Mijn Series +

Denemarken
Misdaad

ontwikkeld door Elsebeth Egholm
met Iben Hjejle, Dar Salim en Lærke Winther Andersen

Dicte is een Deens dramaserie van de zender TV2. De serie ging in première op 7 januari 2013. Dicte is een misdaadjournaliste die na haar scheiding met haar tienerdochter van Kopenhagen terugkeert naar haar Deense geboortestad Aarhus. Daar probeert Dicte om te gaan met liefde, vriendschappen en spoken uit het verleden. Samen met haar hartsvriendinnen en rechercheur Wagner raakt ze ongewild betrokken bij intense criminele zaken.

1. Efter Brylluppet - Del 1
  7. Afhængighedens Pris - Del 1
  8. Afhængighedens Pris - Del 2
  9. Enhver Mand er en Ø - Del 1
  10. Enhver Mand er en Ø - Del 2
Dicte - Seizoen 3 (2016) heeft me weer verrast dit is met afstand het beste seizoen.

avatar van james_cameron
Prima derde seizoen, iets serieuzer van toon dan de voorgaande twee, maar nog steeds zeer onderhoudend en vermakelijk. De sympathieke personages blijven de belangrijkste troef. Niet dat de plotlijnen slecht zijn, maar die zijn duidelijk ondergeschikt aan de perikelen rond de hoofdpersonen. Niets mis mee.

avatar van DjFrankie
IK vond het iets te voorspelbaar m.b.t. de daders. Zal ook wel zijn dat de familie voorop staat in deze 10 delen