• 8.985.204 stemmen

Better Things - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Better Things

Ontwikkeld door: Louis C.K. en Pamela Adlon

Met: Pamela Adlon, Celia Imrie en Mikey Madison

Datum van release: donderdag 8 september 2016

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Better Things

De gescheiden actrice Sam Fox probeert haar drie dochters in haar eentje goed op te voeden. Ondertussen heeft ze te maken met de druk van het werken in Hollywood en de problemen van een alleenstaande ouder.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Sam/Pilot

8 september 2016 (23 minuten)

De alleenstaande moeder Sam Fox worstelt met het opvoeden van drie meiden terwijl ze ook nog een carrière als actrice nastreeft.

2. 2. Period

15 september 2016 (23 minuten)

Sam moet om zien te gaan met wat typische vrouwenzaken zoals menstruatie, vruchtbaarheid en de gevoelige relaties tussen moeders en dochters.

3. 3. Brown

22 september 2016 (23 minuten)

Sam neemt een collega mee naar huis voor een etentje. De kinderen maken het hen niet gemakkelijk.

4. 4. Woman Is the Something of the Something

29 september 2016 (23 minuten)

Sam is onzeker over haar uiterlijk en dus gaat ze langs bij de plastisch chirurg Dr. Sook. Ze neemt haar vriendin Frances mee, wat haar minderwaardigheidsgevoelens versterkt.

5. 5. Future Fever

6 oktober 2016 (23 minuten)

Sam probeert de banden aan te halen met Max en trakteert haar op een lunch. Daar bemoeit ze zich met een ander stel dat op date is.

6. 6. Alarms

13 oktober 2016 (23 minuten)

Sam speelt een typische vrouw in de pilot van een sitcom. Het is echter nog maar de vraag of het wel eens uitgezonden zal worden.

7. 7. Duke's Chorus

20 oktober 2016 (23 minuten)

Frankie weet Sam met een smoes naar een mormoonse dienst te lokken. De ruzies tussen Sam en Max worden heviger.

8. 8. Scary Fun

27 oktober 2016 (23 minuten)

Sam legt aan Harvey, de vriend van Max, uit waarom ze hem niet in de buurt van haar dochter vertrouwt. Frankie vindt Sam niet meer grappig .

9. 9. Hair of the Dog

3 november 2016 (23 minuten)

Sam neemt Max en haar vriend mee naar een concert waar ze iets onverwachts te weten komt. De poging van Sam om van een tafel af te komen verwordt tot een strijd.

10. 10. Only Women Bleed

10 november 2016 (23 minuten)

Het is weer een typische dag voor Sam, waarop ze moeite heeft de meiden naar school te krijgen als Duke ziek thuis wil blijven.

De eerste drie afleveringen gezien maar alles behalve onder de indruk. Er valt bar weinig te lachen en de personages wekken geen sympathie op. Ik kijk het nog een paar afleveringen aan, als ik daar al zin in heb, maar dit vind ik niet veel.

avatar van Daan258

Daan258

Redelijk, en daar is eigenlijk alles ook mee gezegd.

Erg slecht was de serie niet want ik heb toch elke episode prima kunnen kijken zonder te vervelen.

Ik denk wat het probleem is dat vele misschien een serie verwachten met behoorlijk wat comedy en grappige momenten erin. ( had ik zelf ook in het begin ) Dat is het zeker niet. Het is echt een kijk in het leven van de alleenstaande moeder Sam, een actrice die druk met haar werk is en ondertussen ook nog haar gezin moet onderhouden.

Het is dat de serie om Comedy Central werd uitgezonden anders had ik het denk niet zelf opgezet.

Geen voldoende maar slecht is het ook niet.

Ik ben wat minder positief over de serie en heb me, in tegenstelling tot de ervaring van Piglet, wel degelijk verveeld bij de meeste afleveringen. Ik begrijp ook niet goed wat nu eigenlijk de bedoeling was van deze show... komedie / drama? Er valt niks te lachen dus komedie valt eigenlijk wel af, maar voor drama was het zo ontzettend plat en niet diepgaand dat ik ook het drama-gehalte onvoldoende uit de verf vind komen. Het kabbelt allemaal maar wat voort zonder dat er echt iets gebeurt of zich ontwikkelt.

Ik ben het eens met daan hierboven dat het niet écht slecht is, maar helaas is ook verre van goed. Een saaie grijze massa van ongedenkwaardigheid komt bij me op wanneer ik terugdenk aan deze serie. Helaas.

avatar van renzoroy_mm

Shaky schreef:

dramedy noemen ze series zoals deze.

Tomtommer haha, ja de term is mij bekend, daar doelde ik dan ook niet op. Voor mij is dramedy ook teveel eer voor deze show; de drama is veel te oppervlakkig en de comedy is al helemaal nergens te bekennen. Nu, een paar weken verder, kan ik me ook vrijwel niets meer herinneren van deze show; geen goed teken. Gelukkig is er genoeg te kijken tegenwoordig, snel weer verder

Is dit te vergelijken met Louie?

avatar van Ithildin

Ithildin

ZAP! schreef:

Is dit te vergelijken met Louie?

Ja! Alleen wat minder vaak hardop lachen