Mijn Series +

Better Things - Seizoen 1 (2016)

Komedie / Drama

ontwikkeld door Louis C.K. en Pamela Adlon
met Pamela Adlon, Celia Imrie en Mikey Madison

De gescheiden actrice Sam Fox probeert haar drie dochters in haar eentje goed op te voeden. Ondertussen heeft ze te maken met de druk van het werken in Hollywood en de problemen van een alleenstaande ouder.

1. Sam/Pilot
  8. Scary Fun
  9. Hair of the Dog
  10. Only Women Bleed
avatar van Robbie.T.
De eerste drie afleveringen gezien maar alles behalve onder de indruk. Er valt bar weinig te lachen en de personages wekken geen sympathie op. Ik kijk het nog een paar afleveringen aan, als ik daar al zin in heb, maar dit vind ik niet veel.

avatar van daan258
Redelijk, en daar is eigenlijk alles ook mee gezegd.

Erg slecht was de serie niet want ik heb toch elke episode prima kunnen kijken zonder te vervelen.
Ik denk wat het probleem is dat vele misschien een serie verwachten met behoorlijk wat comedy en grappige momenten erin. ( had ik zelf ook in het begin ) Dat is het zeker niet. Het is echt een kijk in het leven van de alleenstaande moeder Sam, een actrice die druk met haar werk is en ondertussen ook nog haar gezin moet onderhouden.
Het is dat de serie om Comedy Central werd uitgezonden anders had ik het denk niet zelf opgezet.

Geen voldoende maar slecht is het ook niet.

avatar van Robbie.T.
Ik ben wat minder positief over de serie en heb me, in tegenstelling tot de ervaring van daan258, wel degelijk verveeld bij de meeste afleveringen. Ik begrijp ook niet goed wat nu eigenlijk de bedoeling was van deze show... komedie / drama? Er valt niks te lachen dus komedie valt eigenlijk wel af, maar voor drama was het zo ontzettend plat en niet diepgaand dat ik ook het drama-gehalte onvoldoende uit de verf vind komen. Het kabbelt allemaal maar wat voort zonder dat er echt iets gebeurt of zich ontwikkelt.

Ik ben het eens met daan hierboven dat het niet écht slecht is, maar helaas is ook verre van goed. Een saaie grijze massa van ongedenkwaardigheid komt bij me op wanneer ik terugdenk aan deze serie. Helaas.

avatar van renzoroy
Robbie.T. schreef:

dramedy noemen ze series zoals deze.

avatar van Robbie.T.
renzoroy haha, ja de term is mij bekend, daar doelde ik dan ook niet op. Voor mij is dramedy ook teveel eer voor deze show; de drama is veel te oppervlakkig en de comedy is al helemaal nergens te bekennen. Nu, een paar weken verder, kan ik me ook vrijwel niets meer herinneren van deze show; geen goed teken. Gelukkig is er genoeg te kijken tegenwoordig, snel weer verder

avatar van ZAP!
Is dit te vergelijken met Louie?

ZAP! schreef:
Is dit te vergelijken met Louie?
Ja! Alleen wat minder vaak hardop lachen