• 8.985.774 stemmen

Baantjer - Seizoen 7 (2001)

Show titel: Baantjer

Ontwikkeld door: Appie Baantjer

Met: Piet Römer, Victor Reinier en Martin Schwab

Datum van release: vrijdag 12 oktober 2001

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

Plot Baantjer

De Cock... met ceeooceekaa! De rechercheur die misdrijven in het hart van Amsterdam aan de kaak stelt. Samen met zijn partner Vledder en zijn collega's Keizer, Prins en Den Koninghe wordt er gezocht naar sporen en motieven. Maar zullen zij de waarheid achterhalen en de daders vinden?

Afleveringen Seizoen 7 (2001)

1. 1. De Cock en de Moord op het Vertrouwen (part 1)

12 oktober 2001 (45 minuten)

Parool-redacteur Renée Goes ligt vermoord in een parkeergarage. Voor Vledder is dit een persoonlijke ramp, voor De Cock een reden om verbeten op jacht te gaan naar de moordenaar.

2. 2. De Cock en de Moord op het Vertrouwen (part 2)

12 oktober 2001 (45 minuten)

3. 3. De Cock en de Moord op de Catwalk

19 oktober 2001 (45 minuten)

Tijdens een modeshow wordt een model doodgeschoten. Veel motieven en mogelijke daders geven geen doorbraak, een tweede moord wel.

4. 4. De Cock en de Sluipmoord

26 oktober 2001 (45 minuten)

Een studente tandheelkunde sterft op mysterieuze wijze. Bij nader onderzoek blijkt dat ze er een dubbelleven op na hield.

5. 5. De Cock en de Moord met Vlagvertoon

2 november 2001 (45 minuten)

Een bekende feministe valt uit het raam van het huis van een gerenommeerde familie. Bij nader onderzoek blijkt dat het verbreken van tradities en verandering niet bij iedereen geliefd is.

6. 6. De Cock en de Moord in Stijl

9 november 2001 (45 minuten)

Tijdens de Nederlandse kampioenschappen stijldansen wordt een van de juryleden dood gevonden. In haar loopbaan als trainster heeft ze de nodige vijanden gemaakt, maar of daar de oplossing te vinden is?

7. 7. De Cock en de Moord in 5 Gangen

16 november 2001 (45 minuten)

Klein bedrog en liefde leiden tot grote consequenties en zelfs tot moord in een sterrenrestaurant in Amsterdam.

8. 8. De Cock en de Moord op Sinterklaas

23 november 2001 (45 minuten)

Als het lijk van een man in sinterklaaspak in de gracht wordt gevonden, blijkt dat de reizende goedheiligman niet altijd het beste voor heeft met alle kinderen.

9. 9. De Cock en de Moord op de Werf

7 december 2001 (45 minuten)

Als tijdens een bruiloft het lijk wordt gevonden van een werfhouder, wordt duidelijk dat de familieperikelen en zaken niet meer gescheiden zijn gehouden.

10. 10. De Cock en de Moord met Hulp van Buitenaf

14 december 2001 (45 minuten)

Jarenlange obsessie en wantrouwen worden abrupt ten einde gebracht met de dood van een oud-collega. Voor de oplossing krijgt De Cock hulp uit onverwachte hoek.

avatar van Serie fanaat_mm

Serie fanaat_mm

Zelf vind ik de

eerste 7 afleveringen van seizoen 7

van Baantjer prachtige thema's hebben.

De moord op sinterklaas vond ik stukken minder,

De Cock en de moord op de werf wel best goed,

en de laatste aflevering De Cock met hulp van buitenaf redelijk.

Piet Romer acteert ook in dit seizoen weer erg goed

als De Cock.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Seizoen 7 is zeker een van de beste seizoenen van Baantjer!

Ik heb deze afleveringen vaak gekeken van Baantjer Seizoen 7.

De Cock en de moord op het vertrouwen vond ik ook altijd erg spannend.

De Cock en de moord op de catwalk had ook verassende plot wendingen.

Maar dit seizoen van Baantjer vaak gezien en dan weet ik de meeste verhaallijnen intussen wel.

Ja dat rechercheur De Cock (Piet Römer) een nachtmerrie had, en vermoede dat een oud politieman vergiftigd was.

Ja en commissaris Buitendam (Serge Henri Valcke) vond toen in aflevering 10 van seizoen 7 dat er urgentere zaken waren. Maar De Cock (Piet Römer zet toch door.