Mijn Series +

Misdaad / Drama
Miniserie, 270 minuten

ontwikkeld door Stephen Brady
met Laura Fraser, Siobhan Finneran en Don Gilet

In een gemeenschap die wordt gedragen door mythes en ontembare natuur, wordt de zoektocht naar een seriemoordenaar rond Loch Ness een kwestie van leven en dood voor de lokale detective Annie Redford. Annie heeft nog steeds moeite met het verwerken van haar eerste moordzaak. Wanneer het lichaam van Niall Swift aan de voet van Carn Mohr Mountain wordt gevonden, en een menselijk hart bij Loch Ness, begint er een nachtmerrie voor een klein dorpje. De prachtige omgeving in de Highlands wordt de locatie van een aantal gruwelijke daden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van brawljeff
In Nederland uitgebracht op DVD onder de naam 'Loch Ness'.

Die trailer belooft een aantal zeer fraaie beelden van de omgeving rondom het beroemde meer. Benieuwd of Nessie zelf ook nog voorbij gaat komen

Nessie kwam niet voorbij maar wel de mooie schoonheid omtrent de locaties. Verder goed kijkvoer maar soms wel ver gezocht ondanks dit gegeven een dikke 7

avatar van ZAP!
Vanavond de eerste 2 ep. op CANVAS (='België 2') om 20.40u.

avatar van ZAP!
Hoofdrolspeelster kwam me al bekend voor; zat (o.a.) al in Breaking Bad en dit jaar ook in Better Call Saul.

avatar van ZAP!
Eens met stinissen, voor zover ik dat na 2 afleveringen kan zeggen; af en toe wel erg toevallig, maar zeker wel vermakelijk.

ZAP! schreef:

Afl. 3 en 4 werden al een stuk saaier en ook 5 en 6 waren meer van datzelfde, inclusief de nodige toevalligheden en verkeerde benen, maar zo gaat dat wel vaker met een serie waarbij het moordmysterie tot het einde toe bewaard moet blijven. Er zat uiteindelijk nauwelijks een boeiend personage of verhaal in, maar de setting was mooi en de rest 'te-doen'. Wat moet je er verder van zeggen?

2,5*.

avatar van AOVV
Ik heb deze reeks op Canvas gevolgd. Prima serie, hoewel vooral het uitgangspunt me wist te boeien; de uitwerking wat minder. Een whodunit die zich afspeelt in een onooglijk dorpje aan de oevers van Loch Ness; er zijn minder appetijtelijke premisses om een misdaadserie rond te bouwen. De eerste twee aflevering wisten me constant geboeid aan het scherm te houden, maar daarmee heb je in feite het beste al gehad. In de volgende vier afleveringen wordt er, met hier en daar een vreemde zijsprong, toegewerkt naar een ontknoping die me toch wat teleurstelt.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb me geenszins verveeld. Er zijn wel een pak betere series in dit genre te vinden, die meer spanning en een intensere sfeer creëren.

3 sterren

avatar van DjFrankie
In 1 avond gekeken. Goed te doen. Lijkt 1 lange speelfilm die niet verveeld en een geweldige setting heeft.
Nu deel 2.

avatar van james_cameron
Best onderhoudend en spannend, deze zesdelige miniserie over een moordenaar die huishoudt rond het meer van Loch Ness, maar het is allemaal net iets te gezellig. De plot steekt weliswaar vernuftig in elkaar, maar meer dan eens wordt de boel bijeen gehouden door toevalligheden. Tel daarbij de niet al te geloofwaardige cast en je kunt wel stellen dat we hier niet met een hoogvlieger te maken hebben. Hele mooie plaatjes van de omgeving, dat wel.

avatar van tommykonijn
Ik sluit me aan bij het bovenstaande. The Loch weet vooral te vermaken, maar niet zozeer te overtuigen. Het steekt allemaal goed in elkaar en de uiteindelijke ontknoping is verrassend, maar daar staat tegenover dat het allemaal erg vergezocht is. Men heeft veel te danken aan de schitterende locaties, die bijdragen aan de grimmige, mysterieuze sfeer. Ik vond de serie overigens in meerdere opzichten wat op Broadchurch lijken (Annie/Lauren deed me enigszins denken aan Miller/Hardy en het blauwe touw kan natuurlijk ook niet onopgemerkt blijven), maar The Loch haalt nooit het niveau van die serie. Zeker leuk om eens gezien te hebben, maar indrukwekkend vond ik het niet.

avatar van AniSter
Prima serie, goed in elkaar gezet verhaal. Een paar zijsporen die niets te maken hadden met de seriemoordenaar, maar ja, je moet natuurlijk wel 4,5 uur vol krijgen. Die tijd hadden ze beter kunnen besteden aan het iets beter uitwerken van alle direct betrokken relaties onderling. Buiten dat vond ik het geen moment saai worden.

avatar van Phantasm
Het begin is vrij aardig, maar daarna vond ik het wel wat saai worden.