probeert videobeelden van de moord uit te pluizen, terwijl Tulip vrienden wordt met één van de buren. Cassidy ontfermt zich over zijn Franse vriend.

9. 9. Puzzle Piece

14 augustus 2017 (42 minuten)

Tulip vliegt steeds meer uit de bocht. Jesse krijgt de hoognodige doorbraak in zijn zoektocht naar God.

10. 10. Dirty Little Secret

21 augustus 2017 (42 minuten)

Jesse komt in contact met de Geheime Organisatie die hem verder wil helpen in zijn zoektocht naar God. Terwijl hij onvindbaar is, ontdekt Tulip dat hij tegen haar heeft gelogen.

11. 11. Backdoors

28 augustus 2017 (42 minuten)

Cassidy merkt dat Denis misschien niet helemaal in orde is en Tulip krijgt advies over haar relatie met Jesse.

12. 12. On Your Knees

6 september 2017 (42 minuten)

Jesse besluit dat het zoeken aan God een grote fout was en besluit de stad te verlaten. Ondertussen blijkt dat zijn oude vijand Saint of Killers allesbehalve dood is.

13. 13. The End of the Road

13 september 2017 (42 minuten)

Jesse, Tulip en Cassidy bereiden zich voor op hun nieuwe leven in Bimini. Maar niet voordat alle losse eindjes nog even opgelost moeten worden en dat blijkt niet zo eenvoudig.

Dit seizoen heeft misschien nog wel meer originele vondsten dan het eerste (die Jezus-aflevering ).

Maar er ontbreekt gewoon een echt rode draad waardoor het vaak wat rommelig is.

avatar van WardT

WardT

kos schreef:

Maar er ontbreekt gewoon een echt rode draad waardoor het vaak wat rommelig is.

Eens. Bij vlagen nog bizarder dan het eerste seizoen, maar kakte vooral in de tweede helft van het seizoen wat in. Wel veel leuke vondsten (Jezus en zijn afstammeling Humperdoo!, God in het hondenpak, de nieuwe baan van Fiore) en Herr Starr die verkrachtingsscene vond ik een geweldige toevoeging. Het niveau is alleen nog niet constant genoeg, waar ik me overigens in het eerste seizoen minder aan stoorde. Als het werkt is het echter wel zo sterk, dat ik de serie zeker blijf volgen.

Nooit gedacht dat iets als dit in een christelijk land als de VS gewoon op tv kan komen!

Luuk09 schreef:

Preacher causes outrage amongst Christians for graphic Jesus sex scene | The Independent - independent.co.uk

avatar van Daan258

Daan258

Daan258 schreef:

Na even twijfelen of ik door zou gaan met Preacher of even wat anders tussendoor, ben ik toch maar begonnen aan het 2e seizoen. Achteraf blij dat ik toch even doorgezet heb. Nu 2 episodes gezien te hebben ben ik tot nu toe wel positief over het 2e seizoen. Het tempo en niveau is flink omhoog gegaan, veel meer actie, bloed en het zag er allemaal net wat meer gelikt uit.

Laat ik niet te snel gaan juichen, aangezien het bij het 1e seizoen ook na episode 1 wat achteruit ging maar ik hoop echt dat ze dit niveau weten vast te houden.

Gelukkig was dit hele seizoen een stuk beter dan zijn voorganger.

Wat ik al aangaf: het tempo ligt een stuk hoger, het verhaal is wat beter uitgewerkt en het budget was zo te zien ook wat meer.

Ik heb me zeker beter weten te vermaken met dit 2e seizoen. Fantastisch is het nog niet maar het gaat zeker de goede kant op en zal ik seizoen 3 ( zodra het uitkomt ) ook zeker gaan kijken.

Er zaten absoluut weer een paar episodes tussen die er flink bovenuit staken met lekker wat over de top actie.

Al met al, een verbetering ten opzichte van seizoen 1.