ad
  • 8.104.351 stemmen

Fawlty Towers - Seizoen 2 (1979)

Show titel: Fawlty Towers

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: maandag 19 februari 1979

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Fawlty Towers

Afleveringen Seizoen 2 (1979)

1. 1. Communication Problems

De aankomst van de 'gast uit de hel' mevrouw Richards, een behoorlijk dove en slecht gehumeurde vrouw, komt samen met de pogingen van Basil om zijn gewonnen geld van het paardenrennen weg te houden van Sybil, die tegen gokken is.

2. 2. The Psychiatrist

Basil vermoedt dat één van de hotelgasten een vrouw heeft binnengesmokkeld in zijn kamer. Verwoed gaat hij naar de dame op zoek. Hij gedraagt zich daarbij zo vreemd dat Sybil denkt dat hij een Australische gaste probeert te verleiden. En helaas voor Basil bevindt er zich in het hotel ook een psychiater.

3. 3. Waldorf Salad

Basil heeft het niet zo op een veeleisende Amerikaanse gast die een betere service verwacht dan Basil bereid is te geven.

4. 4. The Kipper and the Corpse

Een gast sterft in het hotel en Basil en het personeel proberen het lijk te verbergen. Ondertussen wacht een zekere dokter Price op zijn worstjes.

5. 5. The Anniversary

Basil organiseert een verrassingstrouwfeest maar Sybil verdenkt hem ervan hun huwelijksdag te zijn vergeten. Manuel en kok Terry maken ondertussen ruzie over de vraag wie de paella mag maken.

6. 6. Basil the Rat

De lokale gezondheidsinspecteur stelt een lange lijst op met hygiënische overtredingen die onmiddellijk moeten worden opgelost, anders sluit het hotel. Daarboven komt dat de huisrat van Manuel is ontsnapt terwijl de inspecteur er nog steeds rondloopt.

avatar van mjk87

mjk87

Borduurt voort op seizoen 1. De humor blijft hetzelfde net als de hele basis. Leuk is wel dat Manuel een wat grotere rol krijgt en meer Engels spreekt. Aflevering The Psychiatrist is m'n favoriet waarin Cleese helemaal los kan gaan en toont wat voor perfecte komische timing hij heeft (al doet hij dat in de hele serie). Misschien net iets minder dan het eerste seizoen maar nog steeds de volle score. 5,0*.

avatar van Hedser

Hedser

Communication Problems is ook echt geweldig met die hardhorende vrouw die Fawlty helemaal gek maakt.

Vijf sterren voor dit seizoen, in mijn herinnering is ie minstens zo goed als zijn voorganger.

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Beste serie ooit. Ongekend hoe briljant dit is geschreven door Cleese en Booth. Alles klopt, op alle gebieden, tot in de puntjes en er zal ook nooit meer iets komen dat ook maar een beetje in de buurt komt van Fawlty Towers. Qua alles gewoon.

avatar van Dr channard_mm

Dr channard_mm

Fawlty Towers omdat alles klopt en geniaal is geschreven, Blackadder en Father Ted voor de briljante humor waar ik me kan vinden, Only Fools And Horses voor het meeleven met de personages doorheen heel de serie en Red Dwarf voor de originaliteit. Mijn top 5 beste Britcoms

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Wederom net zo episch, geniaal en tijdloos als seizoen 1. John Cleese is zo gruwelijk goed als Basil Fawlty. De diversiteit in de afleveringen is ook weer erg fijn. Elke aflevering legt de focus op 1 probleem en dat houdt het mooi overzichtelijk. Dan weer is hij enorm beledigend en dan weer slijmt hij weer tot het oneindige om de ellende te voorkomen. Communication Problems is echt een prachtige aflevering, met de verwarring rondom een chagrijnige, dove vrouw. Waldorf Salad en Basil the rat zijn fantastisch. De chaos en de bizarre situaties blijven gewoon enorm sterk. Fawlty Towers zit 'm in de details. Over alles is nagedacht en de humor is zo goed door de erg scherp geschreven scripts. Dat is wel een beetje het verschil met veel hedendaagse comedy's. Fawlty Towers is zo goed als perfect. Zo enorm spijtig dat er slechts 12 afleveringen bestaan, maar aan de andere kant is dat misschien ook de kracht van de serie.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Net zoals het eerste seizoen is dit ook weer ongeëvenaard. Ik kan tenminste zo één twee drie geen serie bedenken die beter is dan Fawlty Towers. Ik heb alle afleveringen al zo vaak gekeken en iedere keer weer blijft het goed. Het is ook echt super goed gemaakt en gespeeld. Hoe John Cleese samen met Andrew Sachs acteert is geniaal, aldus dat vind ik. Laurel en Hardy waren in hun tijd ook legendarisch goed (en nog steeds)

Wat mij betreft mogen John Cleese en Andrew Sachs ook in dat zelfde rijtje komieken staan. Maar Ballard Berkeley , die Major Gowen speelt, is ook perfect gecast voor die serie. Al bij al is Fawlty Towers voor mij de beste komische serie ooit gemaakt. De Britse humor is ook wel m'n favorieten humor.

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Ik heb ooit alle afleveringen gekocht op VHS. Deze serie kent absoluut geen zwakke punten. Het vlijmscherpe sarcasme en de vaak dodelijke humor zijn tot op de dag van vandaag onovertroffen.

Er schijnt nog een dertiende aflevering te bestaan, maar ik geloof niet dat iemand die ooit gezien heeft.